Kinderwens deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hortensia
Mineur
Mineur

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Hortensia » 28 sep 2010 15:07

Tuinfluiter schreef:Hortensia: Lief dat je naar me vraagt!!!
Wat hebben het weekend een naar weekens gehad!!!
We zouden zaterdag onze 6e IUI doen en door omstandigheden mislukte dit ](*,)
Nu moet ik deze week op prikles en ik hoop dat het snel 2 weken verder is zodat we weer verder kunnen :wink:

He wat rot dat het mislukt is. Nu weer op naar een nieuwe poging!! Hoezo moet je op prikles?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 sep 2010 16:21

Dankje Hortensia!!
Moet op prikles omdat we vanaf okt met hormonen gaan doen.
Tot nu toe hebben we steeds in de natuurlijke cyclus gedaan zonder extra hormonen, allen Pregnyl.

Heb jij het voor jezelf een beetje om een rijtje kunnen zetten wel/niet hulp zoeken?
Hoe staat je man daar tegenover?
Hebben jullie ooit weleens aan een andere vorm van het hebben van kinderen gedacht?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 sep 2010 16:23

Liefie: Wat attent van die mensen om nu nog naar jullie welzijn te vragen!!
Dat zal jullie vast goed doen!
Ben je nu meer bezig met zwanger worden als voor de miskraam?
Kan me iets voorstellen dat het gevoel nog heviger moet zijn als je eenmaal een kindje in je hebt gehad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 sep 2010 17:36

Ja het is wel anders hoor omdat je nu een soort weet wat je mist al was het dan nog zo klein...

Jij heel veel suc6 met prik les zie je er tegenop?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 sep 2010 18:03

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen dat het verlangen dan nog groter is.
Nou meid, wens je van harte toe dat het maar snel mag gebeuren!!!
Een klein beetje zie ik wel tegen het prikken op.
Maar de spuit van Pregnyl is vele malen enger, dus het moet goed komen want die hormonen krijg je in een prikpen.

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 28 sep 2010 20:04

Tuinfluiter, ik vond het prikken echt een fluitje van een cent. Je jast de pen er zo in (in je buik), ik vond het totaal geen probleem.

Wij hebben adoptie uitgebreid besproken, ingeschreven gestaan maar uiteindelijk afgemeld i.v.m. medische problemen van mijn man. We zouden waarschijnlijk onderaan de lijst komen of erger nog, helemaal niet mogen meedoen in het traject. Veel landen willen 100% gezonde ouders :? . Pleegzorg hebben we ook over nagedacht, informatieavonden bezocht, lijkt ons geweldig om te doen, maar ik wil eerst stabieler zijn (wordt ook geeist en je mag niet meer met behandelingen bezig zijn). Dus wie weet in de toekomst.

Therapie hebben we het niet meer over gehad, we zijn keidruk met heel veel dingen, de agenda loopt behoorlijk over hier, maar het blijft in mijn gedachten. Inmiddels voel ik me ietsje beter, maar dat heeft ook met mijn cyclus te maken (twee weken van de maand ben ik normaal, de andere twee niet helemaal normaal :mrgreen: :) ).

Succes met prikken, ik hoop dat jij het ook makkelijk vind en je er geen last van hebt.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 sep 2010 20:05

vervelend tuinfluiter! Succes met de nieuwe behandelingen!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 05 okt 2010 08:32

Galateia schreef:Wat mij wel een moeilijk punt lijkt, zijn rest-embryo's. Daar zou ik persoonlijk heel veel moeite mee hebben. Maar je zou op zoek kunnen gaan naar een behandelaar die jullie wil helpen zonder teveel embryo's te 'produceren'.

Je kunt er ook voor kiezen om maar 1 a 2 eicellen te laten bevruchten. Minder kans op bevruchting maar voorkomt restembryo's. (daar zou ik namelijk niet aan moeten denken!)

Succes Tuinfluiter!
Time flies when you have none!

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 05 okt 2010 09:42

Sterretje schreef:
Galateia schreef:Wat mij wel een moeilijk punt lijkt, zijn rest-embryo's. Daar zou ik persoonlijk heel veel moeite mee hebben. Maar je zou op zoek kunnen gaan naar een behandelaar die jullie wil helpen zonder teveel embryo's te 'produceren'.

