The Gentleman schreef:Je omzeilt trouwens op een handige manier mijn vraag over het liegen. Zou je daar nog antwoord op willen geven?
Goed, over het jokkebrokken... Even een extreem voorbeeldje: het idee dat de mens heeft samengeleefd met de dinosauriërs. Adam gaf alle dieren een naampje, dus ook de dino's (hoe groot was dat paradijs eigenlijk, qua oppervlakte?) dus is er minimaal een periode geweest dat mens en dino hebben samengeleefd, akkoord?
Laat nou blijken dat nog nooit een dino-fossiel in gevonden in dezelfde aardlaag al mens- of mensachtige fossielen. Nog nooit zijn er dinobotten gevonden waar mensen aan hebben geknaagd of waar mensen gereedschap van hebben gemaakt (en de vroege mens maakte van ALLES gereedschap).
Omdat aardlagen zelf niet kunnen liegen, is dus de conclusie dat dino en mens niet hebben samengeleefd, maar ach, dat spreekt stelling 1 weer tegen. De aardlagen liegen dus toch. En de enige die bij machte is om op wereldwijde schaal zoveel met bewijs te sjoemelen is God. Dat maakt hem voor mij een jokkebrok.
Idem trouwens met de verdeling van radioactieve elementen in het zonnestelsel waar ik het eerder over had.
Nu we het toch over jokkebrokken hebben, ja, bij het ICPP hebben ze er een potje van gemaakt, maar zullen we eens een blik opentrekken over creationisten die het niet al te nauw nemen met het 7de gebod? Vervalste dino-sporen en menselijke voetsporen, een vals zogenaamd
dijbeen van een van de reuzen uit de bijbel. Mensen die zich uitgeven voor doctor terwijl ze het *ahum* diploma van een diplomafabriek hebben. En over quote-mining (met kwade opzet citaten uit het verband rukken) kan ik een heel topic volschrijven als dat moet.
Gij zult geen valse getuigenis afleggen tegen uw naaste tenzij het ter ere van God is? O nee, dat laatste staat er niet, geloof ik.
Omdat God volledig is, de evolutietheorie niet.
Je weet toch dat de hypothese die alles verklaard, niets verklaard? Om even bij de al dan niet imaginaire DNA-boom te blijven van hoeveel het DNA van organismen op elkaar lijkt. Evolutietheorie verklaart alleen de boom zoals we die nu vinden. God zou elke mogelijke boom kunnen verklaren ('God wilde dat nu eenmaal zo') en dus heb je daar - in wetenschappelijk opzicht - helemaal niets aan. Het is ongetwijfeld beter voor je zieleheil, maar daar hebben we het nu niet over. Ook doet de 'verklaring God' geen enkele toetsbare voorspelling.
Nee klopt. Omdat je zowel niet kunt zeggen dat T=0 toen was of niet. Heel interessant die kromming, en ik heb er ook wel het één en ander over gelezen, maar het verklaart voorlopig nog erg weinig, en het is in ieder geval zeker niet voldoende bewijs voor een oerknal.
Het is ook geen bewijs voor, maar iets dat volgt uit de modellen van. Vragen wat er voor de Oerknal was heeft net zo veel zin als vragen wie God heeft geschapen. Het antwoord van de christenen is "die was er altijd al" en het antwoord van de kosmologen is "er bestaat geen tijd voor T=0".
Het zijn allebei antwoorden die passen binnen het systeem waarmee wordt gewerkt. Klagen dat het antwoord niet past binnen een ander systeem is een beetje vreemd.