Ds. Vreugdenhil trekt zich terug uit bestuur HSV

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jantjes

Re: Ds. Vreugdenhil trekt zich terug uit bestuur HSV

Berichtdoor Jantjes » 16 okt 2010 09:45

.
Laatst gewijzigd door Jantjes op 26 okt 2010 06:41, 1 keer totaal gewijzigd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 16 okt 2010 10:55

Keer op keer gaat mke jouw hardheid door merg en been, Jantjes!

"Vader, vergeef het hun, want zij weten nioet wat zij doen." spark Jezus.
Ik lees van een liefdevolle Heiland die met bewogenheid de wereld tegemoet trad. Daar zit een synode van broeders sam,en waarvan ik oprecht geloof dat zij daar door God geplaatst zijn en in alle oprechtheid en bewogenheid bezig zijn met het welzijn van de Gereformeerde Gemeente.
Dat dat soms anders gaat dan wij goed achten, is een andere zaak. Maar de Heere bstaat overal boven. Hij heeft ook hun harten in Zijn hand.
Van ons word gevraagd om onze voorgangers te gedenken. Zeker ook in gebed. Ook daarin is de liefde de meeste!
En waar liefde woont....

Wat is Vreugdenhil ons hier tot een voorbeeld. "Leid dan liever schade en onrecht".
Jantjes, het gaat niet om jou of om mij. ZIJN Naam moet eeuwig eer ontvangen!Als dat je intentie is, zal ik met genoegen je bijdragen gaan lezen.

En dan hoef je niet, hoe begrijpelijk ook, net als Petrus het zwaard te trekken enj iemands oor af te houwen. Want Jezus plakt het er toch wel weer aan.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 16 okt 2010 11:45

.
Laatst gewijzigd door Jantjes op 26 okt 2010 06:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 16 okt 2010 11:52

Zo, ik voel de zoveelste scheuring aankomen.
Niet verbaasd, in feite.
Een verdeeld huis kan niet bestaan.
Wat weten we het allemaal goed, he?

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 16 okt 2010 12:05

.
Laatst gewijzigd door Jantjes op 26 okt 2010 06:42, 1 keer totaal gewijzigd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 16 okt 2010 12:14

Jantjes, je hebt allemaal gelijk in je constateringen.
Natuurlijk heeft veel jeugd moeite heeft met de taal van de Statenvertaling.
Natuurlijk is het triest dat er mensen zijn die het bij voorbaat al afgewezen hebben toen er nog maar nauwelijks iets van uitgegeven was.
Natuurlijk is het een treurig gegeven dat, zoals jij het zegt `de meeste mannenbroeders van deze Ger.Gem. synode er meterieel aardig voorstaat´ (Op dat laatste is overigens voldoende af te dingen, maar da´s een andere discussie)

Maar...
Realiseer je je dat je met je aantijgingen uitsluitend met je vinger naar 'die ander' wijst? WIJ zijn de kerk. En niet alleen ZIJ.
Misschien zitten we niet op de synode. Of in de kerkenraad, maar we kunnen met man en macht hemelbestormers zijn. Of denken we te klein van de Heere en gaan we er van uit dat nietige mensjes (ja ook die van de Synode) de dienst uit maken?

Hun verantwoordelijkheid is groot.
Maar ook die van jou en mij!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 16 okt 2010 12:18

Jantjes schreef:
Bastiaan30 schreef:Zo, ik voel de zoveelste scheuring aankomen.
Niet verbaasd, in feite.

Met die scheuring zal het nog wel mee vallen. Want de meeste schaapjes leggen zich gerust neer in de grazige weiden met veel stekels. En de herders sluiten hun ogen voor de problemen die de lammeren hebben. En maar klagen over de jeugd die vertrekt. Jaarlijks staat er een treurverhaal in de Saambinder over de jeugd o,o wat erg dat ze niet luisteren, weer zoveel weg naar de E.O. en de herders slapen rustig in.

