lievemama schreef:Een andere vraag, zijn jullie mannen ook zo veel van huis (leuke dingen doen met andere of voor werk) En ben jij als moeder dus veel thuis omdat je niet veel oppas wil regelen?
tsja, ik ben toch blij om te lezen dat ik niet de enige ben van wie de man veel weg is..
soms baal ik er wel eens van..
die van mij werkt voor zichzelf, dus pakt zoveel mogelijk werk aan. logisch ook, want als je nu nee zegt vragen ze de volgende keer meteen iemand anders. en ik ben natuurlijk ook wel blij dat hij genoeg werk heeft, helemaal nu de rustigere periode er weer aan komt.. het is namelijk wel fijn als er wat binnenkomt.
maar dit heeft wel als gevolg dat hij meestal van maandag t/m zaterdag werkt en ook nog vaak 's avonds doorgaat of nog een extra ander klusje ergens heeft. ik kan er nooit van opaan hoelaat en of hij 's avonds thuis is.
van sept. tot april is hier eens in de 2 weken vrouwenver. van de kerk (gaan hier ook veel jonge vrouwen heen), daar probeer ik wel zoveel mogelijk heen te gaan, maar bijv. een vaste avond gaan sporten ofzo vind ik niets omdat ik dan altijd oppas achter de hand moet hebben voor als hij er niet is en ik wil dat niet structureel 1 avond in de week van iemand vragen (daar komt nog bij dat wij ook niet echt dichtbij zulk soort gelegenheden ofzo zitten dus je zit ook altijd nog met reistijd).
daarom vind ik het ook wel lekker om 2 dagen per week te werken (al vind ik het soms wel veel om echt 2 hele dagen weg te zijn van 7 tot 19 uur, maar dat is in mijn sector nu eenmaal niet anders en voor het werk zelf is het ook wel nodig.) verder kom ik tijd te kort om alles te doen wat ik nog wil.. ga geregeld ff ergens een bakkie doen of hier komt een vriendin/buurvrouw of wie dan ook een bakkie halen, er ligt nog een stapel foto's te wachten om in het boek geplakt te worden, er ligt nog stof om een jurkje voor dochterlief te naaien en ga zo maar door.
dochterlief vind het ook prachtig om te helpen met het huishouden wat ook inderdaad altijd speelgoed/stofdoeken in de sopemmer betekent, maar we rommelen zo gezellig wat aan samen.