Moderator: Moderafo's
Galateia schreef:Nee, natuurlijk niet, maar hij gaat natuurlijk niet voor €600 fulltime werken, dat gaat helemaal nergens over. Dan kan hij beter wat bijverdienen op de manier hoe hij het nu doet en proberen rond te komen. Als hij in zo'n traject stapt, dan heeft hij voor die dingen geen tijd meer en dat levert toch meer op...
Dus echt heel aantrekkelijk zijn die trajecten niet. Zeker niet als je gewoon een gezin hebt.
ajl schreef:Toch heb ik hier wat moeite mee. Ik ken natuurlijk de hele situatie rondom jouw broer en zijn vrouw niet, dus denk a.u.b niet dat ik een oordeel vel! En ik hoop dat ik het goed verwoord en dat het niet verkeerd overkomt.
Het wordt oneerlijk gevonden als de staat c.q. overheid geen bijstandsuitkering verstrekt voor bepaalde werklozen c.q. jongeren die onder de 27 zijn en geen werk kunnen vinden. Blijkbaar zijn jouw broer en zijn vrouw/vriendin werkloos en hebben een kind. De overheid biedt trajecten om mensen ( wellicht op een ander vlak op de arbeidsmarkt) aan een andere studie te helpen of een andere baan. Men vindt dat te weinig betalen voor de hoeveelheid werk die het kost en gaat dan liever deels 'zwart'werken, omdat dat meer betaald. Dat is heel logisch en zou ik ook waarschijnlijk doen. Waar ik dan moeite mee heb, is dat er eigenlijk verwacht wordt dat er wel een WWB verstrekt wordt. Blijkbaar heeft hij het op dit punt niet nodig. Nu weet ik niet of jouw broer in een bepaald werkgebied solliciteert waar tijdelijk geen werk in is of dat het waarschijnlijk is dat hij langere tijd geen baan kan vinden, omdat er nu eenmaal niet veel banen in zijn en zullen komen, want dan zou je je af kunnen vragen of dat traject van de overheid niet wat voor hem is om zich om te scholen.
( Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb wat dat traject is. Ik kan mij er van de gemeente Rotterdam iets bij voorstellen dat het heel basaal is, heb nl. iets gehoord over hulp bij het WW traject waar ze een hbo-er wilden leren een brief te schrijven)
Al met al denk ik dat je wel heel kritisch mag zijn waar de overheid zijn/haar geld aan uitgeeft, helemaal in de huidge tijd van bezuinigingen. Het is nu eenmaal een gift die je krijgt van de overheid en daar mag mijns inziens best eisen aan gesteld worden
ajl schreef:Mag ik vragen wat voor opleiding hij heeft?
ajl schreef:Ik vind wel dat de WWB echt voor 'probleemgevallen' is. Ik ken namelijk nog te veel mensen die daar misbruik van maken
johannes1 schreef:ajl schreef:Ik vind wel dat de WWB echt voor 'probleemgevallen' is. Ik ken namelijk nog te veel mensen die daar misbruik van maken
Geef je dat ook door aan de sociale zaken in Rotterdam?
Nee, ik vind dat eigenlijk mijn taak en verantwoording niet. De mensen die ik ken(de) wonen trouwens niet in Rotterdam, maar in Groningen. Zag het vooral tijdens mn studie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten