Kinderwens deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor schelpje3 » 05 okt 2010 12:23

Anne 80 schreef:
Evelien schreef:
Tuinfluiter schreef:
We zijn geen oppas voor de kinderen als het bij de ouders even te veel is. ](*,)

Of dat als je op kraambezoek komt en je ineens een kind in handen wordt geduwd. Als ik het wil dan vraag ik het wel gewoon.

Ik merk uit sommige reacties hier, dat mensen die het heel erg moeilijk hebben met hun kinderloosheid geen enkele manier van handelen van jonge ouders tijdens een kraambezoek prettig vinden.
Dat ligt dan niet aan de ouders van het kindje maar aan hunzelf denk ik.
Hoe voorzichtig of minder voorzichtig er ook met hen wordt omgegaan, zij voelen de pijn van het kinderloos zijn.
Het lijkt me inderdaad heel moeilijk om zelf kinderen te hebben en kraambezoek te krijgen dat geen kinderen heeft. Je doet het niet snel goed.
Misschien goed om hier als kinderloos stel ook eens bij stil te staan.
Ik bedoel dit goed hoor 8)

Tja, het is beide kanten he.
Een kraamvrouw is toch meestal naar binnen gericht (tenminste ik wel) helemaal vol van het nieuwe leven en misschien dat je dan niet altijd aandacht hebt voor het leed van een ander ?
Of juist overdreven dingen naar je toetrekt !
Mij werd verteld dat het kindje van de buren naar het ziekenhuis moest (ze was iets eerder bevallen dan ik) en ik heb een hele tijd liggen brullen. Ik kon niet stoppen met huilen. De kraamverpleegkundige vond het eigenlijk heel fout dat het bezoek mij dit vertelde.
Maar een vriendin van mij kan geen kinderen krijgen, destijds was er nog wel hoop, en ik vond het heel dapper en lief dat ze op kraambezoek kwam. Dat heb ik haar gezegd ook. Liet het aan haar over of ze de baby wilde vasthouden.
Ze heeft 1 kind van ons in de kerk gedragen, ondanks haar grote familie, met veel kinderen, was het haar nog nooit gevraagd !
Ze vond het heel fijn om te doen.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 okt 2010 12:52

AJL: Je kunt er wel voor kiezen om ipv 'maar' 1 eitje bijv 3 eitjes de oogsten, maar je weet nooit van te voren hoe de kwaliteit zal zijn.
Als er nu maar 1 goed is en de andere 2 niet word het alsnog weggooid...

Hortensia: Wat bijzonder voor je/jullie dat je vriendin zo bid voor jullie!!
Wat fijn dat al die andere stellen toch uiteindelijk wel zwanger hebben mogen worden!
Erg verdrietig dat je toen een miskraam hebt gekregen :?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 okt 2010 13:02

Is het niet ook zo als er een paar zich niet goed ontwikkelen, dat deze in de baarmoeder ook weinig kans maken ( dus met andere woorden dat het niet uit maakt of ze 'weggegooid' worden) Dat klinkt heel raar en bedoel ik niet oneerdbiedig. Ik heb eens ergens gelezen dat het merendeel van de zwangerschappen eigenlijk al in de eerste 4 weken 'sneuvelt', omdat er iets mis is met de celdeling of iets anders.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 okt 2010 13:06

Bedoel je via de gewone spontane manier??

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 okt 2010 13:12

ja, ook daar sneuvelen zoveel in eerste aanleg als zoveel bevruchte eicellen dat ik de discussie over wanneer begint leven ( bevruchting of innesteling) altijd al met belangstelling volg. Je zou je namelijk kunnen afvragen of een embryo dat van slechte 'kwaliteit'is al de mogelijkheid zou hebben om het via de natuurlijke weg te overleven.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 okt 2010 13:16

Ik begrijp het.
Een embryo leeft al gelijk, zodra het bloed gaat stromen, dan gaat gaat ook het hartje werken.
Als je IVF heb je dus een levend wezen, als het dan niet voldoende is om terug gezet te worden en dan weggooid moet worden kan dit, vinden wij, niet goed zijn.
Als je via een gewone weg zwanger bent geworden en het gaat heel snel mis, dan heb je al een levend wezen verloren.

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 05 okt 2010 14:18

Het hartje gaat pas in week 6 kloppen heb ik gehoord.

ajl schreef:ja, ook daar sneuvelen zoveel in eerste aanleg als zoveel bevruchte eicellen dat ik de discussie over wanneer begint leven ( bevruchting of innesteling) altijd al met belangstelling volg. Je zou je namelijk kunnen afvragen of een embryo dat van slechte 'kwaliteit'is al de mogelijkheid zou hebben om het via de natuurlijke weg te overleven.
Zo denk ik er ook over.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 okt 2010 14:29

Een miskraam van 3 weken of zo, beleef je waarschijnlijk niet zo ?
Tenminste, als je er niet zo intensief mee bezig bent.
Ik ben heel vaak over tijd geweest, soms een week, soms 14 dagen.
Wanneer was het dan een miskraam, of was gewoon de menstruatie wat later ?
Maar ik had een keer een miskraam van 13 weken, dat was zeer heftig !
Dus normaliter voordat je goed en wel beseft dat je zwanger bent (nogmaals, als dit spontaan gebeurt !) klopt het hartje dan inmiddels.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 okt 2010 14:46

Volgens mij niet
http://zwanger.jongegezinnen.nl/Zwanger ... Week-6.htm Wat ik uit deze info opmaak gaat aan het einde van deze week het hartje kloppen, maar heeft de innesteling al plaatsgevonden. je bent dan 2 weken overtijd en weet meestal al dat je zwanger bent. Indien je in de weken voor deze tijd ongesteld wordt, weet je volgens mij niet dat er een eicel bevrucht was en je mogelijk zwanger zou kunnen zijn.
Dus ik vraag mij af in het kader van de ivf, wanneer ben je zwanger ; bevruchting of innesteling?

(ik moet eerlijk zeggen dat ik mij op het moment van conceptie al zwanger voelde en in die week al begon te kokhalzen en aan te komen)

Dus om terug te komen op de restembryo's. Als er embryo's zijn van slechte kwaliteit. Waarom zouden niet weggegeooid mogen worden als de kans op een zwangerschap nihil zou zijn bij terugplaatsing? ( deze vraag stel ik niet als waardeoordeel of iets dergelijks, maar gewoon omdat ik het een moeilijk onderwerp vind en er eigenlijk wel meer over zou willen weten)
Laatst gewijzigd door ajl op 05 okt 2010 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 okt 2010 14:51

Als ik 2 weken overtijd was, dacht ik niet meteen aan een zwangerschap.
Ik was zo vaak overtijd, dus lette er niet echt op.
Ik heb een zus die een 8 (of nog langer) weekse cyclus heeft ! Zij kon er helemaal geen peil op trekken en moest altijd met de echo bepaald worden hoeveel weken ze nu eigenlijk zwanger was.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 okt 2010 16:10

Wij zijn toch van mening dat die eitjes die embryo's geworden zijn al leven bevatten.
Ook vragen wij ons af wie wij denken te zijn om over levende wezens te gaan beslissen of het er wel niet mee door kan.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 okt 2010 18:49

Maar, als je zo redeneert zou je hoe dan ook dat embryo moeten plaatsen toch?
Als je er voor kiest om 1 of 2 eitjes te bevruchten, zou je die ook moeten plaatsen, ongeacht of ze 'geschikt' zijn of niet?
Dat is tenslotte ook bepalen of het er mee door kan.
Net als ajl wil ik totaal geen oordelen vellen, maar me juist verdiepen in dit onderwerp.
pobody's nerfect

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 okt 2010 19:21

Persoonlijk zouden wij zeggen dat we het dan terug laten plaatsen.
Je mag immers toch op God vertrouwen en wie weet mag er toch een zwangerschap ontstaan.
Bij Hem is alles mogelijk!!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 13 okt 2010 10:50

Ik ben het met Tuinfluiter eens.
Ik vind, dat zodra er conceptie is, het een kindje is.
Ongeacht hoe 'goed' en 'sterk'.
Ik ben van mening dat het dan teruggeplaatst moet worden.
Wat niet betekent dat het goed gaat, het kan nog afgestoten worden.

'slechte' eitjes weggooien vind ik niet erg. Die loost je lichaam ook.
Maar bevruchte eitjes zijn voor mijn mensjes.
Time flies when you have none!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 13 okt 2010 16:58

Sterretje: Ben eigenlijl heel benieuwd hoe het met je hormoonbehandeling gaat!
Maar als je er niets over kwijt wilt is dat prima.

Terug naar “Archief”