paar dagen werken of voor de kinderen zorgen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: paar dagen werken of voor de kinderen zorgen?

Berichtdoor pannenkoek » 08 nov 2010 14:27

hier liepen de kinders er ook gewoon bij als ik bezig was in huis. Tot een jr of 2 zaten ze in de box. Ik ken iemand die haar moeder vroeg om op te passen als ze boven schoon moest maken. Sorry, maar dat vind ik een beetje overdreven. Kind in de box, en deur op een kiertje. En vanaf een jr of 2 kunnen ze best boven spelen.
( ik heb makkelijk praten, heb nl geen boven :lol: )
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 nov 2010 14:42

MissF schreef:Nou, mijn huis is toch echt elke dag een ontplofte bom. Want ik kom om 16.00 uur thuis met Jurian na een dagdienst, en binnen de kortste keren liggen alle mandjes met speelgoed door de hele kamer. Ik zuig en dweil ook bijna iedere dag. En ik doe mijn huishouden ook niet op 1 zelfde dag hoor, maar de ene dag op de ochtend beneden (Jurian vindt mee poetsen het mooiste dat er is), en een andere dag op de middag bijvoorbeeld boven. Tegenwoordig speelt hij ook heerlijk boven, dus dat gaat nu goed. Toen hij nog elke dag 's middags sliep, deed ik boven altijd als hij op bed lag.
Maar als ik een week thuis ben wordt alles wel viezer, maar dan nog doe ik alles elke week, en zuig en dweil ik bijna dagelijks. Maargoed, als we allebei van half 9 tot 5 zouden werken, en Jurian dan na het eten meteen naar bed zou gaan, zou het idd totaal anders zijn, maar doordat ik alsnog best veel met hem thuis ben, en hij nou niet het meest nette jongetje is dat er bestaat ;) wordt het nog een rommeltje

Kinderen onthouden hoe gezellig het bij hun thuis was, hoe lief hun moeder, hoe zorgzaam hun vader.
Als DAT allemaal okay is, zul je echt niet horen, phoe, mijn moeder zeemde wel errug weinig de ramen, of, ze liet het speelgoed gewoon liggen savonds.
Bij een gezin met kinderen waar het op een steriel lab lijkt als je binnenkomt, krijg ik argwaan.
Mogen die kinderen wel spelen en zo ja, waar dan ?
Een huis leeft pas als er wat rommeltjes liggen, de krant, wat speelgoed.
We wonen nu eenmaal niet in een toonzaal :wink: waar professionele stylistes de kussentjes neervleien :lol:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 nov 2010 14:46

schelpje3 schreef:Een huis leeft pas als er wat rommeltjes liggen, de krant, wat speelgoed.
We wonen nu eenmaal niet in een toonzaal :wink: waar professionele stylistes de kussentjes neervleien :lol:

Ja, alleen bestaat er wel het gevaar dat zoiets schreeuwend uit de hand loopt en dat is ook niks, kan ik je vertellen. Ik heb wel eens bij een vriend die verhuisde de woonkamer leeg staan scheppen(!). Is natuurlijk weer het andere uiterste, maar toch.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 nov 2010 15:05

Ik dat de mensen waar jij het over hebt ook zonder kinderen in een totale chaos leven. Mijn ervaring met kleine kinderen is dat het je je huis pas aan kant hebt als de kids slapen. Voor die tijd heeft het geen enkele zin.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 nov 2010 15:38

inderdaad, ik pak wel eens wat dingen op voordat ze slaapt, maar dan ligt het er zo weer.

pannenkoek schreef:hier liepen de kinders er ook gewoon bij als ik bezig was in huis. Tot een jr of 2 zaten ze in de box. Ik ken iemand die haar moeder vroeg om op te passen als ze boven schoon moest maken. Sorry, maar dat vind ik een beetje overdreven. Kind in de box, en deur op een kiertje. En vanaf een jr of 2 kunnen ze best boven spelen.
( ik heb makkelijk praten, heb nl geen boven :lol: )

ik neem emmabeth nooit mee naar boven als ik daar schoon moet maken. wel eens als ik ga strijken, dan neem ik haar mee in die kamer en doe ik daarvan de deur dicht. op zich kan ze best mooi boven spelen, maar als ik van de ene naar de andere kamer loop laat ik haar het liefst beneden in de box omdat wij langs het trapgat een hek hebben dat ik niet helemaal vertrouw. ik denk als zij haar best doet dat ze erdoor past en dat vind ik niet zo'n lekker idee.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 nov 2010 15:47

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:Een huis leeft pas als er wat rommeltjes liggen, de krant, wat speelgoed.

