Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Galateia » 16 nov 2010 19:38

Maar je verwacht dus, dat ze zo lang ziek zal zijn? Wel fijn, dat het geregeld is, alhoewel het wel overkomt alsof jullie erg gepuzzeld hebben!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 16 nov 2010 19:43

@ajl: onze dochter heeft ook zo'n inhalator gehad met flixotide. In het begin wist ik niet hoe ik er voor moest zorgen dat ze dat spul ging inademen, want ze draaide de hele tijd haar hoofd weg. Toen ze merkte dat het haar verlichtte, hield ze haar hoofd stil. Nu doen we het alleen nog als ze door de hoest weer benauwd is.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 nov 2010 20:16

Galateia schreef:Maar je verwacht dus, dat ze zo lang ziek zal zijn? Wel fijn, dat het geregeld is, alhoewel het wel overkomt alsof jullie erg gepuzzeld hebben!

Ik verwacht in ieder geval dat zij deze week nog wel ziek is. De ha adviseerde om haar deze week ook niet naar het kdv te laten gaan ivm andere beestjes die daar heersen :wink: Ik heb het vermoeden dat zij haar verdenken van het rs virus en dat moet toch wel goed in de gaten gehouden worden. De uren van deze week moet ik ergens inhalen ( heb niet zoveel dagen meer en moet tussen kerst en oud en nieuw ook vrij, omdat het kdv dicht is.), dus dat doe ik volgende week.

@ bumba Ik moet haar ook compleet in de houtgreep nemen, omdat zij zich enorm verzet. Ik denk dat zij nog iets te klein is om de verlichting van de klachten te kunnen koppelen aan de inhalator.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 16 nov 2010 20:48

ajl schreef:
@ bumba Ik moet haar ook compleet in de houtgreep nemen, omdat zij zich enorm verzet. Ik denk dat zij nog iets te klein is om de verlichting van de klachten te kunnen koppelen aan de inhalator.

Ach, sterkte er mee!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 nov 2010 22:13

Cato, beterschap!

Duplo gaat hier ook altijd in de wasmachine ('altijd', net of ik het wekelijks was :lol:). Doe het alleen niet warmer dan 40 gr, anders heb je kans dat de blokjes niet meer passen. Oh ja, en ik laat em niet te hard centrifugeren, dat maakt anders zo'n herrie 8-[

Sinterklaas: hier doen we niets met sinterklaas. Misschien krijgen ze van opa en oma een cadeautje, dat weet ik nog niet. We willen in ieder geval niet dat onze kinderen geloven dat de cadeautjes 'van de sint' komen. Helaas denken m'n schoonouders daar anders over, die willen ze wel laten geloven dat het van Sinterklaas komt.
In mijn familie was het traditie om op oudjaaravond pakjesavond te houden. Nu is dat meestal ergens tussen kerst en oud&nieuw, omdat de 31e niet altijd praktisch was. Dan krijgen de kinders dus wel wat van ons, maar altijd wel maar een klein cadeautje (E10,- ofzo).

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 nov 2010 22:24

Waarom heb je liever niet, dat ze geloven dat Sinterklaas bestaat? Is dit dan schadelijk en zo ja, waarom vind je dat?

Zaterdag was ik even bij de Zeeman en daar stond een reformatorische dame - te zien aan het uiterlijk - te praten met een andere dame. Ze vertelde, dat ze het zo erg vond, dat haar kinderen met de kleinkinderen Sinterklaas vierden en dat de komende weken het contact zo beperkt mogelijk was. Dat ze er echt niet in mee kon gaan en er verdriet om had, maar niets anders kon doen dan het accepteren.

Ik ving dat zo op tussen de onderbroeken en om heel eerlijk te zijn, ik vond het een beetje overdreven. Maar goed, wie ben ik, ieder mag denken wat hij wil :mrgreen:

Mijn kind is volop een gelover en ik vind het prachtig. Vanavond voor het slapen vroeg hij, of ik Sinterklaas vanavond wilde bellen. Ik vroeg door en wat bleek: oma had nog geen cadeautje in haar schoen gehad. Die was vanmiddag langs geweest en vertelde dat ze haar schoen nog niet had gezet. Nou, dat moest mama dus maar even regelen met Sinterklaas.

