Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 nov 2010 19:03

mijn pietjes :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 13 nov 2010 19:45

liefje schreef:
parkiet schreef:ORS heb ik inderdaad in huis. Ze vindt het wel lekker, dus gaat redelijk (hoewel ze een lepel niet zo tof vind). Ik weet niet zo goed hoe vaak ik het moet geven, ik hoorde ergens na elke diarreeluier een bepaalde hoeveelheid, maar ja, die heeft ze gisteren en vandaag weer amper gehad.

ORS gaat per gewicht ik geef het als het nodig is met een spuitje of gewoon in het flesje.

Jep, dat van het gewicht weet ik. Maar ja, hier staat ook zo mooi op het pakje: elke keer als het nodig is. Zo lekker duidelijk he :^o

lieve pietjes, TJ.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 nov 2010 20:01

Mijn pietje was toch makkelijker: we hebben hem een pietenmuts opgezet en klaar! :mrgreen:

Het was een rode muts met gouden rand en oranje veer. En hij was niet Zwarte Piet, nee joh: hij was Sinterklaas! 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 nov 2010 20:20

:lol: :lol: :lol:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 nov 2010 20:21

Matteo wilde uiteindelijk ook een pruik:

Afbeelding
babypiet was er ook:
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 nov 2010 14:43

jaantje74 schreef:Wat een leuke foto's weer!

Schipje: wat die taarten betreft. In taart en decoratie winkels kun je leuke ideetjes opdoen.
Als je kijkt op vrijetijdtv.nl onder het kopje uitzending gemist, zie je de afleveringen van taarten versieren. Hier laten ze stap voor stap zien hoe je dit kunt doen.

Bedankt voor de tip, leuk!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 nov 2010 15:01

Leuk die pieten!

Parkiet: ons meissie hier heeft helaas vrijdag ook vijf(!) keer overgegeven in 1 middag! Wat vond ik dat zielig om te zien! Wij hadden ors gegeven maar helaas kwam dat er ook weer uit....
Ze heeft die nacht goed geslapen en zaterdag heeft ze niks gegeten. Maar 1100 cc -buiten de borstvoeding- gedronken!! Ze had zo'n dorst! Ze heeft alleen maar ORS en twee flessen brinta op! De hele dag heeft ze uit een fles gedronken, normaal drinkt ze uit een beker maar ik vond het allemaal prima, was blij dat ze zoveel dronk. Ik heb nog gepureerd fruit geprobeert (want op iets kouwen wilde ze niet) maar ze hoefde echt niks. normaal drinkt ze zo'n 350 cc buiten de borstvoeding.
Vanmorgen heeft ze weer een fles brinta op en vanmiddag weer een boterham en een kiwi! Ze is wel heel hangerig en huilt heel verdrietig om niks. Ze heeft nu diarree maar dat vind ik niet zo gek met alleen maar vocht en een beetje brinta, dus ik denk dat het virusje nu wel uit haar lijfje is.

De hoeveelheid ORS -volgens mijn verpakking- is: 10 tot 25 ml per kg lichaamsgewicht per uur!
Hier weegt kindlief 10 kg (ongeveer) dus mag ze 100 tot 250 ml per uur! Dat vond ik best veel en ze vond het gelukkig heerlijk!

Sterkte!! Zielig he, die kleintjes zo ziek......

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 nov 2010 16:14

Leuke foto's allemaal!

Beterschap voor de zieken is altijd zo zielig bij kindjes :(

Morgen gaat het beginnen mijn vriendin gaat weer aan het werk en komt de ''kleine'' Rosahlynn een hele dag bij ons ben zo benieuwd hoe het gaat! Wel erg spannend allemaal.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 nov 2010 19:44

Wat een mooie pietjes zeg
Leuk Liefie, zo'n kleintje in huis. komt vast goed toch :D
Beterschap voor de kleine zieken!

Gister zijn we met Jurian naar de intocht van de Sint geweest, ik had gedacht dat hij er weinig aan zou vinden. hij was sowieso al erg moe, maar toen de boot eraan kwam stond hij vooraan te zwaaien en roepen, zo leuk :D
Toen zwarte piet te dichtbij kwam en hij kruidnootjes kreeg draaide hij zijn hoofd weg, dat vond hij eng.
Vannacht heeft hij een poos liggen huilen, echt heel zielig, maar we wisten niet wat er was.Mijn man had hem al wat te eten gegeven, omdat vorige keer het probleem was.
Na 2 uur was het over, en sliep hij heerlijk tot half 10 :shock: (en wij dus ook ;) ) en toen zag ik dat zijn oor weer helemaal vies was. Weer een doorgebroken oor dus. Logisch dat hij huilde. Het is de 2e keer al in korte tijd, maar mijn moeder zei dat ik het ook bijna wekelijks had, dus het zit in de familie ;) Ik heb nog steeds snel last van mijn oren, dus Jurian zal het wel van mij hebben. Nu heeft hij nergens last meer van gelukkig
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 nov 2010 20:23

Vervelend die zieke kleintjes...veel beterschap!

