Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Galateia » 26 sep 2010 19:38

Hahaha, van die hond! Tsja...

Het zal altijd wel iets zijn. We wonen nu eenmaal in NL en vrij dicht op elkaar in vergelijking met andere landen/gebieden/streken. Daar is niks aan te doen, zo is het nu eenmaal.

En natuurlijk is de situatie niet leuk, maar 'voor de lieve vrede' (die me overigens best wel wat waard is, hoor, ik heb ook liever dat iedereen blij is) hoeven we niet haar zin te gaan doen. Ze bedenkt de volgende keer toch wel weer wat. Vorig jaar wilde ze een groot stuk van onze zijtuin hebben, dat kwam mooier uit met haar tuin, ofzo. Nou, daar gingen we niet mee akkoord en we hebben gewoon heel vriendelijk 'nee' gezegd. Daar is ze ook nog steeds een beetje boos over, want zagen we dan niet, dat het mooier zou zijn voor haar tuin? Uhm... ja, zal best wel, maar onze zijtuin is onze zijtuin en die grond gaan we niet ruilen of verkopen. Daar hoeven we geen reden of argumentatie voor te geven...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 sep 2010 07:11

Je mag natuurlijk ook gewoon op jullie eigen grond de schutting plaatsen. Dan doe je dat op het randje van de erfgrens. Dan kan zij op haar grond de schutting plaatsen zoals zij het wil.
Of als jullie het echt zat zijn en een rechtsbijstandsverzekering hebben...een verklaring van recht vragen. Dan wordt er een vonnis gewezen waarin de rechter bepaalt hoe de erfgrens loopt.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 27 sep 2010 08:23

nog ff over die schutting.

Bedenk wel dat een verticale schutting ( nou ja, de planken dan) minder uitnodigd voor kinderen om te klimmen dan horizontale. Daar zijn ze zo overheen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2010 09:27

Juist daarom hebben wij ze schuin gemaakt.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 sep 2010 09:50

Daar zou mijn man niet tegenkunnen. Die krijgt ook de kriebels van visgraat parket. Wij hebben trouwens verticale planken in de schutting en wij kunnen de buren echt niet zien. Was geloof ik niet zo duur, weet het ook niet meer. :oops: Er is zoveel gebeurt in ons huis de laatste jaren.

Nog even terug te komen op het soort woningen. Wij wonen in een nieuwbouwwoning in een echte vinexwijk :clown: . Er hangt altijd een negatieve lading omtrent een vinexwijk, maar het heeft ook heel veel voordelen. En dat huis dan af is als je het koopt, klopt ook niet. Juist een nieuwbouwwoning is nog helemaal niet af en het duurt altijd heel lang voordat het zo is. Onze woning werd opgeleverd en alleen de badkamer zat erin. Alles moest dus nog. Wij hebben de muren en de vloer gedaan en de keuken geplaatst binnen 3 weken en daarna zijn wij erin getrokken. De afgelopen 3 jaar is er heel veel gedaan en het einde komt in zicht. Het enige wat wij nog moeten is de zolder. Muren zijn al wel klaar, maar de vloer moet nog ( er ligt nu leen bakker vloerbedekking in een afgrijselijke kleur....de goedkoopste die er was).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 sep 2010 11:52

Wij wonen in een appartement uit de jaren '50 en het is ook nog niet helemaal af. Kan er niet wakker van liggen eigenlijk :-)

Zo moet in de keuken nog wat afgetimmerd worden. Daar zijn de leidingen verlegd omdat we een vaatwasser wilden.
In de kamer moet nog steeds 'iets' aan de muur, en dat geldt ook voor onze slaapkamer. In het andere kamertje moet nog een lamp, en in de hal ook #-o

Ach ja, komt van zelf goed! Als we weer op iets leuks stuiten dan komt dat er bij!

Voor onze bruiloft hebben we een waanzinnig gaaf schilderij gekregen en een Barcelona chair, dus stukje bij beetje komt het steeds iets verder af...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2010 12:08

Ik ben vanochtend al begonnen met het opruimen van spullen in de logeerkamer en tevens mijn werk/hobby kamer (we hebben beiden een eigen kamer naast onze slaapkamer). Die van mij gaan we nu eerst aanpakken. Eerst opruimen, behangtrekken, kozijnen afwerken, sausen, vloertje leggen en nieuwe gordijnen. En alles opnieuw inrichten.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 sep 2010 12:18

ajl schreef:Wij hebben trouwens verticale planken in de schutting en wij kunnen de buren echt niet zien.

Het gaat bij ons om twee driehoekvormige achtertuinen. En dan dus de schuine zijde. En dan gaat het echt over 17 meter schutting, ofzo. Wij zitten meestal niet in de achtertuin, maar in de zijtuin. Als je allemaal dunne doorkijkjes hebt naast elkaar, dan kunnen zij als ze achterin hun tuin zitten, ons wel zien en wij hun. Als het allemaal recht zou zijn, dan zou het me ook niet veel kunnen schelen, maar nu dus wel. Omdat de tuinen dus apart tegen elkaar aan liggen. En wij vinden elke schutting wel best, maar zij willen een schutting kopen uit een boekje zonder te gaan kijken of er genoeg privacy is. Nou, dat doen wij niet: wij wilden eerst een deel op zicht bestellen, maar daar zijn zij op tegen... en wij gaan niet iets op de gok bestellen om dan later er iets anders tegenaan te zetten...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 27 sep 2010 12:59

Wat een gedoe, Galateia! Je hebt mensen :^o ](*,) ...!

Wij hebben horizontale planken. Er doorheen zien doe je erg weinig (er staan ook nog struiken en bomen voor), maar als je erover klimt, zie je wel heel veel :mrgreen: ... Je snapt: wij maken dus nooit een schutting meer met horizontale planken, dat is veel te aantrekkelijk (voor de kinderen :wink: ) om overheen te klimmen!
Wij hebben onze schutting gezet met onze eerste buren, dat ging heel prettig. Houtkosten gedeeld, samen gemaakt en geschilderd, super! Onze nieuwe buren wilden hem een jaar of twee geleden overnieuw schilderen, maar dan een andere kleur. Daar waren we niet zo blij mee (voorzichtig gezegd :mrgreen: ), want alle 'zakkers' liepen aan onze kant naar beneden!

Ons huis is trouwens na 13 jaar huwelijk nog steeds niet af. Het huis is zo'n 45-50 jaar oud en had tot 3 jaar geleden z'n eerste wc en badkamer nog ... Op dit moment vervangen we de keuken die er ook al zo lang in staat. We waren eens in een museum met spullen uit de jaren 50 en daar zagen we precies (en dan bedoel ik ook precies) dezelfde keuken als wij nog dagelijks gebruikten tot een week of 4 geleden!
En als het over lampen, schilderijen of kleinmeubelen gaat: ik koop liever iets wat helemaal naar m'n zin is (en liefst niet te duur :mrgreen: ), dan dat ik wat koop omdat er toch wat moet hangen. Dat kan dan dus ook wel een paar jaar duren en dat interesseert me eigenlijk weinig.
We hebben vanaf ons trouwen ongeveer elke 2 jaar een (groot) project aangepakt; het erf bestraat, opnieuw gras ingezaaid en de borders beplant (nog niet eens alles), een dakkapel gezet, het buitenschilderwerk gedaan, nieuwe goten aan huis en werkplaats gehangen en dan nu een grote uitbreiding van ons huis. Voordeel van niet alles gelijk doen als je trouwt, is dat je op je gemak kunt bekijken wat praktisch is. Een jaar of 10 geleden had ik hele andere ideeën over onze huidige klus dan nu. Toen vond ik bijv. een derde toilet onzin, maar nu, met een groter gezin en behoorlijk meer werknemers, vind ik het heerlijk.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 sep 2010 13:05

Sjongejonge, wat een vreselijk vermoeiende buurvrouw, Galateia!

Hier ook wel mot gehad met een achterbuurman, omdat we 's avonds om 21.30 uur met de container door de poort liepen, en omdat manlief op zaterdagochtend om 8 uur begon met de tuin bestraten. Hij wilde op zaterdag uitslapen, dus we moesten het maar op zondag doen vond ie. Die arme man stond zich echt zo belachelijk te maken, tieren en schelden. Iedere keer waren er van die onbenullige dingetjes waar hij helemaal van uit z'n stekker ging. Gelukkig is ie nu verhuisd, dus de rust is weergekeerd :mrgreen:

Succes met klussen Evelien! Altijd leuk om zo'n ruimte lekker naar je zin te maken!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2010 13:14

wow dan hebben wij niks te klagen in onze buurt (al hebben we wel last van bepaalde mensen die de verkeerde kant van de straat in rijden daar kan ik behoorlijk boos om worden er staat niet voor niets een bord gggrrrr :x :x ).

We hebben een gemoedelijke buurt.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 27 sep 2010 13:56

onze dichtst bijzijnde buren wonen 300 m bij ons vandaan :lol:
Niks geen last van.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 sep 2010 14:50

Wij hebben een schutting met horizontale delen waar kinderen niet tegenop kunnen klauteren (de kat wel :mrgreen:): ze zijn namelijk dakpansgewijs tegen elkaar gespijkerd, dus zonder (gluur)kieren.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2010 14:52

die hebben wij ook nog staan hier, geen idee hoe lang die er al staan maar die begint nu echt weg te rotten (en er zitten gaten in).

En omdat wij op een hoek wonen wilde wij een schutting waar niet op geklommen wordt en verticaal gaat ook niet omdat inkijk ook behoorlijk groot is (aan onze tuin de zijkant grenst een voetpad waar heel veel mensen komen).

Ik zal eens kijken of ik morgen een foto kan plaatsen van onze schutting.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 27 sep 2010 16:28

Hier in het dorp is ook ergens een nieuwe schutting geplaatst.
Mensen klaagden erover, de gemeente naar des betreffend adres: 'We kunnen vanaf de straat uw tuin niet meer inkijken' het was te dicht. Het was schutting en een stukje betongaas met een klimplant. Dus gewoon mooi.
Waardeloze gemeente.

Terug naar “Archief”