Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor LeChat » 25 sep 2010 16:55

Oh, wij hebben ook nog wel wensen, hoor... Toen wij gingen trouwen eigenlijk zo in dit jaren '20-huis gestapt, dat in de loop der tijd behoorlijk goed is bijgehouden. Maar op d'n duur willen we een nieuwe badkamer, en ik wil graag openslaande deuren naar de tuin (maar dat vindt mijn hubby niet nodig), enz.

Liefie, wat voor bed hebben jullie dan? Een 'stoffenbed' is mij niet zo duidelijk :wink: Jammer dat 't niet bevalt... Wij hebben een metalen spijlenbed, en ik vind het echt ideaal! Makkelijk even afnemen met een vochtige doek en je bent weer klaar :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 25 sep 2010 18:51

Ik vind nieuwbouw erg fijn! Maar dan niet in een vinexwijk, maar zoals wij nu wonen. Met andere stellen/kopers stuk bouwgrond gekocht en daarop hebben we huizen gebouwd. Laten bouwen dus, maar dan wel zoals wij dat wilden en wat binnen het bestemmingsplan van de gemeente paste. Particulier opdrachtgeverschap. Enne we wonen er nu zes jaar, maar er valt nog genoeg te klussen hoor!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 25 sep 2010 19:16

vpk schreef:
Spons schreef:
vpk schreef:mooie foto's spons!
vind vooral jullie trap erg mooi geworden.
en die bruine kasten in de slaapkamer zou ik persoonlijk wit verven, maar, wie ben ik :?: :oops:

dat is ook nog de bedoeling maar dat is een dunne plaat, en die is er al 1x uitgeschoten.. was een heidens karwei om er in te zetten dus dat gaat een klus worden die wat meer geduld vraagt :)

ah, dan zal ik me er verder niet meer mee bemoeien :wink:

ah je idee is goed, hebben wij ook wel in de planning staan , maar dat wacht even omdat het een lastige klus is

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 25 sep 2010 19:19

mw schreef:@evelien: waarschijnlijk ben jij een stuk blijer met je huis en wordt je steeds een stukje blijer als jullie weer wat gedaan hebben dan al die mensen die het heel normaal vinden in een piekfijn huis te wonen.

Nee hoor, geef mij maar een wat oudere woning. Opknappen is veel leuker dan een nieuw huis inrichten.

super oud hoeft voor mij ook niet, heeft zijn charme's maar ook meer onderhoud (en dat kost geld, en je moet handig zijn ) maar ben het helemaal met je eens dat wat je zelf naar je smaak maakt, en voor geploeterd hebt dat waardeer je meer dan dat je kant en klaar je huis in kan en het bij wijze van spreke alleen maar hoeft af te stoffen !

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 sep 2010 22:50

Het is heerlijk om in de loop van de tijd je huis helemaal 'eigen' te maken. Gek genoeg willen de meeste mensen als ze een huis gaan kopen dat zelfs de verf en de wandafwerking al in hun 'stijl' is, zo vertelde de woningstyliste mij afgelopen week. Zo'n 80 % van de mensen die een huis wil kopen ziet er niet doorheen als de kleuren in een huis hen niet aanspreken :shock: Ik snap dat echt niet; je koopt een huis toch niet op de kleur?

Wij hebben de afgelopen 5 jaar ook veel in huis gedaan: alleen de vloer in de kamer en het keukenblok zijn nog zoals het was toen we het kochten. Verder alles in etappes gedaan. Ik vind dat je dan ook veel beter na kunt denken over wat en hoe je het wilt.
Nu gaan we dus op zoek naar een huis waar we ons opnieuw in uit kunnen leven :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 sep 2010 10:29

wij zijn 3 jaar na dato ook nog steeds bezig hoor! We hebben nu de inbouwkast in de slaapkamer af (op de deur na, die wordt schuif ivm de ruimte), de keuken is nu zo goed als klaar, alleen nog een likje verf op de koof aan de bovenkant. Verder is het er best gezellig ondanks dat het niet zo groot is. Verder wil ik eigenlijk een nieuwe douchevloer maar dat vind ik teveel geld kosten, als we toch binnenkort gaan verhuizen stop ik er teveel geld in en dat vind ik t nu niet meer waard. Verder ben ik best tevreden :)
Ons volgend project wordt ook weer heel erg leuk, een nieuw huis! Maar dan moeten we dit huis wel eerst af hebben... en verkopen!

