Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor mw » 15 sep 2010 19:51

Marnix schreef:Wij hebben een paar boekenplanken, daar zetten we wat boeken op.... maar ik hoef geen hele boekenkast vol boeken in mijn huiskamer of op de studeerkamer. We hebben ook niet zo heel veel boeken en een gedeelte wat we ooit hebben gelezen maar niet nog een keer hoeven te lezen gaat ook gewoon in een doos op zolder. Waarom zou ik alles wat ik ooit gelezen heb willen uitstallen :)

Waarom zou je boeken die je toch niet meer leest bewaren? Lijkt me alleen zoldervulling :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 sep 2010 23:02

Jullie hadden het een tijdje geleden al gevraagd, hier dan alvast een klein kiekje in ons huisje :wink:
We zijn nog steeds druk bezig met schoonmaken, inruimen, enz...dus het is nog een beetje kaal!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 sep 2010 07:24

ziet er gezellig uit Dippie, mooi gedaan!!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 sep 2010 07:31

Leuk, Dippie! Hoe heb je de andere muur/muren in de kamer? Ook die streep of wat anders?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 16 sep 2010 08:09

@ Sophie77: de ene helft (bij de bank en salontafel) is grijs geverfd, laten mengen bij het behang. De andere helft (boven de openhaard, en de toog boven de keuken) hebben we gewit. Zijn beide structuur muren.
Afbeelding

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 16 sep 2010 09:54

mw schreef:
Marnix schreef:Wij hebben een paar boekenplanken, daar zetten we wat boeken op.... maar ik hoef geen hele boekenkast vol boeken in mijn huiskamer of op de studeerkamer. We hebben ook niet zo heel veel boeken en een gedeelte wat we ooit hebben gelezen maar niet nog een keer hoeven te lezen gaat ook gewoon in een doos op zolder. Waarom zou ik alles wat ik ooit gelezen heb willen uitstallen :)

Waarom zou je boeken die je toch niet meer leest bewaren? Lijkt me alleen zoldervulling :wink:

Wij hebben ook nog een aantal dozen met boeken (van mij) staan. En we hebben niet al te veel ruimte. Mijn man had het idee geopperd om de boeken weg te doen die ik gelezen had. Nou, zo'n slecht idee heb ik nog nooit gehoord, en dat heeft ie geweten ;). Ik vraag em zijn cd's ook niet weg te gooien als ie ze heeft geluisterd.
De boeken staan er gelukkig nog (in dozen). Ik hoop dat ze nog eens in de huiskamer komen te staan.
Ik vind het trouwens heerlijk om bij anderen in de boekenkast te kijken!
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 sep 2010 10:29

Ik heb enorm veel boeken en zou ze het liefst in de kamer zetten in een mooie boekenkast. Momenteel staan ze door ruimtegebrek op de logeerkamer op zolder. Van andere frutstels en potjes in de kamer houd ik niet zo.

Leuk gedaan Dippie!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 16 sep 2010 13:48

leuk, dippie!

kwebbel schreef:ik zat te denken aan een soort van dressoir met dichte deuren maar staan boeken daar niet stom in? vroeg het me zomaar af hoor :oops: ik heb ook een mooie hoge smalle kast gezien, veel handiger dan de boekenkast die we nu hebben :)

als je ze achter dichte deuren doet zie je toch niet of het wel of niet mooi staat??

ik vind zo'n enorme grote boekenkast met trapje prachtig, maar daar moet je wel ruimte voor hebben. zoveel boeken heb ik overigens ook niet maar vind het altijd zo gaaf om te zien.

ik heb een vitrinekast in de woonkamer. onderin 2 (dichte) lades, daarboven deurtjes met glas en dan 4 planken. vind het juist wel leuk om daar andere dingen dan boeken in te zetten.
heb op de onderste plank boeken, wat aangekleed met nepbloemen en schoentjes van toen ik ooit eens bruidsmeisje was, daarboven kaarsen, lantaarntjes, een nep-buxusbol en een miniatuur vrachtwagentje van manlief.

