Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor MissF » 06 okt 2010 11:17

Mooi geworden Evelien!
Ik ben vandaag naar Ede gereden, omdat ze daar superaanbieding hadden. Wandtegels voor de keuken, 25 x 40 cm. We hebben al 3 dozen hele kleine rechthoekige liggen, maar ik had opeens weer bedacht dat hele grote veel stoerder zijn, en dat de keuken daar ruimer door lijkt.
Maar nu heb ik dus 3 dozen nieuwe tegels, maar het is helemaal niet mooi, snif. Doordat ze helemaal effen glad zijn, zijn ze ook echt spierwit, en onze keuken is iets meer richting gebroken wit. Dus het lijkt net of alle kastdeurtjes viezig zijn. De kleine tegeltjes hebben een soort schaduw, waardoor de kleur precies goed is. Ik denk toch dat ik maar de grote tegels op internet ga zetten, en toch de kleine ertegenaan laat zetten. Want grote tegels in precies de kleur vind ik echt te duur grapje worden. Jammer hoor, het idee was leuk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 06 okt 2010 11:53

MissF schreef:Mooi geworden Evelien!
Ik ben vandaag naar Ede gereden, omdat ze daar superaanbieding hadden. Wandtegels voor de keuken, 25 x 40 cm. We hebben al 3 dozen hele kleine rechthoekige liggen, maar ik had opeens weer bedacht dat hele grote veel stoerder zijn, en dat de keuken daar ruimer door lijkt.
Maar nu heb ik dus 3 dozen nieuwe tegels, maar het is helemaal niet mooi, snif. Doordat ze helemaal effen glad zijn, zijn ze ook echt spierwit, en onze keuken is iets meer richting gebroken wit. Dus het lijkt net of alle kastdeurtjes viezig zijn. De kleine tegeltjes hebben een soort schaduw, waardoor de kleur precies goed is. Ik denk toch dat ik maar de grote tegels op internet ga zetten, en toch de kleine ertegenaan laat zetten. Want grote tegels in precies de kleur vind ik echt te duur grapje worden. Jammer hoor, het idee was leuk :D

Volgens mij hebben wij dezelfde kleine tegeltjes als jou, als ik je beschrijving zo lees!

Ik zal straks m'n camera meenemen naar ons huis, en gelijk evne foto's maken van onze keuken, want als 't goed is staat 'ie nu! Helaas staat onze auto voor 'n grote beurt bij de monteur, dus ik moet nog even geduld hebben! Ben zoooo benieuwd!

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 06 okt 2010 16:55

Tadadadaaaa!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 okt 2010 17:38

Mooie keuken! Maar wat hangt je magnetron hoog? Of lijkt dat zo?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 okt 2010 18:02

netjes gedaan! Als wij een huis gaan kopen dan is zo'n keuken wel een favorietje, ik vind m erg schattig en mooi :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 06 okt 2010 18:18

Leuk!
Maar wat ik nooit snap is dat men kiest voor 1 spoelbak. Jij hebt er igg wel een klein bakje naast. Maar er zijn er zat met 1 bak.
Ik heb er 2. Helaas zijn het ronde. Je kan nooit is een beker in het hoekje zetten :mrgreen:
Maar als ik een keuken mag kiezen worden het 2 vierkante bakken.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 okt 2010 18:32

1 enkele spoelbak lijkt me ook niks, maar 2 vierkante vind ik ook niks, veel te groot, en onnodig, vind ik ;) Wij hebben hetzelfde als Judith, met een halve erbij, dat vind ik ideaal!
Mooie keuken trouwens Judith! De kastdeurtjes zijn volgens mij dezelfde als die wij hebben (tja, dat krijg je he, dat is nu gewoon 'in' dus zie ik opeens heel veel van die deurtjes, maar ik blijf ze mooi vinden ;) )

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 06 okt 2010 18:37

@ Liefje: Eh nee volgens mij hangt ie niet apart hoog, gewoon op 'bovenkastje-hoogte', dit is omdat in de onderkastjes geen ruimte meer was, ik heb 2 'smallere' onderkastjes, de vaatwasser, gootsteenkastje maar daar zit de boiler in, en onder de koelkast vond ik ook zo raar, dus is 'ie onderin een bovenkastje geplaatst!
@ Pannenkoek: ik wilde aan de ene kant wel 2 spoelbakken, maar dan hield ik geen aanrechtblad meer over :lol: en als ik het persé wilde dan kwam 'ie tegen de muur, dan had ik een stukje anarechtblad, met vaatwasser eronder, dan de kookplaat, dan weer klein stukje aanrechtblad en dat was het...Vond ik een beetje ehhh onpraktisch!
Ik schijn altijd heeeeel veel werkruimte nodig te wezen als ik aan t bakken ben, het hele aanrecht ligt bezaaid, dus wat ruimte is niet erg :mrgreen:
En dat 'kleine' spoelbakje is heel diep trouwens! ik had verwacht dat het zo'n kleintje was, maar hij 's volgens mij, bijna net zo diep als de gewone spoelbak!
@ Missf: m'n zus heeft zo'n keuken anderhalf jaar geleden via MP gekocht; was toen al vier jaar oud! Ik had er trouwens he-le-maal niet aan gedacht dat zij ook zo'n keuken had! Zag het pas toen nik de deurtjes naast elkaar hield :D