Je kunt er ook voor kiezen om maar 1 a 2 eicellen te laten bevruchten. Minder kans op bevruchting maar voorkomt restembryo's. (daar zou ik namelijk niet aan moeten denken!)

Succes Tuinfluiter!

Helaas is het in de praktijk niet zo gemakkelijk om hiervoor te kiezen. Niet elk ziekenhuis werkt hieraan mee gezien de kleine kans van slagen. Het UMCU doet dit wel, in overleg.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 okt 2010 10:28

Hortensia schreef:
Sterretje schreef:

Succes Tuinfluiter!

Helaas is het in de praktijk niet zo gemakkelijk om hiervoor te kiezen. Niet elk ziekenhuis werkt hieraan mee gezien de kleine kans van slagen. Het UMCU doet dit wel, in overleg.

Toen wij nog in de MM zaten was dat ook onze voorwaarde en er werd min of meer gezegd: dan is het eigenlijk de moeite niet :-k

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 05 okt 2010 11:12

Klopt. Toch deden ze het bij ons wel, poging 1 (met dus 1 eitje) resulteerde toen echt wonderlijk in een topembryo, waarvan ik zwanger raakte, maar helaas duurde het maar 9 weken.....:-(. Het is zo raar dat ik dus wel zwanger ben geweest ooit, ik weet hoe het is, zo'n positieve test en je helemaal geweldig voelen, hoe het is om misselijk te zijn en je lichaam al een beetje te zien veranderen... en toch is het nooit verder gekomen dan dat...

Maar, gisteren kreeg ik een mailtje van een lieve vriendin waar ik hoop uit heb geput. Ze schreef me dat ze dagelijks intens voor ons bidt en dat zal blijven doen. Zelf heeft ze jarenlang intens gebeden om een tweede kindje en na diverse mislukte IVF pogingen is ze nu zwanger (en midden veertig!!) en alles gaat goed. Ik kreeg door zo'n mailtje ineens weer wat meer vertrouwen, fantastisch!! Het gebed van een gelovige vermag veel. Daar geloof ik echt in. (nog een klein detail: om haar heen waren meerdere kinderloze stellen die nu allemaal een kindje hebben gekregen... ook voor hen bad ze dagelijks). Niet dat ik nu zeg dat God het daarom wel zal verhoren, maar ik geloof echt dat volhardend bidden kracht en moed geeft en wie weet wordt het nog eens een verhoord gebed.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 05 okt 2010 11:47

Evelien schreef:
Tuinfluiter schreef:
We zijn geen oppas voor de kinderen als het bij de ouders even te veel is. ](*,)

Of dat als je op kraambezoek komt en je ineens een kind in handen wordt geduwd. Als ik het wil dan vraag ik het wel gewoon.

Ik merk uit sommige reacties hier, dat mensen die het heel erg moeilijk hebben met hun kinderloosheid geen enkele manier van handelen van jonge ouders tijdens een kraambezoek prettig vinden.
Dat ligt dan niet aan de ouders van het kindje maar aan hunzelf denk ik.
Hoe voorzichtig of minder voorzichtig er ook met hen wordt omgegaan, zij voelen de pijn van het kinderloos zijn.
Het lijkt me inderdaad heel moeilijk om zelf kinderen te hebben en kraambezoek te krijgen dat geen kinderen heeft. Je doet het niet snel goed.
Misschien goed om hier als kinderloos stel ook eens bij stil te staan.
Ik bedoel dit goed hoor 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 okt 2010 11:49

Ik heb altijd vrij lastig gevonden dat ik ineens een baby in de handen kreeg. Ook toen ik nog geen relatie had.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 05 okt 2010 11:59

Evelien schreef:Ik heb altijd vrij lastig gevonden dat ik ineens een baby in de handen kreeg. Ook toen ik nog geen relatie had.

Ja, het is altijd goed om even te vragen of je 't leuk vindt om de baby even vast te houden.
Ik vond het vroeger altijd super leuk! Tegenwoordig hoeft het voor mij niet meer persé. Heb nu meer zoiets: laat dat kindje toch lekker bij mama of in zjin/haar bedje. Ik vind de grotere broertjes of zusjes vaak leuker :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 okt 2010 12:02

Is het niet mogelijk om bij een IVF poging meerdere embryo's probeert te krijgen ( bv 4) en stel dat de poging in 1x lukt dat je dan nog gaat voor een volgende poging en dus wellicht wel alle embryo's gebruikt?

Terug naar “Archief”