Ds. Vreugdenhil trekt zich terug uit bestuur HSV

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Re: Ds. Vreugdenhil trekt zich terug uit bestuur HSV

Berichtdoor Bastiaan30 » 17 okt 2010 11:33

Moderatoredit: het gaat hier niet over de RKK en al hun problemen.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 18 okt 2010 09:28

Jantjes schreef:
toppie schreef: Volgens Paulus mogen verstandigen oordelen....
Als je jezelf rekent tot de verstandigen, ben je dat helaas in je eigen ogen.
Dan heb je jezelf nog nooit recht leren kennen!!
Dat is niet de context van 1 Kor 10:15 maar van toppie.
toppie schreef:Als je het niet eens bent met de beslissingen die een synode neemt, zul je de kerkrechtelijke stappen moeten nemen
Ooit gehoord van de stappen die Klaas van der Zwaag genomen heeft? Waarschijnlijk niet. hier kun je het lezen: http://www.afwachtenofverwachten.nl/homepage.htm
toppie schreef:en je niet verlagen tot oeverloos geblaat op een forum!!!
is dit ook niet het pot ketel verhaal

Je draagt zelf allerlei teksten aan die jouw gelijk moeten onderschrijven wat oordelen aangaat.
Vandaar mijn commentaar dat je dan helaas verstandig bent in eigen ogen als je 1 Kor 10 :15 voor jezelf gaat aanhalen om grond te vinden om iets te beoordelen!
Nogmaals lees Jacobus 2 maar eens over de tong!!!

Vervolgens kom je met een verhaal van Klaas van der Zwaag.
Ik kan met Klaas geen stap verder komen, als ik vind dat iets onterecht is.
Dat is je weer verschuilen achter iemand anders!
Als ik een probleem met iets heb, zal ik dat persoonlijk moeten gaan oplossen.
Dat bereik ik niet door kerkverbanden en dominees over de hekel te gaan halen op een forum!
Dan ontsteek ik met mijn "tong" een vuur, waar ik geen verantwoording voor wil dragen!!

Het zou je sieren om de nood van de kerken biddend in je binnenkamer voor Gods aangezicht te leggen en te vragen zoals JeeWee ook al aangaf, of je een leven mag kennen als ds Vreugdenhil. Deze man geeft het voorbeeld door te zwijgen, ook al zou hij verkeerd behandeld zijn. Hij zal dat ongetwijfeld voor Gods aangezicht hebben neergelegd.
Ik lees niks van hem persoonlijk op het forum!!
Ik ben niet van plan om verder met je hierover in discussie te gaan, om niet in oeverloos geblaat te vervallen zoals ik al eerder aangaf.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 18 okt 2010 15:29

.
Laatst gewijzigd door Jantjes op 26 okt 2010 06:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 okt 2010 20:51

Bastiaan30 schreef:Vooral niet terug gaan naar de tijd der apostelen.

Ik ga liever naar de tijd van Jezus' wederkomst.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 19 okt 2010 18:57

.
Laatst gewijzigd door Jantjes op 26 okt 2010 06:40, 1 keer totaal gewijzigd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 19 okt 2010 19:29

Jantjes schreef:
Optimatus schreef:
Bastiaan30 schreef:Vooral niet terug gaan naar de tijd der apostelen.

Ik ga liever naar de tijd van Jezus' wederkomst.

Maar van dien dag en die ure weet niemand, noch de engelen, die in den hemel zijn, noch de Zoon, dan de Vader.

Wij moesten vroeger ook altijd teksten uit ons hoofd leren...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 20 okt 2010 20:33

JeeWee schreef:Volgens een bericht in het Reformatorisch Dagblad trekt ds. C. G. Vreugdenhil, predikant van de gereformeerde gemeente in Vlissingen zich terug uit het bestuur van de stichting Herziene Statenvertaling

Volgens het krantenbericht is dit gebeurd op uitdrukkelijk verzoek van de generale synode van de Gereformeerde Gemeenten. Vreugdenhil geeft aan dat hij deze 'keuze' niet heeft gemaakt omdat hij niet meer achter het werk van de HSV zou staan. Hij staat daar sta ik nog steeds met hart en ziel achter, vooral voor de jongeren. Ds Vreugdenhil heeft besloten zich terug te trekken omwille van de eenheid van de Gereformeerde Gemeenten.

Ook aan ouderling I. A. Kole uit Berkenwoude, die net als ds Vreugdenhil op persoonlijke titel in het bestuur van de HSV zit zit, is door het synodebestuur gevraagd om zich terug te trekken. Kole heeft echter aangegeven aan dit verzoek geen gehoor te geven. Hij blijft in het bestuur.