en nog een vraag:
ik kom momenteel overal in huis oorwormen tegen (gordijnen/keukenkastjes/toilet en gewoon op de kamervloer).. heb er de laatste 2 weken minimaal 10 gevangen.. iemand enig idee waar die dingen vandaan zouden kunnen komen??
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 16 sep 2010 14:07

Ik koop eigenlijk vooral boeken die ik echt mooi vind, dus van wegdoen is geen sprake. De kans bestaat dat ik ze over een paar jaar ook wel weer lees, vind het geen probleem om boeken 2 keer te lezen. Bij ons staat het grootste gedeelte van de boeken in een Expedit-kast in de woonkamer. De geleende boeken (en cd's en dvd's) staan op een plank aan de wand zodat we eraan denken dat die ooit weer terug moeten. En verder staan op de gang nog 2 kasten vol met boeken, dat zijn vooral studieboeken en boeken die er lelijk uit zien of niet zo goed zijn (misschien doen we die ooit nog weg). En de Bob Evers-collectie van mijn man staat er :D

Ik vind het trouwens niet zo'n raar idee om boeken weg te doen die je toch nooit meer leest. Helemaal als je ze verkoopt of naar een kringloopwinkel brengt; dan heeft iemand anders er nog plezier van. Maar goede boeken heb je nooit genoeg dus die doen we niet weg :)
En in onze boekenkast staan niet zoveel frutsels maar het ziet er ook niet heel netjes uit omdat we de boeken niet altijd even netjes terug zetten. En momenteel staan er wat kaarten voor en wat foto's.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 sep 2010 15:30

ik heb zo ongeveer dezelfde kast gezien als Dippie in de woonkamer heeft staan maar dan licht eiken en wat smaller. Daar kan natuurlijk heel wat in... boeken, dvd's, cd's en zo..... :mrgreen: en multifunctioneel... hmmmm.. ff manlief aankijken dan... :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

*Annette*
Majoor
Majoor

Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor *Annette* » 16 sep 2010 21:36

Ziet er mooi uit Dippie :D!

Ik vind het altijd wel mooi staan een boekenkast in de kamer, alle boeken netjes geordend. Je hebt ook boekenkasten met onderin een lade waar je dan bijv. cd's in kunt doen. Bij de Ikea heb je trouwens ook wel van die kartonnen gevallen die je nog in elkaar moet zetten, voor cd's en dvd's.
Wat de toekomst brengen moge........

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 17 sep 2010 09:05

Later als ik groot ben wil ik een huis met 2 inbouwkasten in de kamer en die ga ik voor een gedeelte dan helemaal vol zetten met boeken en fotolijstje en een paar beeldjes.. Heerlijk gaaf lijkt me dat :D 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 17 sep 2010 18:31

Mijn vriend en ik hebben ook heel veel boeken, dus straks in ons huis hebben ook een grote boekenkast nodig. Ik heb nu ook veel boeken in de boekenkast op mijn werk staan, dat scheelt al wel, maar het blijven er wel veel. Toen ik nog thuis woonde moesten er al een aantal bananendozen met boeken bij mijn oma staan omdat het anders niet in mijn kamer pastte :oops:. Ik zal ook niet zo snel boeken wegdoen, soms wil ik ook gewoon even iets opzoeken en dan wil ik het boek bij de hand hebben. Mijn vader heeft weleens beloofd een grote boekenwand voor mij te timmeren (met een trapje!) maar ik weet niet of het daarvan gaat komen.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 sep 2010 19:20

zou wel gaaf zijn met zo'n trapje :D niet helemaal mijn smaak voor in de huiskamer maar het ziet er wel leuk uit.......
we gaan een keer naar Ikea ff kijken wat ze daar hebben. Sommige dingen zijn niet helemaal mijn smaak maar goed, we kunnen kijken wat er bij zit.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 18 sep 2010 15:11

Ik ga er zo één eerdaags op marktplaats zetten... dus als je belangstelling hebt :wink:

Terug naar “Archief”