En idd wat Evelien zegt herken ik ook heel erg. Wij kunnen ons ook niet alles tegelijk veroorloven. Deze maand heb ik nu eerst nieuw ondergoed gekocht en nieuwe bh's en m'n man 2 paar nieuwe schoenen. Dan is voor ons nu even niets meer klussen tot eind van de maand. We kunnen niet alles tegelijk betalen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 sep 2010 11:36

Bij ons is het niet alleen verven/sausen, maar echt grote verbouwingen.

Aankomende week ga ik eerst opruimen en uitzoeken (en heeeel veel weg doen en spullen in bakken doen).

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 sep 2010 17:53

Zojuist is schutting-gate gestegen tot het hoogtepunt: cruella (zoals we de buurvrouw in besloten kring noemen) ging me toch tekeer tegen mijn man. Sjongejonge, ze zit echt vol met verwijten. De schutting staat een beetje scheef. Het kadaster is gekomen om alles op te meten en inderdaad, achterin de tuin scheelt het 10-15 cm. Nu moet er een nieuwe schutting komen en de buurvrouw wil perse een peperdure schutting. Maar die willen wij niet, een iets goedkopere (maar wel goede) kan ook en biedt meer privacy. Voor haar geen optie, zij wil die schutting en anders niet. Nou ja, daar komen we dus niet uit... en nu schold ze mijn man uit voor profiteur van haar grond (ja, die 10-15 cm achterin gaan we echt dagelijks op staan om ervan te genieten...), dat we niet willen meewerken aan haar schuttingwens (tja, er is geen gesprek mogelijk, alleen haar optie is bespreekbaar, alle andere voorstellen zijn steeds van tafel geveegd) en mijn man zou alles maar voor zich uitschuiven en geen tijd maken om de schutting te plaatsen... en dat terwijl hij wel aan de zolder verbouwt. Het is toch werkelijk een schande.

Nu roept ze dat ze zelf wel een schutting gaan plaatsen. En dat ene boompje willen ze weg hebben, en dit, en dat, en zus, en zo.

Sjonge. Mijn man bleef heel rustig, nodigde haar uit om eens in onze tuin te komen kijken naar de spijkers van het kadaster en dat ze dan ziet, dat we onmogelijk over die grond in kunnen zitten. Maar nee. Het is volgens haar meer dan een halve meter (?!) en ze hoeft niet te komen kijken. Nou ja, dan niet.

Apart, hoor.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 sep 2010 18:18

kun je de schutting niet zo verplaatsen dat die goed staat? (en een klein beetje verder, zegt manlief hier). :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 sep 2010 18:38

Nee joh, de schutting is oud en versleten.

Het conflict speelt al jaren. Ooit, voordat wij hier woonden en ook voordat de buren er woonden, hebben er twee schuttingen tegen elkaar aan gestaan. Die is door de vorige bewoners van ons huis verwijderd en er is iets anders tegenaan gezet. De boel is scheef en gammel gaan staan en gewoon al meer dan 20 jaar oud.

Er moet een nieuwe schutting komen. Dat willen wij ook heel graag. Toen we dit huis kochten zijn we gaan vragen bij de buren, wat het conflict was. Nou, de buurvrouw schreeuwde meteen: "70 cm tot wel een meter". Toen hebben we dus bij het kadaster de tekeningen gevraagd en dat bleek echt onzin. Maar dat zit in haar hoofd. Vorig jaar hebben zij het kadaster laten komen om te meten. Daar waren ik en mijn moeder bij, en die man van het kadaster vroeg mij, waarom ze dit nou toch wilde laten meten, de tekeningen waren toch duidelijk. De schutting staat gewoon scheef, that's it.

Zij was niet bij die inmeting en gelooft nog steeds dat het om meer dan een halve meter gaat. Terwijl er keurige kadaster-spijkers in de grond zitten...

Wij hebben haar al zo vaak uitgenodigd om het eens te komen bekijken, zodat ze zelf ziet, dat het allemaal niks uit maakt en wel goed komt. Maar ze weigert echt steeds.

Nu moet er een nieuwe schutting komen en dat willen wij ook. Maar de erfgrens tussen onze tuinen is scheef (twee hoekhuizen haaks op elkaar, zeg maar). Zij wil perse een schutting met verticale planken. Wij niet, want omdat het scheef is en wij eigenlijk altijd in onze zijtuin zitten, kijk je zo tussen die planken door elkaars tuin in. Dat schiet niet op. Dus hebben wij voorgesteld om of een hele dichte schutting te nemen, of eentje waarbij we de planken horizontaal zetten. Mijn man wil hem dan met alle liefde plaatsen (de buurman kan echt helemaal niks, mijn man alles).

