Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 08 okt 2010 15:59

SUPER!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 08 okt 2010 16:10

liefie schreef:Daarom heb ik ook geen ''dieet'' gedaan ik wil gewoon alles kunnen eten maar wel met mate zodat ik afviel.
En als we uit eten gingen op vakantie of wat dan ook gewoon net als anderen eten.
Ik ben in januari begonnen en ik heb denk ik in totaal 2,5 maand er niks aangedaan (door mijn zwangerschap en miskraam die er op volgde, 4 weken vakantie en een heleboel etentjes) ben ik ruim 30 kilo kwijt.

Ik heb niet eens het idee dat ik lijn kan niemand echt begrijpen maar is echt zo.

Wat deed je dan waardoor je die 30 kilo eerst aan kwam vraag ik me dan af..? :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 okt 2010 16:14

jamillah schreef:
liefie schreef:Daarom heb ik ook geen ''dieet'' gedaan ik wil gewoon alles kunnen eten maar wel met mate zodat ik afviel.
En als we uit eten gingen op vakantie of wat dan ook gewoon net als anderen eten.
Ik ben in januari begonnen en ik heb denk ik in totaal 2,5 maand er niks aangedaan (door mijn zwangerschap en miskraam die er op volgde, 4 weken vakantie en een heleboel etentjes) ben ik ruim 30 kilo kwijt.

Ik heb niet eens het idee dat ik lijn kan niemand echt begrijpen maar is echt zo.

Ik ben vooral geminderd met brood eten en andere dingen gaan eten van vlees. Heel slank ben ik nog steeds niet maar zal ik ook niet worden ik heb nu maat 44 maar mijn heupbotten steken gewoon uit :shock:
En als je net wat meer eet dan dat je verbrand is ook niet goed. En het is niet gekomen na ons trouwen want in die 2 jaar ben ik nog geen 2 kilo aangkomen :D

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 okt 2010 17:39

Minder vlees eten is inderdaad een hele goeie. Het is ook vreselijk luxe om veel vlees te eten. De porties worden ook ongemerkt steeds groter als je niet oplet. Ik denk dat ik nu op ongeveer 50 gram per dag zit en dat is meer dan genoeg volgens mij. Ik hoef echt geen lappen vlees van 2 of 3 ons. Daar doe ik een week mee ;-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2010 18:27

Bij mij was het meer snoepen (chips, koek, snoep). Maar de meeste kilo's zijn er in Canada wel bij gekomen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 okt 2010 19:17

schelpje3 schreef:Gisteravond weer Sonja gekeken en ik sta steeds weer verbaasd wat de mensen naar binnenslaan per dag en hoe betrekkelijk makkelijk ze een ander eetpatroon aanwennen. Gisteravond een vrouw die 2 liter (!) melk per dag dronk.

Het hangt voornamelijk af van hoeveel je ook weer verbrand. Ik sla na het sporten gerust een pot yoghurt van 500 gram achterover (lekker met banaan en versgeperst sinaasappelsap, blenderen en je hebt een heerlijk -suikervrije- smoothie), en dat is alleen om de ergste honger te stillen, daarna moet ik nog aan het eten beginnen. Maar goed, die dame zal niet voor niks in dat programma hebben gezeten.

En een man die steeds patat at (hij werkte in een snackbar) met 10 pompjes saus, dat bleek een heel bakje te zijn ::((

Ik eet friet altijd zonder saus, dat scheelt ook.

Ik dacht: ben je nu werkelijk zo stom ? Denk je dat dit geen kwaad kan ? of steek je je kop in het zand ?

Waarschijnlijk pure gewenning gekoppeld aan het ontkennen van het probleem, of goedpraten: het maakt niet uit dat ik wat te dik ben, ik voel me goed, of ik ken iemand die nog dikker is, etc, etc.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 okt 2010 08:28

@liefie, ik vind het knap hoor, respect :D

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 09 okt 2010 11:10

liefie schreef:
jamillah schreef:

Ik ben vooral geminderd met brood eten en andere dingen gaan eten van vlees. Heel slank ben ik nog steeds niet maar zal ik ook niet worden ik heb nu maat 44 maar mijn heupbotten steken gewoon uit :shock:
En als je net wat meer eet dan dat je verbrand is ook niet goed. En het is niet gekomen na ons trouwen want in die 2 jaar ben ik nog geen 2 kilo aangkomen :D

Dat 'probleem' heb ik dus ook! Ik zit nu in maat 44/46, en volgens m'n dietiste zal ik nooit kleiner dan maat 40/42 kunnen krijgen, omdat ik breed gebouwd ben! Nu wil ik er ook wel graaaaaag wat kilo's af(er zijn er al 3 af :) ) maar op m'n heupen voel ik gewoon overduidelijk m'n botten, en kan je de vorm van de botten ook al weer wat naar buiten zien komen!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 okt 2010 09:38

Mortlach schreef:Wat trouwens ook geweldig is om af te vallen, is een half uur per dag wandelen met 50 kilo hond aan het eind van de lijn :-)

Dat is echt een groot voordeel dat wij een hond in huis hebben. Als ik een dag niet met hem flink gewandeld heb, dan heb ik ook echt gevoel te veel energie in mijn lijf te hebben. (mits ik ipv het wandelen niet gewerkt heb)

Hier zijn er 5 kilo's bij gekomen sinds het trouwen. Niet vanwege het getrouwd zijn maar vooral doordat ik toen van baan ben gewisseld. Op mijn huidige werkplek loop ik stukken minder intensief. Daarbij was ik ook wat meer gaan eten, zeker in de vakantie. Nu een week bezig om alles weer terug te schroeven. Dit gaat best goed en kilo nummer 1 is er alweer af. Ondanks dat er nu steeds lekkers in huis is. Voorheen kon ik het echt niet laten om hier vanaf te blijven.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 okt 2010 12:01

Wij stappen zo op de fiets naar Bilthoven (18 km). En ook weer terug. Een uitdaging :mrgreen: (heb nl. last van m'n stuitje).
Dus lekker veel kilocalorieen verbranden :lol: .

Maar hier gaat het gewoon lekker, de knop is nu echt helemaal om. En m'n favoriete manderijntjes zijn er ook weer.

Ik kan nu heel goed chocola en taart afwijzen (als ik weet dat ik even slecht gegeten heb).

En als je je valkuilen kent en weet.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 okt 2010 12:13

@Evelien ik eet me ook bijna misselijk aan mandarijnen even een paar weken genieten van zo ZUUR mogelijke mandarijnen :mrgreen:
De zoete vind ik echt helemaal niks.

Fijne fietstocht het is HEERLIJK weer...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 okt 2010 12:14

ja die maderijnen zo zooooooooooo lekker. hihi.

:mrgreen:

(k heb overigens een t shirt in de kast: maatje 176 (kinder maatje) wat ik nog steeds pas (gebruik ik als pyjama)).

Maar ik zou ook geen maatje 36/38 gaan dragen, ik wil wel voor maatje 40 gaan.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 okt 2010 16:14

Evelien schreef:Wij stappen zo op de fiets naar Bilthoven (18 km). En ook weer terug. Een uitdaging :mrgreen: (heb nl. last van m'n stuitje).
Dus lekker veel kilocalorieen verbranden :lol: .

36 km fietsen is ongeveer een megacalorie, zeg maar een halve dag aan eten.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 okt 2010 17:15

Zo, we hadden daar een verjaardag (dus heb wel lekker mee gedaan met een stukje taart en wat hapjes), heb het weer overleefd. Het was behoorlijk intensief. Maar wel heerlijk (wel last van m'n stuitje, helaas).

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 okt 2010 14:19

het afgelopen weekend weggeweest en dus wel aan de patat gezeten maar mezelf ingehouden met uit eten gaan (beenham, champignons, paprika, groente enz) zondag 1 bordje chinees op. Ben wel iets aangekomen want heb wel stiekem gesnoept :oops: daartegenover stond een half uurtje waterfiesten met tegenwind :D
maar ik durf ook echt niet op de weegschaal te gaan staan. Morgen weer intensief beginnen aan de Sonja en dan zien we het wel weer. Moet nu weer ff de motivatie terugkrijgen die was -10 momenteel.... :-oo ](*,)

Bij mij helpt minder vlees eten niet, want ik eet al amper vlees. Ik moet (weer) puur op het snoepen letten.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”