Ik vind het heerlijk kinderlijk onschuldig en hij wordt gruwelijk verwend op 5 december. Hij is van zichzelf heel vrijgevig en zo zorgzaam, dus ik denk ook niet echt, dat het hem zal verpesten :mrgreen:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 16 nov 2010 22:44

ach ik vind het niet echt schadelijk.
in groep 5 was ik zo ongeveer de enige van de klas die nog in sinterklaas geloofde, maar heb er verder voor zover ik weet nix aan over gehouden :mrgreen:

mijn man is er ook niet voor om kinderen te laten geloven in een sint. puur omdat kinderen denken dat ze dan ook alles kunnen vragen, en dat ze, wat ze vragen ook krijgen! en dat moet het budget van de ouders natuurlijk wel toelaten..
en hoe verkoop je aan je kind dat die alleen een chocoladeletter krijgt terwijl de buurkinderen een heel weet ik veel wat voor groot cadeau krijgen van de sint... bij wijze van spreken dan hè.
daar vind ik ook wel weer wat inzitten.
dit jaar hebben wij daar gelukkig nog niets mee te stellen.

maar goed, dat er mensen zijn die er verdriet om kunnen hebben en er niet in mee kunnen gaan kan ik begrijpen, maar om het contact met je kinderen daarom in de weken voor sinterklaas te beperken :-k
ze zal er haar redenen wel voor hebben
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 nov 2010 22:57

Rond Sinterklaas zit zo veel symboliek waarvan ik vind dat dat te ver gaat (alleen al het grote boek waar alles in staat..), daar wil ik mijn kinderen niet mee groot brengen. Bovendien houd ik er gewoon niet van kinderen iets te laten geloven wat gewoon onzin is. Hier vertellen we ze dus ook niet dat baby's door de ooievaar gebracht worden :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 nov 2010 22:59

En ik heb schoonouders die Michael mee willen nemen naar de Kerstman =; Dan liever de Sint... :mrgreen:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 16 nov 2010 23:30

Beterschap met Cato, fijn dat je schoonmoeder kan helpen.

Wij vertellen de kinderen ook dat sint een verkleed persoon is. Ze krijgen wel een kado enz maar dat is dan gewoon van ons. Het scheelt misschien wel dat er op school ook niets mee gedaan wordt.

Fijn dat je weer kunt wassen TJ, heb je al veel wassen klaarliggen?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 nov 2010 06:27

Huh, zijn er serieus basisscholen in Nederland te vinden, die NIETS aan Sinterklaas doen?

Hm. Mijn schoonouders zijn ook best wel streng reformatorisch en zeg maar in de loop der jaren steeds strenger geworden. Zo had mijn man heel erg vroeger wel een kerstboom in huis, totdat zijn moeder het als onchristelijk bestempelde (daarom zal er hier ook geen kerst voorbij gaan zonder kerstboom, manlief hecht daar echt aan, want met het strenger worden van zijn moeder verdween ook alle gezelligheid uit zijn ouderlijk huis). Sinterklaas mocht toen heel vroeger gelukkig nog wel, dus dat plezier heeft hij ook nog gekend. Hoe ze er nu over denken, geen flauw idee, eigenlijk.

