Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 13 okt 2010 20:51

Voor mij is het belangrijkste dat ik zoetigheid en dergelijke gewoon niet in huis haal. Maar als er vrienden langskomen die een zak chips meenemen, dan eet ik daar gedachteloos van mee, of als er op kantoor iemand een schaal M&M's heeft staan. Als het voor mijn neus ligt, wil ik het ook. Als het er niet is, hoef ik het ook niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 okt 2010 22:31

Het gaat hier opzich best goed, vanavond kreeg ik weer een complimentje. Echt zo gaaf.

Gretchen

Berichtdoor Gretchen » 14 okt 2010 15:48

@ Marnix: Dat kunnen mannen altijd zo makkelijk zeggen. :wink: Verstandelijk weet ik dat ook, maar het lukt vaak niet he... :(

@ Evelien: Leuk zeg, als je ook complimentjes krijgt! Daar doe je het toch ook een beetje voor. :wink:

Ik ben gisteravond voor het eerst met m'n vriend wezen squashen. Was ook wel erg leuk en dit willen we vaker doen. Alleen een beetje jammer dat we daarvoor weinig tijd hadden om te eten, en daarom maar patat hebben gehaald... Maar goed, vanavond eet ik geen warm eten, maar brood, dus dat scheelt ook.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 okt 2010 06:56

Nou ik val niet af om complimentjes te krijgen :wink: . Want die kreeg ik zowieso al (al ging het dan niet om m'n lichaam).

Maar hier sta ik eventjes stil. Zit mezelf n beetje in de weg. Vandaag maar weer eens begonnen met de cracotte's.

Je moet wel die knop om zetten en je moet vooral niet denken dat je met intensief sporten (wat je dan ook gewoon vol moet houden en niet over een poosje gaan verminderen en/of stoppen want de vliegen de kilo's er gewoon weer aan, je moet een soort van: je eet/leef patroon veranderen) je kilo's er alleen maar af gaan.

Ik kan nu chocola enzo wel laten staan, ook al zit m'n man naast op me op de bank lekker te genieten van chocola. Ik geef er niet zo meer om.

Gisteren wel lekker een mini appelflap gegeten bij de koffie. Maar voor de rest ook veel water drinken.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 okt 2010 09:13

Gretchen schreef:@ Marnix: Dat kunnen mannen altijd zo makkelijk zeggen. :wink: Verstandelijk weet ik dat ook, maar het lukt vaak niet he... :(

@ Evelien: Leuk zeg, als je ook complimentjes krijgt! Daar doe je het toch ook een beetje voor. :wink:

Ik ben gisteravond voor het eerst met m'n vriend wezen squashen. Was ook wel erg leuk en dit willen we vaker doen. Alleen een beetje jammer dat we daarvoor weinig tijd hadden om te eten, en daarom maar patat hebben gehaald... Maar goed, vanavond eet ik geen warm eten, maar brood, dus dat scheelt ook.

Klopt, ik ken die aanvallen van "ik moet nu chocola eten etc." niet zo. Ik snap het dus ook niet zo goed, dus kan alleen verstandelijk redeneren en dus zeggen: Dat moet je dus niet doen. Want waarom doe je het en wat levert het je op? Heel even genieten en daarna baal je dat je het hebt gedaan. Dat is met de meeste verslavingen zo ;)

ontbijt, patat en brood.... hmm, er missen nog wat belangrijke ingredienten..... ;) Maar squashen is inderdaad wel leuk.

Misschien heeft Mortlach trouwens wel gelijk: Zorg gewoon dat je geen ongezonde dingen in huis hebt. Als je dan zo'n bui hebt dat je chocola, koekjes etc. wil eten en je kan daar geen nee tegen zeggen, dan kan je het het beste gewoon niet hebben... kan je ook niet aan die eetdrang toegeven en moet je wel wat gezonders kiezen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 15 okt 2010 09:47

Misschien heeft Mortlach trouwens wel gelijk: Zorg gewoon dat je geen ongezonde dingen in huis hebt. Als je dan zo'n bui hebt dat je chocola, koekjes etc. wil eten en je kan daar geen nee tegen zeggen, dan kan je het het beste gewoon niet hebben... kan je ook niet aan die eetdrang toegeven en moet je wel wat gezonders kiezen :)

En als je lieve echtgenoot ook van snoepen houdt? :-k
Ik kan van het voor hem niet maken om niks in huis te hebben.
Hij hoeft niet te "lijden" onder mijn zwakke momeneten vindt ik.
Misschien achter slot en grendel? :mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 okt 2010 10:03

Precies, dan dat maar... of je deelt je worsteling / strijd met hem en dan zegt ie misschien wel: ik begrijp het, om je niet in verzoeking te brengen laat ik het ook wel staan... en kies je samen voor gezonde lekkere alternatieven :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 okt 2010 11:12

Marnix schreef:Precies, dan dat maar... of je deelt je worsteling / strijd met hem en dan zegt ie misschien wel: ik begrijp het, om je niet in verzoeking te brengen laat ik het ook wel staan... en kies je samen voor gezonde lekkere alternatieven :)

Afvallen kun je inderdaad het best samen doen. En de meeste mannen kunnen ook wel een paar kilo missen, maar voor ons is het vaak allemaal wat minder dringend.Aan de andere kant, met mijn ex was het ook weer lastig omdat ik als ik eenmaal weer ga sporten echt enorm snel afval. Voor haar kostte het beduidend meer moeite en dat vond ze niet echt leuk.

