Moderator: Moderafo's
Jantjes schreef:Dat is niet de context van 1 Kor 10:15 maar van toppie.toppie schreef: Volgens Paulus mogen verstandigen oordelen....
Als je jezelf rekent tot de verstandigen, ben je dat helaas in je eigen ogen.
Dan heb je jezelf nog nooit recht leren kennen!!Ooit gehoord van de stappen die Klaas van der Zwaag genomen heeft? Waarschijnlijk niet. hier kun je het lezen: http://www.afwachtenofverwachten.nl/homepage.htmtoppie schreef:Als je het niet eens bent met de beslissingen die een synode neemt, zul je de kerkrechtelijke stappen moeten nemenis dit ook niet het pot ketel verhaaltoppie schreef:en je niet verlagen tot oeverloos geblaat op een forum!!!
Bastiaan30 schreef:Vooral niet terug gaan naar de tijd der apostelen.
Jantjes schreef:Optimatus schreef:Bastiaan30 schreef:Vooral niet terug gaan naar de tijd der apostelen.
Ik ga liever naar de tijd van Jezus' wederkomst.
Maar van dien dag en die ure weet niemand, noch de engelen, die in den hemel zijn, noch de Zoon, dan de Vader.
JeeWee schreef:Volgens een bericht in het Reformatorisch Dagblad trekt ds. C. G. Vreugdenhil, predikant van de gereformeerde gemeente in Vlissingen zich terug uit het bestuur van de stichting Herziene Statenvertaling
Volgens het krantenbericht is dit gebeurd op uitdrukkelijk verzoek van de generale synode van de Gereformeerde Gemeenten. Vreugdenhil geeft aan dat hij deze 'keuze' niet heeft gemaakt omdat hij niet meer achter het werk van de HSV zou staan. Hij staat daar sta ik nog steeds met hart en ziel achter, vooral voor de jongeren. Ds Vreugdenhil heeft besloten zich terug te trekken omwille van de eenheid van de Gereformeerde Gemeenten.
Ook aan ouderling I. A. Kole uit Berkenwoude, die net als ds Vreugdenhil op persoonlijke titel in het bestuur van de HSV zit zit, is door het synodebestuur gevraagd om zich terug te trekken. Kole heeft echter aangegeven aan dit verzoek geen gehoor te geven. Hij blijft in het bestuur.
JeeWee schreef:Ik hoop zo, dat dit hele gedoe niet tot nog meer tweespalt in onze gezindte zal leiden!
Begrijpelijk als de buitenwereld huier niks van begrijpt...
En een ander deel van de buitenwereld in een deuk ligt.
Op dezer manier hoeft D66 of wie dan ook de kerk helemaal niet te bestrijden. Dat doet de kerk zelf wel...
Bastiaan30 schreef: Hierarchie, authoriteitmisbruik, (baby)doop als ingredient in de vervangingsleer,de zondagsheiliging, de steun aan de RK bij de homohostie- en homohuwelijk-drama's, maar de stilte omtrent het kindermisbruik, doet me vermoeden dat we gewoon nog een dependance zijn van de roomsen..
Ik heb mijn handen helemaal niet vol aan de wet, iemand die God liefheeft houdt zich er graag aan, maar slaagt daar nooit in.JeeWee schreef:Bastiaan30 schreef: Hierarchie, authoriteitmisbruik, (baby)doop als ingredient in de vervangingsleer,de zondagsheiliging, de steun aan de RK bij de homohostie- en homohuwelijk-drama's, maar de stilte omtrent het kindermisbruik, doet me vermoeden dat we gewoon nog een dependance zijn van de roomsen..
Als ik zo lees hoe jij kennelijk je handen vol hebt aan de wet, ben ik bang van wel ja...
Dan heb je weinig begrepen van het Soli Deo Gratia wat Maarten Luther op de knieën bracht...
Bastiaan30 schreef: iemand die God liefheeft...
JeeWee schreef:Bastiaan30 schreef: Hierarchie, authoriteitmisbruik, (baby)doop als ingredient in de vervangingsleer,de zondagsheiliging, de steun aan de RK bij de homohostie- en homohuwelijk-drama's, maar de stilte omtrent het kindermisbruik, doet me vermoeden dat we gewoon nog een dependance zijn van de roomsen..
Als ik zo lees hoe jij kennelijk je handen vol hebt aan de wet, ben ik bang van wel ja...
Dan heb je weinig begrepen van het Soli Deo Gratia wat Maarten Luther op de knieën bracht...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten