Wat een gedoe, Galateia! Je hebt mensen
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
...!
Wij hebben horizontale planken. Er doorheen zien doe je erg weinig (er staan ook nog struiken en bomen voor), maar als je erover klimt, zie je wel heel veel

... Je snapt: wij maken dus nooit een schutting meer met horizontale planken, dat is veel te aantrekkelijk (voor de kinderen

) om overheen te klimmen!
Wij hebben onze schutting gezet met onze eerste buren, dat ging heel prettig. Houtkosten gedeeld, samen gemaakt en geschilderd, super! Onze nieuwe buren wilden hem een jaar of twee geleden overnieuw schilderen, maar dan een andere kleur. Daar waren we niet zo blij mee (voorzichtig gezegd

), want alle 'zakkers' liepen aan onze kant naar beneden!
Ons huis is trouwens na 13 jaar huwelijk nog steeds niet af. Het huis is zo'n 45-50 jaar oud en had tot 3 jaar geleden z'n eerste wc en badkamer nog ... Op dit moment vervangen we de keuken die er ook al zo lang in staat. We waren eens in een museum met spullen uit de jaren 50 en daar zagen we precies (en dan bedoel ik ook precies) dezelfde keuken als wij nog dagelijks gebruikten tot een week of 4 geleden!
En als het over lampen, schilderijen of kleinmeubelen gaat: ik koop liever iets wat helemaal naar m'n zin is (en liefst niet te duur

), dan dat ik wat koop omdat er toch wat moet hangen. Dat kan dan dus ook wel een paar jaar duren en dat interesseert me eigenlijk weinig.
We hebben vanaf ons trouwen ongeveer elke 2 jaar een (groot) project aangepakt; het erf bestraat, opnieuw gras ingezaaid en de borders beplant (nog niet eens alles), een dakkapel gezet, het buitenschilderwerk gedaan, nieuwe goten aan huis en werkplaats gehangen en dan nu een grote uitbreiding van ons huis. Voordeel van niet alles gelijk doen als je trouwt, is dat je op je gemak kunt bekijken wat praktisch is. Een jaar of 10 geleden had ik hele andere ideeën over onze huidige klus dan nu. Toen vond ik bijv. een derde toilet onzin, maar nu, met een groter gezin en behoorlijk meer werknemers, vind ik het heerlijk.