henkie schreef:Jantjes schreef:Betreffende predikanten blijven liever (zo schrijven ze in de Saambinder) in het duister van de SV rond lopen zoals er vroeger ook mensen waren die de taal van de SV Bijbel niet begrepen. Maar…deze mensen worstelde er mee totdat de Geest Gods hun het vertelde en toen begrepen ze het.
Dat is een veelgehoord argument. Maar als je consequent bent, moet je de Bijbel dan gewoon in de grondtaal gaan lezen en helemaal niet met een vertaling werken.
Ach ja, alles wat anders is dan wat men gewend is bestempelt men als duivels, niet goed en iets waar men zich niet aan moet branden. Liefst nog met allerlei voorbeelden van mensen die door het lezen van de SV tot geloof zijn gekomen. Dat dat ook gebeurt met mensen die een andere vertaling lezen laat men maar onvermeld. Of er wordt glashard gezegd dat dat geen echte bekering kan zijn.
En de schapen die vertwijfeld op zoek zijn naar Rust en vrede met God nemen al dat gebral maar aan als godsspraak. De ds zal het wel weten...
Het woord godsspraak schrijf ik bewust met een kleine g trouwens. Mensen die een andere kerk/vertaling/berijming/liedbundel als duivels bestempelen maken zichzelf tot een godje. En ik hoop dat de troon waar zij op zijn gaan zitten heel snel totaal en zeer grondig vernield wordt.
Heel stiekem vraag ik me af of dominees die zulke taal uitslaan het nog wel waard zijn om dominee te zijn. Dienaar van het Goddelijke Woord, het lijkt meer op het dienen van jezelf en het verkondigen van je eigen woordje....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!