.

de jeugd die niet luistert?
Nee de dominees luisteren niet.
de mens is niet meer tevreden meet aannames uit theologieen, daarom rennen ze weg.
En dat is allemaal eigen schuld want de Schrift waarschuwt nog zo voor scheuringen en eenheid.
Als we gehoorzaam waren gebleven aan de Schrift en niet aan de 3FvE was daar zeker zegen over geweest ipv de scheuringen en ruzies, waar me nu mee zitten.
EN ondanks dat we nu . als fig Gemeente van laodicea in Op 3 worden vermaand ogenzalf te kopen, omdat Jezus ons uitspuugt (want we zijn rijk en verrijkt) gaan we gewoon verder ipv dat we luisteren naar ZIjn kloppen, aan de deur.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 16 okt 2010 13:09

.
Laatst gewijzigd door Jantjes op 26 okt 2010 06:42, 1 keer totaal gewijzigd.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 16 okt 2010 13:34

Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde, de mate waarmee gij oordeelt zult gij weder gemeten worden.

Ik ben echt bedroefd als ik lees hoe ondanks mijn waarschuwing er gewoon doorgegaan wordt met oordelen.
Er worden Bijbelteksten aangehaald die moeten uitdrukken dat we wel mogen oordelen.
Volgens Paulus mogen verstandigen oordelen....
Als je jezelf rekent tot de verstandigen, ben je dat helaas in je eigen ogen.
Dan heb je jezelf nog nooit recht leren kennen!!

Lees Jacobus eens over die vuile tong!!
Hoeveel keren wordt er in de Bijbel niet gewaarschuwd voor dat kwaad?
Voor elk woord, geschreven, gesproken of gedacht zal rekenschap afgelegd moeten worden!
Als je het niet eens bent met de beslissingen die een synode neemt, zul je de kerkrechtelijke stappen moeten nemen en je niet verlagen tot oeverloos geblaat op een forum!!!

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 16 okt 2010 14:13

.
Laatst gewijzigd door Jantjes op 26 okt 2010 06:43, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 okt 2010 14:52

pannenkoek schreef:
schelpje3 schreef:Ik ken deze dominee niet, alleen van horen zeggen en de vragenrubriek.
Maar ik begrijp: of je bent een grote fan, of je bent faliekant tegen.
Kennelijk is het een uitgesproken man, met een sterke mening ?
Tja, wie met zn hoofd boven het maaiveld komt.........
Als ik het zo lees is het een behoorlijk dapper besluit.

Jij bedoelt een grote fan van deze predikant of juist tegen?

Deze man heeft verder gekeken dan zijn neus lang is. Heeft een periode op het zendingsveld gewerkt. En heeft meer gezien dan alleen de wereld vd GG. Hij preekt in hedendaagse taal. Zodat ook onze jongeren het begrijpen. Je zit echt niet rustig in de kerk als hij je erop aanspreekt dat je nog onbekeerd bent. Door zijn eenvoudige spreektaal wordt hij volgens mij gezien als 'licht' en dat kun je denk zetten naast de woorden 'faliekant tegen' die jij gebruikt.
Hij is niet licht. Hij geeft ook duidelijk de 2 wegen aan die er zijn. Hij preekt ook ellende, verlossing en dankbaarheid. Hij gunt het iedereen. Helaas mag hij niet in iedere gemeente preken. Vind ik wel triest.
Hij heeft iig een grote bijdrage geleverd aan de HSV. En dat vind ik een grote zegen.

Ik zou wel "fan" kunnen worden. Las zijn antwoorden in de vragenrubriek, nu de reacties op de column, ze zijn behoorlijk uiteenlopend.
Ik mag dat wel als iemand "verder kijkt dan zn neus lang is" en wat meer genuanceerd tegen de dingen aankijkt.
Vaak zie je dat wel hoor, als een dominee een poos in het buitenland geweest is !
Wij leven hier allemaal op de vierkante centimeter, weten veel van elkaar, maar ik denk dat ze bijv in Canada zich echt niet druk maken om elkaar, of het haar wel lang genoeg is en of de vrouw wel of geen lange broek draagt op de boerderij.
Hier wordt je al snel afgerekend, heb ik het gevoel.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 16 okt 2010 16:37

toppie schreef:Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde, de mate waarmee gij oordeelt zult gij weder gemeten worden.

