Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Sophie77 » 12 okt 2010 20:50

Het is er nu niet echt het goede seizoen voor, maar onze kinderen speelden in de zomer heel veel met Aquaplay. Dat bestaat uit allerlei onderdelen waar je havens en waterbanen van kunt bouwen, met sluizen, reservoirs, pompen, bootjes etc. Makkelijk uit te breiden en geweldig voor als het mooi weer is. Het enige nadeel is dat onze hond ook dol is op bepaalde onderdelen :mrgreen:.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 okt 2010 21:05

Gister gevallen met de fiets met Lenthe........ paar schrammen en nu spierpijn en Lenthe had niks. Het komt omdat ik met mijn voet blijf haken als ik af wil stappen (stang is te hoog) en daarom stap ik niet af maar leun met mijn voet op straat maar gister belandde ik precies in een kuiltje met m'n voet en kon ik het dus niet meer houden.....
Ik heb vanmiddag even de 'moederfiets' van mijn zus uitgeprobeert -hij fietst prima hoor- maar ik vind he tniet heel veel bijzonders want de extra ruimte die ik heb tussen mijzelf en het stoeltje in vergelijking met de ruimte op mijn eigen fiets is denk ik 3 a 4 cm. Daar ga ik geen nieuwe fiets voor kopen natuurlijk.

Daarom een vraagje: heeft iemand ervaring met de HEMA fietsen? ik vind die oma fietsen zo leuk met zo'n krat voorop, geweldig! Zijn die een beetje ruim (en laag), want ik doe er natuurlijk nog een stoeltje op aant stuur?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 okt 2010 21:10

oei oei schipje, wel flink geschrokken zeker!?
geen ervaring met die fietsen. als je het wilt weten ga je toch gewoon een keer kijken en neem je je stoeltje mee? als je het iemand van de winkel vraagt mag je vast wel even passen.

zo'n treintje lijkt me ook nog wel leuk, ik denk dat docherlief er nog iets te klein voor is. ze is niet heel gek op speelgoed, ze zit liever aan mama's spullen :-oo
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 12 okt 2010 21:17

Hier zijn de Sinterklaasboeken al een heel tijdje binnen...en al helemaal vol gekrast met wat de meiden écht héél gráág willen hebben :mrgreen: Bijna alles dus :lol:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 okt 2010 23:42

Nou, ik heb me helemaal uitgeleefd met de trein vanavond :lol: Ik wilde eens even uitzoeken wat er allemaal in de bak zat, heb het allemaal een beetje gesorteerd en gekeken of het nog compleet was. En stiekem kreeg ik erg veel zin om zelf ermee te gaan spelen :wink: 'k Ben helemaal blij met de aankoop dus.

De speelgoedwinkelboeken zijn hier ook favoriet. Alleen heeft Timon nog niet door dat je dat wat erin staat ook kunt kopen, en dat houden we nog maar even zo (hoop ik) :wink:

@schipje: ai, dat was even schrikken denk ik! Ik heb geen ervaring met zo'n Hema-fiets, maar zou het idd gewoon even uitproberen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 okt 2010 10:12

Ja en het was nog precies bij een heel drukke weg :oops:
Gelukkig was manlief erbij en heeft het stoeltje gelijk op zijn fiets gezet (hij heeft ook zo'n adapter) want ik was echt te bibberig om verder te fietsen mét stoeltje+kind :)
Ik wist niet dat ik zo'n stijve hark was geworden want ik heb nu echt enorme spierpijn en zo hard ging het nou ook weer niet. Dat krijg je ervan als je een hekel hebt aan sporten :wink:

In onze HEMA heb ik al gekeken maar daar staat 'ie niet. Dus ik kan het niet uitproberen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 okt 2010 13:45