@ missF Hugo had dat ook regelmatig en continue oorontsteking. Sinds hij buisjes heeft, heeft hij niet meer over zijn oren geklaagd.

Hier dringt het sinterklaasgebeuren nog niet zo door. Hugo noemt Sinterklaas structureel 'Kabouter Plop' en is daar niet van af te brengen. Wij hebben samen gezongen voor de schoen en hij heeft een beetje gegrinnikt en vond het maar een vreemde situatie.

Jedi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedi » 15 nov 2010 23:55

Hier ten huize heeft een piepklein buikgriepje geheerst. Alleen buikpijn en diarree bij de jongens. Gelukkig zijn ze weer lekker in de weer, en hopeloos in de Sintstemming.
Ik vind het wel een knus feest, alleen zo jammer dat de kinderen zo overvoerd worden. Je kunt ook té veel aandacht aan een feest besteden. Ze kunnen hun schoen zetten bij de Appie, de Em-Té, de C1000, de Lidl, het Sinterklaasjournaal doet een hele dikke (chocolade)duit in het zakje. En op school komt de surprise-avond er weer aan voor groep 5 t/m 8. Dus dat wordt knutselen. Gelukkig vindt Dolf dat leuk. Het kadootje voor zijn ''loteling'' mag niet meer dan €3 kosten. Maar 's even neuzen bij de Zeeman of zo, of in de kringloopwinkel.
Ik ben zelf niet echt met surprise-avond of iets dergelijks opgegroeid. We zetten geen schoen, wel kregen alle kinderen een chocoladeletter en een speculaaspop. Mijn moeder kookte zelf chocolademelk, met poeder uit zo'n pakje van Droste. Toen we nog klein waren kocht mijn vader strooigoed. Dan bonsde hij op de kamerdeur, en strooide met een flinke zwaai kruidnoten en andere zoetigheden door de kamer. 's Zomers vond ik er soms een paar in de kachel!
Op school -de Petrus Datheenschool in Rotterdam- werd er 's morgens door de jongens van de hoogste groep amandelspeculaasstukken uitgedeeld. Met van dat heerlijke schaafsel bovenop. En we kregen een bekertje chocolademelk. Nou ja, chocoladewater. Maar het was toch heel gezellig en leuk.
Goeie ouwe tijd. Nu vind ik het gewoon niet leuk meer. En maar klagen waarom de huidige generatie zo materialistisch is.
Mijn jongens worden helemaal gehersenspoeld en opgejut door de verhalen van hun klasgenootjes. Mijn jongste wil ''eventjes'' het grote drakenridder kasteel van Playmobil hebben. De optimist :D De wensen van mijn oudste veranderen ongeveer elke dag.
Doen jullie aan schoentjes zetten en surprise-avonden? Laat je je kind een verlanglijstje maken?

En LauraC: hoe ga jij Sinterklaas vieren?
Deo servire vera libertas

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 nov 2010 08:57

Mama's, help! Bij zoonlief op de psz heerst waterpokken. Wat kunnen we verwachten, waar moeten we op letten?!?!?! :|
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 nov 2010 09:23

@Jedi, mijn zoon is nog te jong voor verlanglijstjes (die vindt alle jongenspagina's van de Intertoysgids fantastisch ;) )
maar we geven hem wel wat caddeautjes, niet overdreven ofzo. Van zijn opa en oma zal hij ook nog wel het een en ander krijgen.
@Galateia, tja, gewoon afwachten. Jurian had het niet zo heel erg, maar was er wel een paar dagen niet lekker van, huilerig enzo. Ik had spul van de drogist om op de plekjes te smeren, dat was lekker koel voor hem, zo had hij weinig jeuk. Hij kon in ieder geval niet naar het kdv toen, het mocht wel met waterpokken, maar hij was er ziek van, dus heb ik lekker vrij genomen toen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 nov 2010 09:26

inderdaad afwachten..je weet natuurlijk niet of hij het krijgt.. en anders merk je het vanzelf :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 nov 2010 09:27

wij zitten vanaf vorige week dinsdag tot en met iig volgende week maandag zonder wasmachine ](*,) ](*,) door een fout van de harense smid... ik moet zo naar de huisarts en daarna bel ik weer... ben het zo zat.. heb je 3 kleine kinderen.. zit je 2 week zonder wasmachine!

Terug naar “Archief”