Maar nee, mevrouw heeft een schutting in een boekje zien staan en die moet het worden en omdat wij daar niet mee akkoord gaan, is ze pislink. Tja, het zij zo. Ze laten nu zelf een schutting plaatsen, zegt ze.

Nou ja, dat mag, ze doet haar best maar, wij geven het echt op. Niks is goed. Ze ergert zich echt aan alles. Een paar jaar geleden bijvoorbeeld was ik de tuin aan het vegen toen mijn man thuis kwam. Hij pakte een andere bezem en we hadden een dolletje, door elkaar met de bezem een beetje te prikken, enzo. Nou ja, we hadden gewoon lol, rond een uur of 5 in de middag. Ging ze meteen naar binnen, alle ramen en deuren keihard dicht doen, want o, o, o, we maakten herrie.

Haar kinderen rennen altijd rond in de tuin en lachen en gillen wat af, maar als die van ons rond rent, dat maakt hij teveel herrie...

Het zal nooit goed zijn, denken we.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 sep 2010 18:40

Klinkt leuk.... je lijkt me dan ook een vreselijk lastig iemand om als buurvrouw te hebben. ;)

Laat het vooral haar probleem blijven, want dat maakt ze er van... dus zorg dat het niet teveel jullie probleem wordt :) Je zegt gewoon hoeveel je er aan wil uitgeven, als zij duurder wil is dat haar probleem, niet dat van jullie. :) :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 sep 2010 18:49

O ja, we hebben een prima budget gegeven. Maar daar gaat het niet om. Zij wil een schutting die te weinig privacy biedt, omdat je er zo doorheen kan kijken. Tja. Die willen wij niet. Zij mogen er eentje plaatsen, hoor, als we er niet blij mee zijn, zetten we er gewoon iets anders tegenaan. Echt, dat boeit ons niet. Maar zij heeft maar 1 optie, over iets anders wil zij niet praten. Ja, dan valt er niet veel meer samen te overleggen...

Weet je, ik probeer steeds te begrijpen, waar haar obsessie voor die 10-15 cm nou vandaan komt. En waarom ze zo'n hekel aan ons lijkt te hebben. We zijn echt keurige mensen, aardig, sociaal, vriendelijk, gooien alle ballen van hun kinderen netjes terug als ze onze tuin in schieten (en dat zijn veel ballen, stuiterballen, etc.). Daar zitten wij toch ook niet mee? We vinden het wel grappig als er weer een bal voorbij stuitert en je een kind achter de schutting "o, o!" hoort roepen. Mijn man maakt er dan altijd een spelletje van en dan hebben ze de grootste schutting-lol.

Echt, ik snap er inmiddels niks meer van. Maar dat moet ik niet meer proberen, denk ik.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 sep 2010 19:07

Nou ja, ik bedenk net: hoe ze over onze buurman - die gewoon aan ons huis vast zit zeg maar - praat, zegt misschien al genoeg. Die buurman is doof, maar met gehoorapparaat kan hij bepaalde klanken wel horen. Verder kan hij heel goed liplezen. Hij kan praten, maar niet alle klanken en zegt geen woord te veel, dus het is even wennen. Vanaf dag 1 dat we hier wonen, hebben we leuk contact. Het is een wat eenzame man met geen vrienden en een paar familieleden in de buurt. Maar hij heeft er nu gewoon een familie bij. Als er hier een verjaardag is, of als we een etentje organiseren, dan komt hij ook gewoon. Die man is echt opgeleefd sinds wij hier wonen. Hij is ook echt aardig, heeft humor, helpt altijd een handje, etc. Maar... het kost even wat moeite om de juiste wijze van communiceren te ontdekken en te oefenen. En wat zei cruella ooit over hem: 'die engerd die naast jullie woont'. Tja, dat zegt misschien wel genoeg...

Zo, en nu ga ik stoppen met me verbazen. Zij bouwen een schutting, dus dan is het mijn probleem niet meer :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 sep 2010 19:09

Lijkt me toch wel erg lastig hoor ppfff. Sterkte ermee.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 26 sep 2010 19:29

oh dus jij was die persoon in de rijdende rechter :mrgreen:

Tsja sommige mensen daar valt niet mee te praten en moet je gewoon op een onbewoond eiland dumpen !

ooit gehad dat een buurvrouw klaagde , onze hond jankte zoveel, ze belde de politie op !

Helaas was de hond dat weekend logeren.... had zij even pech ! maar goed als je dus zo denkt de politie belt etc...

overigens woonde er op de rest van het rijtje geen hond :)

Terug naar “Archief”