Sjonge, hier een handige stunt van zoonlief. Ik was met wat bankzaken bezig maar moest even naar boven. Toen ik terugkwam waren m'n e-dentifier en bankpas foetsie. Overal zoeken, en uiteindelijk vertelde Timon dat de 'telefoon' (zo noemt ie dat apparaatje van de bank) onder tafel lag. Toen m'n bankpas nog... Die bleek -na lang zoeken- teruggestopt te zijn in m'n portomonnee. Stop ik hem in m'n edentifier, is m'n pin geblokkeerd ](*,) :frown:
Ik geloof dat ik nu maar op zoek ga naar de behanglijm, om zoonlief er even achter te kunnen plakken :-oo

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 14 okt 2010 13:50

Handig he, van die behulpzame kinderen! Hier zit dochterlief er ook altijd met haar neus bovenop als ik met de RandomReader bezig ben. Ze heeft het tot nu toe gelukkig maar één keer gepresteerd om een pasje te blokkeren :roll:, maar daar word je inderdaad niet vrolijk van ...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 14 okt 2010 14:06

Schipje schreef:Ja en het was nog precies bij een heel drukke weg :oops:
Gelukkig was manlief erbij en heeft het stoeltje gelijk op zijn fiets gezet (hij heeft ook zo'n adapter) want ik was echt te bibberig om verder te fietsen mét stoeltje+kind :)
Ik wist niet dat ik zo'n stijve hark was geworden want ik heb nu echt enorme spierpijn en zo hard ging het nou ook weer niet. Dat krijg je ervan als je een hekel hebt aan sporten :wink:

In onze HEMA heb ik al gekeken maar daar staat 'ie niet. Dus ik kan het niet uitproberen.

@schipje: Je kunt hem via internet bestellen en dan naar jouw Hema laten komen. Kun je daar altijd nog zien of je hem neemt, of niet.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 okt 2010 16:58

En daarom zou ik nooit fietsen met een kinderstoeltje op mijn fiets. Ik vind het helemaal niks. Maar ja, ik heb niet eens een fiets :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 14 okt 2010 18:11

Galateia schreef:En daarom zou ik nooit fietsen met een kinderstoeltje op mijn fiets. Ik vind het helemaal niks. Maar ja, ik heb niet eens een fiets :mrgreen:

hoe doe je dat dan,, ga je altijd met de auto, of lopen??

je kan altijd vallen met je kind of een ongelukje krijgen, dus ik vindt dat een beetje onzin eerlijk gezegd.ik ben ook wel eens lopend gevallen met kind op de arm of van de trap,
fietsen is in ned een zeer veilig vervoersmidel en gezond en mileu vriendelijk :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 okt 2010 18:53

Lopen of met de auto. Ik zou niet eens weten, waar ik naartoe zou moeten fietsen. Familie in de buurt woont op loopafstand, een kwartiertje. Winkels enzo hetzelfde. Alles ongeveer op een kwartiertje lopen, prima toch. Daarvoor ga ik echt niet op de fiets. Wat een gedoe. En ik ben een kluns op de fiets. Maar goed, ik heb er geeneens eentje :mrgreen:

En dingen die verder weg zijn, nou ja, die doen we met de auto. Maar dat is dan ook meteen geen fietsafstand meer, dus zelfs al hadden we een fiets, dan nog zouden we het niet doen.

En een rondje fietsen voor ons plezier, daar zijn we echt geen mensen voor. We gaan wel heel veel wandelen, rennen, etc. Ook goed voor het milieu :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 14 okt 2010 19:46

Over fietsen gesproken, heeft er hier iemand (ervaring met) een bakfiets?
Ik wil er graag eentje.. en wel met 3 wielen. De Babboe Big lijkt me wel wat.

Ik fiets wel graag, en veel. Mijn ouders wonen bijv. op 8 a 9 km afstand,
heerlijk stukje dus om te fietsen.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 14 okt 2010 20:18

De Babboe Big is ideaal!

Een heerlijke fiets, kan je gerust nemen!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 okt 2010 20:21

Bumba schreef:
Schipje schreef:Ja en het was nog precies bij een heel drukke weg :oops:

@schipje: Je kunt hem via internet bestellen en dan naar jouw Hema laten komen. Kun je daar altijd nog zien of je hem neemt, of niet.

Goed idee inderdaad, dank je.

Terug naar “Archief”