Moderator: Moderafo's
Jantjes schreef:Bastiaan30 schreef:Zo, ik voel de zoveelste scheuring aankomen.
Niet verbaasd, in feite.
Een verdeeld huis kan niet bestaan.
Wat weten we het allemaal goed, he?
Met die scheuring zal het nog wel mee vallen. Want de meeste schaapjes leggen zich gerust neer in de grazige weiden met veel stekels. En de herders sluiten hun ogen voor de problemen die de lammeren hebben. En maar klagen over de jeugd die vertrekt. Jaarlijks staat er een treurverhaal in de Saambinder over de jeugd o,o wat erg dat ze niet luisteren, weer zoveel weg naar de E.O. en de herders slapen rustig in.
.
pannenkoek schreef:schelpje3 schreef:Ik ken deze dominee niet, alleen van horen zeggen en de vragenrubriek.
Maar ik begrijp: of je bent een grote fan, of je bent faliekant tegen.
Kennelijk is het een uitgesproken man, met een sterke mening ?
Tja, wie met zn hoofd boven het maaiveld komt.........
Als ik het zo lees is het een behoorlijk dapper besluit.
Jij bedoelt een grote fan van deze predikant of juist tegen?
Deze man heeft verder gekeken dan zijn neus lang is. Heeft een periode op het zendingsveld gewerkt. En heeft meer gezien dan alleen de wereld vd GG. Hij preekt in hedendaagse taal. Zodat ook onze jongeren het begrijpen. Je zit echt niet rustig in de kerk als hij je erop aanspreekt dat je nog onbekeerd bent. Door zijn eenvoudige spreektaal wordt hij volgens mij gezien als 'licht' en dat kun je denk zetten naast de woorden 'faliekant tegen' die jij gebruikt.
Hij is niet licht. Hij geeft ook duidelijk de 2 wegen aan die er zijn. Hij preekt ook ellende, verlossing en dankbaarheid. Hij gunt het iedereen. Helaas mag hij niet in iedere gemeente preken. Vind ik wel triest.
Hij heeft iig een grote bijdrage geleverd aan de HSV. En dat vind ik een grote zegen.
toppie schreef:Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde, de mate waarmee gij oordeelt zult gij weder gemeten worden.
Ik ben echt bedroefd als ik lees hoe ondanks mijn waarschuwing er gewoon doorgegaan wordt met oordelen.
Er worden Bijbelteksten aangehaald die moeten uitdrukken dat we wel mogen oordelen.
Volgens Paulus mogen verstandigen oordelen....
Als je jezelf rekent tot de verstandigen, ben je dat helaas in je eigen ogen.
Dan heb je jezelf nog nooit recht leren kennen!!
Lees Jacobus eens over die vuile tong!!
Jantjes schreef:Bastiaan30 schreef:Zo, ik voel de zoveelste scheuring aankomen.
Niet verbaasd, in feite.
Met die scheuring zal het nog wel mee vallen. Want de meeste schaapjes leggen zich gerust neer in de grazige weiden met veel stekels. En de herders sluiten hun ogen voor de problemen die de lammeren hebben. En maar klagen over de jeugd die vertrekt. Jaarlijks staat er een treurverhaal in de Saambinder over de jeugd o,o wat erg dat ze niet luisteren, weer zoveel weg naar de E.O. en de herders slapen rustig in.
coupe soleil schreef:Jantjes schreef:Bastiaan30 schreef:Zo, ik voel de zoveelste scheuring aankomen.
Niet verbaasd, in feite.
Welnee. De meeste schaapjes vinden het energieverspilling om zich daar druk over te maken en denken: 't.z.t. bergert die HSV toch wel in'.
En terecht. Zie al die andere zaken in de afgelopen jaren waar commotie over ontstond. Daar heeft niemand het meer over.
Laatst hoorde ik een GG-predikant in zijn preek zeggen: 'wat er via radio en TV elke dag naar ons toekomt'. Suggereren dat mensen TV hebben was enkele jaren geleden ondenkbaar.
Bastiaan30 schreef: Als wij geen standpunt innemen tegen misstanden, zullen we daarover geoordeeld worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten