Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor LauraC » 16 sep 2010 16:40

Galateia schreef: Ik ben met vlag en wimpel gezakt :mrgreen:

Met vlag en wimpel GESLAAGD! Superleuk van je dat je het toch geprobeerd hebt! Petje af meid! Voor meer idee-en pb je maar :mrgreen:
@TJ: Ik doe ook nog vanalles met Michael op mn rug hoor. Was ophangen, gras maaien :-oo

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 sep 2010 16:41

Ach, we hebben ontzettend veel gelachen. Dat is natuurlijk ook wel wat waard :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 sep 2010 16:46

Galateia schreef:Ach, we hebben ontzettend veel gelachen. Dat is natuurlijk ook wel wat waard :mrgreen:

't Maakt toch uiteindelijk niet uit wat je gemaakt hebt? Als het maar leuk was!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 sep 2010 17:25

Ha, leuk hoor, lekker kliederen..
Doen we ook wel eens. Dan koop ik zo'n canvasdoek, en daar mag ze lekker op schilderen.

Nu is ze ziek.. Koorts. Ligt op een matrasje in de kamer te slapen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 sep 2010 17:45

Ah, zielig!

Hier chaos :mrgreen:

Manlief las net de Quest, waar een sporter in sprintstarthouding op de voorkant staat. Kindlief vond dat wel interessant. Dus keken ze net even op internet naar een filmpje van de 100 meter sprint. En nu doen ze het na. Dus in de startpositie, kont omhoog en als mama 'Pang' roept, dan gaan ze rondjes om de tafeltjes rennen.

:yahoooo:

O, nu is het tijd om boodschappen te doen. Kindlief stopt al zijn duplo-blokjes in een tas die we in Nigeria bij een tehuis gekocht hebben. Hahaha. Hij gaat ze nu allemaal bij papa op de bank op de 'kassa' leggen. En papa maar braaf bliepen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 sep 2010 18:29

Haha, heerlijk Galateia. hier hollen papa en Jurian ook altijd rondjes, maar dan via de gang naar de keuken, naar de kamer, gang, keuken etc. En dan ook wie het snelste is. Jurian wint altijd ;)
Hij was vandaag doodmoe. Hij had niet geslapen op het kdv (tjonge, hij lijkt steeds vaker niet te willen slapen 's middags, daar vink hem echt te jong voor :? ). Ik had hem om kwart over 6 op bed liggen, en hij sliep meteen, da's dan weer een voordeel :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 sep 2010 18:38

Beterschap AG!

Ik ben ook geen mens voor knutselen hoor! Dat laat ik ook aan mn man over. Ik ben gisteren met Hugo gaan gymmen...echt super leuk...20 rennende peuters door elkaar. Ouders moesten meedoen :mrgreen: Hugo was doodop toen wij thuis kwamen en vroeg zelf of hij naar bed mocht. Dus het probleem van niet slapen, speelt bij ons nog lang niet. Vaak slaapt hij zelfs nog wel ruim 2 uur en ´s avonds ook weer op tijd.

Vandaag contact gehad met de kinderarts over Cato. Waarschijnlijk wel een blaasontsteking, weer gestart met AB. Wij wachten af.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 sep 2010 19:09

ach.. beterschap voor ilona!

Galatiea: Jou verhalen zijn zooo leuk :) Wat een heerlijke zooon hebben jullie. En wat betreft de creabeatoestanden... ben regelmatig leerkracht groep 1-2 maar verfgeklieder ed heb ik hier nog noooit gedaan :oops: Ga regelmatig prikken ofzo (hier hebben ze bij de action leuke prikblokjes, prikpen, matje en blok voor maar 79 cent) Gaan we samen prikken of kleuren. Maar verf is ook neit aan haar besteed, daar krijg je vieze vingers van. Wat ze al geprobeert hebben op het kdv, ze vertikt het om er met de vingers in te gaan, idem met plakken.

Hier trouwns veel voetballen in huis... dan is het goaaaaaaaaal... haha... heerlijk!

lauraC.. petje af! je ben wel mega sterk zeg, met micheal op de rug! Sowieso vind ik je zoo heeerlijke creamoeder. Was jij dat ook niet dat je hem op een vel papier liet verven en daarna in bad moest stoppen, een jaar geleden ongeveer? Je doet het allemaal maar gewoon. Ik kom niet verder dan dat ze mij helpt met groente snijden met een mesje, zij met een bot mesje, samen koken, was op vouwen is nu ook hot bij haar.

Ow.. en ze wil skeelers... haha.. ze kan amper lopen en dan de benen breken op zulke dingen. Ach.. wat is het dan fijn dat er nog jonge oompjes en tantes zijn die zulke dingen nog onder hebben gehad en nog bij oma op zolder liggen. Dus... wij ehbben skeelers... mar nuz egt ze... eerst moeten ze maar in de schuur... als ik drie ben ga ik met de skeelers spelen :):)