Dit bericht komt mij bekend voor, omdat ik het gelezen heb.
Dit is nou weer typisch zo'n trek van de Gereformeerde Gemeenten, in dit geval om tegen de HSV te zijn en dat kerkelijk kracht bij te zetten. Er zijn wel meer van die aparte (verdachte) trekken. Een reden dat ik lid ben geworden van de HHK en niet van de GG. Ik vind dit gewoon net even te ver gaan.
Erger dan dit, vind ik hoe ze de kerkelijke tucht wel eens verkeerd gebruiken, zoals bijvoorbeeld tegen K. van der Zwaag. Naar mijn idee wordt er dan een soort (psychologisch) spelletje gespeeld, waarbij oneigenlijke redenen worden opgegeven. Dat klopt niet, en daarom voel ik mij bezwaard om van een dergelijk kerkverband lid te worden. De HHK mag dan qua ligging de GG voor een aardig deel overlappen, w.b. de HHK voel ik dergelijke bezwaren niet.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 21 okt 2010 11:23

Vreugdenhil: ,,De synode heeft mij heel nadrukkelijk gevraagd om terug te treden. 'Laat ik dat maar doen om de lieve vrede wil', heb ik toen gedacht. En ach, het maakt weinig uit. Het project is toch bijna klaar."

http://www.pzc.nl/regio/zeeland/7476811 ... eenten.ece

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 okt 2010 11:27

Ik hoop zo, dat dit hele gedoe niet tot nog meer tweespalt in onze gezindte zal leiden!
Begrijpelijk als de buitenwereld huier niks van begrijpt...
En een ander deel van de buitenwereld in een deuk ligt.

Op dezer manier hoeft D66 of wie dan ook de kerk helemaal niet te bestrijden. Dat doet de kerk zelf wel...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 24 okt 2010 09:11

JeeWee schreef:Ik hoop zo, dat dit hele gedoe niet tot nog meer tweespalt in onze gezindte zal leiden!
Begrijpelijk als de buitenwereld huier niks van begrijpt...
En een ander deel van de buitenwereld in een deuk ligt.

Op dezer manier hoeft D66 of wie dan ook de kerk helemaal niet te bestrijden. Dat doet de kerk zelf wel...

Aan de vruchten kent men de boom.
Hierarchie, authoriteitmisbruik, (baby)doop als ingredient in de vervangingsleer,de zondagsheiliging, de steun aan de RK bij de homohostie- en homohuwelijk-drama's, maar de stilte omtrent het kindermisbruik, doet me vermoeden dat we gewoon nog een dependance zijn van de roomsen..

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 okt 2010 11:21

Bastiaan30 schreef: Hierarchie, authoriteitmisbruik, (baby)doop als ingredient in de vervangingsleer,de zondagsheiliging, de steun aan de RK bij de homohostie- en homohuwelijk-drama's, maar de stilte omtrent het kindermisbruik, doet me vermoeden dat we gewoon nog een dependance zijn van de roomsen..

Als ik zo lees hoe jij kennelijk je handen vol hebt aan de wet, ben ik bang van wel ja...
Dan heb je weinig begrepen van het Soli Deo Gratia wat Maarten Luther op de knieën bracht...

appelflap
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor appelflap » 25 okt 2010 18:44

Bel hem, op en vraag het hem.
Indien nodig wil ik je het telefoonnummer wel geven.
Baksteen

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 25 okt 2010 21:47

JeeWee schreef:
Bastiaan30 schreef: Hierarchie, authoriteitmisbruik, (baby)doop als ingredient in de vervangingsleer,de zondagsheiliging, de steun aan de RK bij de homohostie- en homohuwelijk-drama's, maar de stilte omtrent het kindermisbruik, doet me vermoeden dat we gewoon nog een dependance zijn van de roomsen..

Als ik zo lees hoe jij kennelijk je handen vol hebt aan de wet, ben ik bang van wel ja...
Dan heb je weinig begrepen van het Soli Deo Gratia wat Maarten Luther op de knieën bracht...
Ik heb mijn handen helemaal niet vol aan de wet, iemand die God liefheeft houdt zich er graag aan, maar slaagt daar nooit in.
Snap trouwens totaal niet wat dat te maken heeft met dit onderwerp.
Je taktiek lijkt afleiden van het onderwerp. Kun je nog weerleggen wta ik zei?
Ik ben eigenlijk erg blij dat dit gebeurt, zodat mensen kunnen zien hoe pathetisch al die kerkverbanden zijn, die voortdurend overhoop liggen met elkaar.
Waar geen liefde is,....
Maar totdat we inzien dat alleen de Schrift ipv boekjes in hoekjes en praatjes en blaadjes van allerlei wind van leer alleen maar afleidt van waar het werkelijk om gaat, zullen we ons wel niets laten gezeggen, net als de schriftgeleerden van weleer...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 26 okt 2010 06:47

Bastiaan30 schreef: iemand die God liefheeft...

en met deze quote in gedachten moet je nog eens je stukjes lezen...

En daarna toch maar iets uit de HSV:

De liefde is geduldig,
zij is vriendelijk,
de liefde is niet jaloers,
de liefde pronkt niet,
zij doet niet gewichtig,
zij handelt niet ongepast,
zij zoekt niet haar eigen belang,
zij wordt niet verbitterd,
zij denkt geen kwaad,
zij verblijdt zich niet over de ongerechtigheid,
maar verheugt zich over de waarheid,
zij bedekt alle dingen,
zij gelooft alle dingen,
zij hoopt alle dingen,
zij verdraagt alle dingen.
De liefde vergaat nooit.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 31 okt 2010 12:41

JeeWee schreef:

Die verheerlijking van Maarten Luther stuit me ook al tegen de borst. Hij was een antisemiet en wat ie over zonden dacht e.d. gaat er al helemaal niet in.
Lees het volgende maar eens goed door.
http://en.wikiquote.org/wiki/Martin_Luther

Terug naar “Archief”