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 06 okt 2010 18:43

-Judith- schreef:@ Liefje: Eh nee volgens mij hangt ie niet apart hoog, gewoon op 'bovenkastje-hoogte', dit is omdat in de onderkastjes geen ruimte meer was, ik heb 2 'smallere' onderkastjes, de vaatwasser, gootsteenkastje maar daar zit de boiler in, en onder de koelkast vond ik ook zo raar, dus is 'ie onderin een bovenkastje geplaatst!
@ Pannenkoek: ik wilde aan de ene kant wel 2 spoelbakken, maar dan hield ik geen aanrechtblad meer over :lol: en als ik het persé wilde dan kwam 'ie tegen de muur, dan had ik een stukje anarechtblad, met vaatwasser eronder, dan de kookplaat, dan weer klein stukje aanrechtblad en dat was het...Vond ik een beetje ehhh onpraktisch!
Ik schijn altijd heeeeel veel werkruimte nodig te wezen als ik aan t bakken ben, het hele aanrecht ligt bezaaid, dus wat ruimte is niet erg :mrgreen:
En dat 'kleine' spoelbakje is heel diep trouwens! ik had verwacht dat het zo'n kleintje was, maar hij 's volgens mij, bijna net zo diep als de gewone spoelbak!
@ Missf: m'n zus heeft zo'n keuken anderhalf jaar geleden via MP gekocht; was toen al vier jaar oud! Ik had er trouwens he-le-maal niet aan gedacht dat zij ook zo'n keuken had! Zag het pas toen nik de deurtjes naast elkaar hield :D

oké, ik dacht dat het alleen zo'n rooster was waar je water weg kon gooien.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 06 okt 2010 18:45

mooie keuken judith!
mijn ouders hebben ook zulke deurtjes, alleen na 6 jaar liet van sommige deurtjes dat binnenste helemaal los... afijn, daar zal ik je nu niet mee lastig vallen. :wink: vind em erg mooi!

ik heb maar 1 spoelbak. op zich met zo'n vakje ernaast was handig geweest maar ik mis het niet hoor. 2 spoelbakken vind ik veel te veel aanrechtruimte innemen.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 okt 2010 18:48

Dit soort keuken zie je super veel... Mijn ouders,mijn broer en het zusje van mijn man en vrienden van ons hebben allemaal dezelfde :lol:
En die van mijn ouders is nu al weer 6 jaar oud.

@Judith op een foto vertekent het meestal ook wel. Het ziet er wel echt mooi uit! Geniet ervan volgens mijn man gebruik ik altijd de hele bestek la als ik kook :roll: :lol:

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 06 okt 2010 19:07

Die keuken verkopen ze bij de Ikea ook zag ik! Ík heb 'm van de plaatselijke 'keukenboer' :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 okt 2010 19:41

Ik wilde eigenlijk zulke kastdeurtjes maar dan echt hout met veel diepere groeven zeg maar, maar die was zo stikduur, dat we maar snel naar iets anders zijn gaan kijken ;)
Dat echte ouderwetse boeren, dat vind ik gaaf! Maargoed, het is maar een keuken, en om daar nou een vermogen aan uit te geven, vind ik ook jammer.
Mijn man gaat zaterdag de plinten weer schilderen. Dat is nog een heel project geworden, omdat we een ronde muur hebben, maar ze zijn nu erg mooi aan het worden!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 okt 2010 22:53

Hier ff een vraag van een niet-huisvrouw 8): waarom wil je (in zijn algemeenheid, weet ff niet meer wie dat schreef) 2 (grote) spoelbakken? Wij hebben anderhalve (een grote en ook zo'n kleintje, wel vrij diep dus), maar ik gebruik die 2e echt nooit... Vroeger zonder vaatwasser, oké, maar met?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

mezelf
Mineur
Mineur

Berichtdoor mezelf » 07 okt 2010 06:49

Ik heb ook een grote en een klein spoelbak. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk dat kleintje alleen maar gebruik om mn afwasborstel en vaatdoekje in te leggen :lol: met een afwasmachiene heeft het volgens mij idd geen meerwaarde zo'n extra spoelbakje.
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

Terug naar “Archief”