Ja, alleen bestaat er wel het gevaar dat zoiets schreeuwend uit de hand loopt en dat is ook niks, kan ik je vertellen. Ik heb wel eens bij een vriend die verhuisde de woonkamer leeg staan scheppen(!). Is natuurlijk weer het andere uiterste, maar toch.

Idd, en uit de hand lopen, zijn we zelf nog bij :wink:
Ik heb het over een krant op het tafeltje naast de bank, speelgoed hebben wij dan nu niet meer, maar soms ligt er een nintendo ds op tafel, wat speeltjes van de katten. We WONEN hier, dus met alle onhebbelijkheden, en goede voornemens :lol:
Mijn prioriteit is schoon sanitair, het eten, de was. Stofzuigen doe ik elke dag ivm kattenharen. Maar dweilen niet meer, ik heb geen kruipertjes meer. Je bent eerder te schoon dan te vuil.

lievemama
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lievemama » 08 nov 2010 16:29

Ik kan ook prima het huishouden doen met de kleintjes om me heen. Sterkter nog ik doe niet anders, want zodra de kleintjes op bed liggen of bij de peuterspeelzaal zijn, doet mama lekker niets! Dat is echt lekker tijd voor mezelf...ik lijk wel gek om dan dingen te gaan doen...
Mijn oudste speelt juist super lief als ik met het huishouden bezig ben...hij weet niet anders...en hij denkt mama lekker bezig ik ook ;-) De jongste in de box en die vermaakt zich ook prima zolang hij mij niet ziet;-)

Als je kind je te veel van je huishouden afhoud, dan kan je hem/haar dat toch afleren? Ik bedoel wie is er nou de baas in huis?

Mijn man is vaak van huis, maar meer omdat hij een drukke baan heeft en savonds ontspanning nodig heeft, maar omdat we niet altijd oppas willen vragen lukt dat dus niet om dat samen te doen, dus doet hij dat met vrienden...dat vind ik wel echt moeilijk...want daardoor kom ik dus niet zo veel buitens huis...ik moet echt dingen plannen...maar ik vind het wel lekker om met mijn man op de bank te hangen....daar geniet ik enorm van, mijn man ook, maar niet iedere avond...helaas....kent iemand dat?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 nov 2010 16:44

lievemama schreef:Mijn man is vaak van huis, maar meer omdat hij een drukke baan heeft en savonds ontspanning nodig heeft, maar omdat we niet altijd oppas willen vragen lukt dat dus niet om dat samen te doen, dus doet hij dat met vrienden...dat vind ik wel echt moeilijk...want daardoor kom ik dus niet zo veel buitens huis...ik moet echt dingen plannen...maar ik vind het wel lekker om met mijn man op de bank te hangen....daar geniet ik enorm van, mijn man ook, maar niet iedere avond...helaas....kent iemand dat?

Heb je het hier weleens met je man over gehad, want dit vind ik best wel een beetje sneu voor je. Jouw man kan dus eigenlijk alles doen en dat jij thuis zit altijd, dat komt hem wel heel gemakkelijk uit. Natuurlijk zal hij het echt niet zo bedoelen, maar je gevoel lijkt me wel een beetje terecht...

Jij hebt toch ook behoefte aan ontspanning? Dan kan hij toch bij jou thuis blijven in plaats van steeds weg gaan. Jij zorgt de hele dag voor jullie kinderen, notabene. Hij hoort ook naar de behoeften van zijn gezin te kijken. Klinkt misschien hard zoals ik het zeg, maar ik denk dat het in de kern daar ook wel een beetje op neer komt.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 08 nov 2010 21:37

Ook mijn man is vaak 's avonds weg. Het verhaal van vpk kan zo ongeveer het mijne/onze zijn. Gelukkig zijn de zondagen echt voor ons gezin; dan gaan we alleen naar de kerk en verder zijn we heerlijk met z'n allen thuis.
We zitten per week één dag samen op kantoor, dan spreken we elkaar ook veel.
Verder verveel ik me absoluut nooit, ook niet als ik alleen ben. En als ik weg wil (wat mijn man heel goed kan begrijpen - hij zou nooit met mij willen ruilen en heeft zet zich er ook echt voor in zodat ik er regelmatig eens zonder kinderen op uit kan) dan zet ik dat in z'n (digitale) agenda en dan is hij vaak wel (op tijd) thuis. En gelukkig kan ik altijd een beroep doen op meiden uit mijn oppassen-bestand. Zo kunnen we ook eens samen weg, al is het 'maar' naar een verjaardag van een broer ofzo. Gezellig een uur heen en een uur terug in de auto en dan tussendoor nog wat andere mensen spreken, of we gaan naar een interessante lezing of i.d.. Als we een goede oppas hebben, genieten de kinderen en wij allemaal!