Ik ben echt bedroefd als ik lees hoe ondanks mijn waarschuwing er gewoon doorgegaan wordt met oordelen.
Er worden Bijbelteksten aangehaald die moeten uitdrukken dat we wel mogen oordelen.
Volgens Paulus mogen verstandigen oordelen....
Als je jezelf rekent tot de verstandigen, ben je dat helaas in je eigen ogen.
Dan heb je jezelf nog nooit recht leren kennen!!

Lees Jacobus eens over die vuile tong!!

Dat zegt de paus toevallig ook, "de media willen de kerk zwartmaken" en dat soort afleiders .
Als er al geoordeeld wordt over een broek of een rok, vind ik toch dat het oorverdovend stil blijft over de RKK-priesters en vaticaanse bankfraudes(om maar een paar zaken te noemen waar mensen van zeggen, die christenen zijn nog erger dan anderen), houden we die ook al de handen boven het hoofd, omdat we zelf niet zonder zonden zijn?
Staat er niet zoiets als dat we het zuurdesem dienen te verwijderen uit de gemeente, omdat het anders de hele gemeente verzuurd?Maar dat hebben we nooit gedaan, we zijn niet bij elkaar gaan zitten om het uit te praten , nee we stellen nieuwe boekjes op en stichten nieuwe gemeenten, trots als we zijn.Vooral niet terug gaan naar de tijd der apostelen.

Als wij geen standpunt innemen tegen misstanden, zullen we daarover geoordeeld worden.
Laatst gewijzigd door Bastiaan30 op 17 okt 2010 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 16 okt 2010 17:57

Jantjes schreef:
Niet verbaasd, in feite.

Met die scheuring zal het nog wel mee vallen. Want de meeste schaapjes leggen zich gerust neer in de grazige weiden met veel stekels. En de herders sluiten hun ogen voor de problemen die de lammeren hebben. En maar klagen over de jeugd die vertrekt. Jaarlijks staat er een treurverhaal in de Saambinder over de jeugd o,o wat erg dat ze niet luisteren, weer zoveel weg naar de E.O. en de herders slapen rustig in.

Welnee. De meeste schaapjes vinden het energieverspilling om zich daar druk over te maken en denken: 't.z.t. bergert die HSV toch wel in'.
En terecht. Zie al die andere zaken in de afgelopen jaren waar commotie over ontstond. Daar heeft niemand het meer over.
Laatst hoorde ik een GG-predikant in zijn preek zeggen: 'wat er via radio en TV elke dag naar ons toekomt'. Suggereren dat mensen TV hebben was enkele jaren geleden ondenkbaar.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 16 okt 2010 22:12

coupe soleil schreef:
Jantjes schreef:
Niet verbaasd, in feite.

Welnee. De meeste schaapjes vinden het energieverspilling om zich daar druk over te maken en denken: 't.z.t. bergert die HSV toch wel in'.
En terecht. Zie al die andere zaken in de afgelopen jaren waar commotie over ontstond. Daar heeft niemand het meer over.
Laatst hoorde ik een GG-predikant in zijn preek zeggen: 'wat er via radio en TV elke dag naar ons toekomt'. Suggereren dat mensen TV hebben was enkele jaren geleden ondenkbaar.

Vroeger dacht ik ook dat een mens dominee werd uit roeping.
maar nee, tegenwoordig kun je als atheist zelfs de kansel beklimmen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 17 okt 2010 07:01

Bastiaan30 schreef: Als wij geen standpunt innemen tegen misstanden, zullen we daarover geoordeeld worden.

En om dat te voorkomen, neem ik nu maar een ferm standpunt in tegenover jouw farizeïstische en liefdeloze uitlatingen.
Wat staan die in schril contraste tegenover wat Vreugdenhil in woord en daad aan ons laat zien!

Terug naar “Archief”