TJ: Draagzak lijkt mij ook nog steeds heerlijk. Maar als ik het ritme aanhoud... ene kant geven, luier verschonen, andere kant, boeren, box en bed... dan is hij vaak rustig.. dus.. .dan maar geen draagzak. Ondanks dat het mij zoo heeerlijk lijkt. Overigens vind ik em al weer zoooo groot, al weer lachen en van die geluidjes maken.. Waar blijft die echt minibaby... (hij is al bijna 10 pond en zit al weer in maatje 56/62) Ben wel blij dat het zo goed gaat. Tis gewoon nu heeerlijk om een baby te hebben, ipv veel huilen wat juul altijd deed. Dit is gewoon genieten!
Juul was ook wel genieten, maar ik werd zooo nzeker van dat huilen, of ik alles wel goed deed ed. En dat heb ik nu niet. Heerlijk dus.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 sep 2010 19:51

Beterschap met Ilona!
Hahaha, nou zo sterk ben ik niet hoor! Maar het is mijn excuus om niet sportief te hoeven zijn en ik heb Michael waar ik 'm zien kan (of eigenlijk niet, maar voelen kan ik 'm wel). En hij vindt het ook nog superleuk, hij kust de Ergo als ik 'm tevoorschijn haal!
Ja, dat was ik ja, met dat verven en dan in bad. Maar dat is alweer bijna 2 jaar geleden :shock: Hij was toen een maand of 10 :shock: Wat gaan de tijd toch hard :mrgreen: En tsja, je moet toch wat als je thuisblijfmoeder bent he. Je kunt de strijk maar 1 keer doen en dan moet je er toch echt aan geloven :lol: Overigens moet ik er echt voor gaan zitten met Michael want hij zou er zelf niet om vragen zeg maar :oops: Maar ik vind het ook belangrijk dat hij dit soort dingen gaat leren. Met papa doet hij ballen gooien en rugby tackelen en met mama maakt hij kunst! En trots dat hij erop is 8)
Heerlijk dat je zo van Marijn kunt genieten PPM! Ik had vanochtend een kindje van 3 weken vast en Michael was boos! Gooide z'n koekje weg 'Mama no kroelie!' 'Michael mama's baby!' 8-[

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 sep 2010 20:01

Nou, mn dochtertje is gelukkig weer vrolijk naar bed gegaan,
koorts was wat gezakt naar 38,6.

Poe, dan heb je vast een hele goede drager, Laura!
Ik vind Ilona best zwaar om te tillen, al is ze maar 12 kilo.

Ik ga me maar eens verdiepen in die draagdoeken,
dat lijkt me wel wat voor een babytje.

Sterkte met Cato, ajl. Ze heeft dan zeker ook koorts?
Wat zijn eigenlijk de symptomen van een blaasontsteking bij een klein kind?
'k Zal wel ff googelen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 sep 2010 20:03

AikonGirl schreef:Poe, dan heb je vast een hele goede drager, Laura!
Ik vind Ilona best zwaar om te tillen, al is ze maar 12 kilo.

Ik heb de Ergo Baby. En ik denk dat Michael zo'n 15 kilo is :-oo
Beterschap voor Catootje ;) AJL!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 sep 2010 20:32

Bedankt allemaal!

@ laura ik noem haar zelf ook altijd catootje :wink: . Zelfs Hugo begint er al mee. Hugo is trouwens ook al ruim 13 kg. Nadat zijn amandelen geknipt zijn in mei is hij al ruim 2 kg gegroeid.

@AG Ik had een vermoeden van de blaasontsteking, omdat zij elke avond verhoging had en haar plasluiers stonken. Aangezien er verder niets was, waarvan zij verhoging kon hebben, leek mij dat een goede optie. Daarbij komt ook dat zij slecht drinkt ( ongeveer 500 ml per dag), wat ook weer een veroorzaker kan zijn van blaasontsteking.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 sep 2010 20:34

Beterschap voor jullie dochters, ajl en AikonGirl!

Wat een geweldig verfavontuur, Galateia!
Hier schilderen ze ook graag. Gelukkig vinden ze het geen probleem om kwasten te gebruiken :mrgreen: . Ik koop bij Xenos of Action ook regelmatig van die linnen doeken, dat vinden ze erg leuk. Kleien vinden ze ook geweldig, maar dat doen we vnl. buiten (in de zomer dan :mrgreen: ). We hebben nl. rieten stoelen en daar gaan dan allemaal van die klei-snippertjes in zitten. Wat een gepeuter zeg, om die er weer uit te halen!
Onze tweede zoon knipt en plakt graag. Hij is bezig met het maken van collages; hij knipt uit tijdschriften allemaal ogen, neuzen, monden en oren en plakt die dan op 4 verschillende (grote) vellen. Bij elkaar krijg je dan een heel grappig effect (en hij is er een hele tijd zoet mee :wink: ).

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 16 sep 2010 20:46

Galateia schreef:Ach, we hebben ontzettend veel gelachen. Dat is natuurlijk ook wel wat waard :mrgreen:

als je samen veel plezier hebt gehad, wat maakt je die rotzooi dan nog uit? kheb gister met beide zoons geverfd! (10 maanden en 2,5 jaar). 10 minuten voorbereiding, 20 min opruimen en 5 minuten plezier! maar een lol dat ze hadden! alleen Nathan vond het leuker om de kwast in zijn mond te doen dan op het blaadje! en met het maken van een handafdruk keek hij helemaal verbaaasd :shock:
geweldig gewoon

(volgens welke site kun je ook alweer fotos oploaden?)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 sep 2010 20:53

Terug naar “Archief”