En over werken met je kids erbij: Dat is hier de normaalste zaak van de wereld. Met het ene kind erbij gaat het weleens wat beter als met het andere, het ene kind vindt het leuk om 'mee te helpen' en het andere juist niet, maar dat maakt niet uit. Kunnen ze ook leren om alleen te spelen. Als ik overdag ga zitten, vragen ze meer aandacht dan wanneer ik bezig ben en ondertussen met ze praat en zing etc. En daarbij, als ik alles moet doen als ze op bed liggen of naar school zijn, zag het er hier uit als een zwijnenstal, denk ik :mrgreen: ...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 08 nov 2010 21:59

Wat ik trouwens wel heel belangrijk (en fijn :wink: ) vindt: manlief probeert altijd om pas weg te gaan als hij de jongste vier kids op bed heeft gebracht. Dat is echt zijn tijd met de kinderen; hij heeft een heel ritueel met ze en dat vinden ze echt geweldig! Natuurlijk lukt het niet altijd, maar hij probeert het in ieder geval wel.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 09 nov 2010 11:23

Sophie77 schreef:Wat ik trouwens wel heel belangrijk (en fijn :wink: ) vindt: manlief probeert altijd om pas weg te gaan als hij de jongste vier kids op bed heeft gebracht. Dat is echt zijn tijd met de kinderen; hij heeft een heel ritueel met ze en dat vinden ze echt geweldig! Natuurlijk lukt het niet altijd, maar hij probeert het in ieder geval wel.

dan zijn wij vast een uitzondering
Mijn man doet de kinders naar bed op zondagavond. De rest vd wk is voor mij. Maar als ie weg is kan ie het ook niet doen, dat is makkelijk zat. Maar de zondagavond is echt voor hem. Leest hij een half uur voor, en dan gaat de jongste naar bed

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 nov 2010 11:31

hier brengt Tobias elke avond de kinderen op bed.. is een heel ritueel en duurt ongeveer 3 kwartier :mrgreen:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 09 nov 2010 11:54

trijntjejohanna schreef:hier brengt Tobias elke avond de kinderen op bed.. is een heel ritueel en duurt ongeveer 3 kwartier :mrgreen:

zo! ik ben met 5 min. klaar......

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 09 nov 2010 11:58

Hier brengt papa ook kinderen naar bed.
Dochterlief weet het altijd net zo lang te rekken, zodat ze een uurtje later nog rondhuppelt.
Nog een ditje en een datje, tanden poetsen, haren kammen, knuffels sorteren, verhaaltje lezen.

Uiteindelijk komt mama dan boven, papa ligt uitgestrekt te snurken op dochterliefs bed, was gewoon tijdens het wachten in slaap gevallen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 nov 2010 12:03

Op de dagen dat mn man vroeg thuis is brengen wij ze gezamenlijk naar bed, wel zo makkelijk. Beiden een kind onder de douche zetten, 1 van beiden kids inzepen, ander wasgoed en luiers opruimen, tegelijk afdrogen, vervolgens 1 ouder voorlezen, ander het flesje van dochterlief geven, avondgebedje en lekker slapen. Op andere dagen neemt het voor mij toch wel snel een half uur in beslag.

@lieve mama Ben het wel met Galatiea eens. Jij hebt er toch ook wel behoefte aan om dingen met vrienden te doen? Ik kan mij voorstellen dat je tegen de muren opvliegt als je de hele dag (en avond) in feite alleen bent en tussen kleine kinderen zit. Dat zou ik ook hebben. Je wilt toch ook wel eens een dingen samen doen of met vriendinnen. Hoeveel avonden is hij weg met vrienden? Is het een idee om dat ook te gaan splitsen? Ieder bv een vaste avond weg en een vaste avond thuis?

Terug naar “Archief”