Nou ja, ieder doet wat hem/haar goed lijkt, maar ik zou niet weten wat er erg is aan Sinterklaas. Kinderlijke onschuld, wat mij betreft. Een keer in het jaar helemaal verwend worden met cadeaus. Wij kregen vroeger altijd heel veel cadeaus, maar echt geen peperdure. Mijn moeder begon al maanden van te voren met inslaan. En tegen de tijd dat we doorhadden dat sommige klasgenootjes hele spelcomputers kregen en wij niet... ach, toen geloofden we al niet meer in Sinterklaas en begrepen we echt wel, waarom wij niet zulke dure cadeaus kregen. Toen we klein waren, zagen we vooral gewoon die enorme berg cadeautjes. Mijn moeder pakte echt alles in. Hadden we nieuwe stiften nodig, hoppa, cadeautje. Nou, geef vier kids stiften, een kleurboek, knutselmateriaal, een boek, etc. en die zakken vullen zichzelf wel :mrgreen:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 nov 2010 07:46

Bij ons op school wordt in de kleutergroepen een week over Sinterklaas gewerkt en de jufs zijn o zo blij als die week om is :mrgreen:.Op de laatste dag van die week krijgt de hele school een cadeautje en er liggen pepernoten in een door henzelf geknutseld bakje.

Wij doen er niet echt aan; ook ik houd niet van de symboliek rond dit feest en vind het daarbij maar niks om m'n kids te vertellen dat Sint echt bestaat, terwijl dat niet waar is. Maar allergisch ben ik niet voor 'm hoor, dus als hij in het zwembad is en we zijn daar per ongeluk, vlucht ik niet weg :mrgreen: .
Bij mij thuis kregen we altijd een chocoladeletter (meestal op 6 december, dan waren ze lekker goedkoop :mrgreen: ), mijn man kreeg altijd een cadeautje van zijn ouders. Wij geven ook een kleinigheid (max. 10 euro), maar vertellen er dus wel bij dat het van ons is, en niet van de Sint. We zijn begonnen met het geven van een cadeautje om ervoor te zorgen dat ze op school niet de enigen waren die niks kregen, dat vonden we sneu voor ze. En natuurlijk eten we chocoladeletters, speculaas en kruidnootjes, dat hoort bij deze tijd van het jaar :wink: .

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 nov 2010 08:26

wij vieen hire ook geen sinterklaas, nu niet, zolang julia vreselijkb ang is voor die mensen sowieso en ook laten we als ze straks wel eens choen wil zetten het buiten doen, omdat het toch wel heel eng is dat er zo een man bij je binnen kan komen. Onze juul is daar erg gevoelig voor.

ze krijgt wel een kadootje nu... en ze ziet ook wel pieten hier en daar.

Als ze wat ouder is gaan we wel ff een zak erbi doen... toch lekker de fantasie prikkelen! heeeerlijk!

bij mij op school werken we drie weken over sinterklas! die kinderen werken als de brand!

wilde nog meer.. marijn wil aandacht

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 nov 2010 08:30

Voor kinderen vindt ik sinterklaas leuk, in gezinsverband. Sinterklaasavond moet geen moeten worden, persoonlijk heb ik er op dit moment een hekel aan. k Kom zelf uit een gezin waar de meesten zelf kinderen hebben. We hebben twee jaar geleden het afgeschaft om het gezamelijk te vieren. Iedereen kan z'n eigen gang gaan. Bij m'n schoonfamilie beginnen ze nu wel (weer). Nee mij niet gezien (komt denk ik ook omdat wij geen kinderen hebben, dan zal het ook wel anders zijn).

Ach die optocht enzo vindt ik dan wel weer zo gaaf, de muziek en die gespannen gezichtjes van de kinderen. Dat is leuk.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 17 nov 2010 09:29

Ik zeg ook gewoon dat die sinterklaas een verklede man is. Ga haar niet voor de gek houden;
zeggen dat de sint alles van je weet, als je goed doet krijg je cadeautjes en anders enkele reis Spanje.
Nee hoor, die man op die knol is gewoon de buurman met een nepbaard.

Als ze cadeautjes krijgt van de opa's en oma's, zeggen we echt niet dat het van Sinterklaas komt.
En dat maakt het cadeautje echt niet minder leuk.

Oja, ik had het een tijdje geleden over bakfietsen,
en ik heb nu een Babboe bakfiets. Bevalt goed! Ilona vindt het prachtig,
en straks met een baby lijkt het me helemaal ideaal.

Terug naar “Archief”