Wat dat intensief sporten betreft: natuurlijk vliegen de kilo's er dan wel af, maar je moet het inderdaad wel volhouden (evt wat minder intensief sporten als je eenmaal 'op gewicht' bent) en je eetpatroon aanpassen. 2 maanden als een gek sporten en dan stoppen en weer vet gaan eten schiet inderdaad niet echt op.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 okt 2010 14:27

Nou mijn man vindt het niet erg als er niks (ongezonds) te snoepen valt, als er chocola of iets dergelijks ligt vindt hij het lekker ligt het er niet vindt hij het ook prima. En als hij ergens zin in heeft (op dat moment) haalt wel wat. Geen probleem.

k Heb 2 weken geleden een pak stroopwafels gekocht, die is nog niet eens op. Terwijl ik dat eerder echt niet kon doen (dan was het pakje met een paar dagen op).

Wij gaan dit weekend weg en daar zullen wij ook eten voor geschotelt krijgen wat ik eigenlijk niet kan/mag eten. Ik neem wel wat mee (zoals pakjes liga's/sultana's en een potje strooibouilion). Geen idee of ik het ga gebruiken (oops slecht). :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 okt 2010 10:51

mijn schoonmoeder zei dat ze het nu echt wel kon zien dat ik aan het afvallen was. Yes! Ik ben weer ernstig begonnen en ik hoop zeker te weten dat er nog een kilo of 7 afgaat (minstens). Dan ben ik wel tevreden en zit ik ruim onder de 70.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 17 okt 2010 13:49

zo ik heb er 7 kilo af, gaat langzaam maar gestaag, zit nu op 92 , kilo, nog minimaal 7 te gaan !

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 okt 2010 22:38

Spons schreef:zo ik heb er 7 kilo af, gaat langzaam maar gestaag, zit nu op 92 , kilo, nog minimaal 7 te gaan !

Hee, we zitten zo'n beetje in dezelfde situatie.

Voor ik naar Ierland ging woog ik 97,5. Toen ik begon met sporten op de sportschool nog 95. Nu na 6 weken sporten is het 92,2 kg. Mijn vetpercentage is in 6 weken van 25,4 naar 22,6 gegaan. 3 kilo vet eraf gefietst in 6 weken. :mrgreen:

Ik heb nu het 'huiswerk' mee gekregen meer te strekken, want mijn spieren en pezen in mijn benen staan zo strak als pianosnaren. En zeer dat dat strekken doet....

Gretchen

Berichtdoor Gretchen » 18 okt 2010 12:16

Zo, na een week opletten met eten, was ik vanmorgen 0,8 kilo kwijt. Dus het begin is er! We gaan weer lekker verder deze week. Het weekend heb ik eigenlijk niet gelijnd. Vrijdagavond waren we bij vrienden van m'n vriend. We kregen een enorm stuk taart voorgeschoteld. Ik baalde er echt van, want ik kon het niet maken om nee te zeggen, het was speciaal voor ons gekocht en het stond al voor m'n neus. 't Was niet eens echt lekkere taart, rijstevlaai, daar hou ik helemaal niet van... Naja... toch maar opgegeten... :?

@ Mortlach: ben je "alleen" aan 't sporten gegaan, of doe je het in combinatie met minder eten?

Succes allemaal weer deze week!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 okt 2010 12:32

Gretchen schreef:@ Mortlach: ben je "alleen" aan 't sporten gegaan, of doe je het in combinatie met minder eten?

Succes allemaal weer deze week!

Ik ben juist méér gaan eten sinds ik aan het sporten ben. Ik let wel beter op wat ik eet, minder vet en minder suiker, veel volkoren producten. fruit en magere dingen (zuivel, vlees, etc).

Op de sportschool zeiden ze wel dat ik vrij veel koolhydraten naar binnen werk (voornamelijk brood) maar dat ben ik gewend, en zolang ik het er weer afsport is dat geen probleem.

Meer gaan bewegen en tegelijkertijd minder gaan eten (gezond eten dan, ik bedoel niet snoepen) is echt niet vol te houden.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 18 okt 2010 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2010 13:55

Je moet juist niet minder gaan eten maar je eetpatroon moet veranderen als je wilt afvallen.

Ik was net in de stad en ik belde m'n man of die nog moest lunchen, ik wilde een broodje halen om thuis op te eten. Maar manlief zei: ow ik kom wel naar de stad. Dus hebben we in de stad lekker gelunched.

Vanavond dan maar een gevulde tomatensoep maken met veel groenten.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”