Hier ten huize heeft een piepklein buikgriepje geheerst. Alleen buikpijn en diarree bij de jongens. Gelukkig zijn ze weer lekker in de weer, en hopeloos in de Sintstemming.
Ik vind het wel een knus feest, alleen zo jammer dat de kinderen zo overvoerd worden. Je kunt ook té veel aandacht aan een feest besteden. Ze kunnen hun schoen zetten bij de Appie, de Em-Té, de C1000, de Lidl, het Sinterklaasjournaal doet een hele dikke (chocolade)duit in het zakje. En op school komt de surprise-avond er weer aan voor groep 5 t/m 8. Dus dat wordt knutselen. Gelukkig vindt Dolf dat leuk. Het kadootje voor zijn ''loteling'' mag niet meer dan €3 kosten. Maar 's even neuzen bij de Zeeman of zo, of in de kringloopwinkel.
Ik ben zelf niet echt met surprise-avond of iets dergelijks opgegroeid. We zetten geen schoen, wel kregen alle kinderen een chocoladeletter en een speculaaspop. Mijn moeder kookte zelf chocolademelk, met poeder uit zo'n pakje van Droste. Toen we nog klein waren kocht mijn vader strooigoed. Dan bonsde hij op de kamerdeur, en strooide met een flinke zwaai kruidnoten en andere zoetigheden door de kamer. 's Zomers vond ik er soms een paar in de kachel!
Op school -de Petrus Datheenschool in Rotterdam- werd er 's morgens door de jongens van de hoogste groep amandelspeculaasstukken uitgedeeld. Met van dat heerlijke schaafsel bovenop. En we kregen een bekertje chocolademelk. Nou ja, chocoladewater. Maar het was toch heel gezellig en leuk.
Goeie ouwe tijd. Nu vind ik het gewoon niet leuk meer. En maar klagen waarom de huidige generatie zo materialistisch is.
Mijn jongens worden helemaal gehersenspoeld en opgejut door de verhalen van hun klasgenootjes. Mijn jongste wil ''eventjes'' het grote drakenridder kasteel van Playmobil hebben. De optimist

De wensen van mijn oudste veranderen ongeveer elke dag.
Doen jullie aan schoentjes zetten en surprise-avonden? Laat je je kind een verlanglijstje maken?
En LauraC: hoe ga jij Sinterklaas vieren?