Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Sophie77 » 15 sep 2010 19:55

Schitterende foto's van schattige kinderen, Sterretje en MissF!

@TJ: Da's minder. Hoe gaat het verder met 'm?

Hier hebben we een dochter (bijna 9 maanden oud) die 's nachts om de 3 uur wil drinken en overdag (als het aan haar ligt, ik heb het geprobeerd) gerust 5 uur tussen de voedingen laat zitten :mrgreen: !

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 15 sep 2010 20:00

Wij hebben ook zo'n driewieler met duwstang, ik ben er niet zo kapot van. We hebben van die plastic banden eronder en dat maakt heel veel herrie...
Bij daarop volgende aanschaffen tractors ed hebben we erop gelet dat er 'fluister'banden onderzaten.
Daarnaast vind ik hetzelf ook niet zo prettig lopen, omdat de stang een beetje laag is voor me.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 sep 2010 20:12

tuinfluiter: hier mag je je kind opgeven als het 1,5 jaar oud is, plaatsing is vanaf 2,5 jaar oud. Wachtlijst is hier best wel lang, is een reformatorische peuterspeelzaal en daar is hier blijkbaar toch wel heel veel vraag naar.
Hier beginnen ze dus echt met de kinderen, bijbelverhaal (van kijk en luister) en ze zingen tussendoor ook liedjes zoals Jozef, wie heeft alles gemaakt etc en psalmen. Vond het zelf wel een goed initiatief!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 sep 2010 20:18

Lammetje: Zo te horen gaat het bij jullie psz dan ongeveer net als wat wij willen.
Alleen willen wij onze psz niet reformatorisch noemen, maar gewoon een psz met een christelijk karakter.
Denk ook niet dat we psalmen gaan zingen, gewoon liederen en waarschijnlijk ook de kijk en luister bijbel gebruiken.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 15 sep 2010 20:25

Leuk initiatief, Tuinfluiter!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 sep 2010 20:27

Timon gaat ook naar een chr. peuterspeelzaal. Hij kwam na een week al zingend thuis 'Jezus is het goede hert' :lol: Psalmen zingen ze niet. Ik vind het fijn dat hij naar een psz kan die ook qua geloofsopvoeding in het verlengde ligt van thuis. Weet niet of ik hem zo gauw naar een neutrale psz had gedaan.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 15 sep 2010 20:34

trijntjejohanna schreef:was het eerst nog slapen wat Manoël voornl deed.. dat is nu wel veranderd... al een aantal dagen is hij erg onrustig! en vandaag heeft hij misschien in totaal een uur geslapen en verder was het huilen huilen huilen :cry:

Probeer eens melkprodukten weg te laten..!

Een inbakerzak hielp bij onze kinderen ook wel, en misschien zijn het darmkrampjes?

Sterkte ermee, van een huilende baby wordt je zo moe :(

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 15 sep 2010 20:38

@ Succes Tuinfluiter!
Lijkt me erg leuk om te doen!

@ wij hebben ook zo'n fietsje met duwstang, vind het erg makkelijk,
en bij ons kan de stang er ook af, dan kunnen ze zelf fietsen!

Ik heb vandaag nog een 1.2.3 schommel gekocht voor m'n dochter, hebben wel een babyschommel,
maar daar gaat ze in staan :roll: en dat is dan 10 maanden oud :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 sep 2010 20:55

J.A. schreef:
trijntjejohanna schreef:was het eerst nog slapen wat Manoël voornl deed.. dat is nu wel veranderd... al een aantal dagen is hij erg onrustig! en vandaag heeft hij misschien in totaal een uur geslapen en verder was het huilen huilen huilen :cry:

Een inbakerzak hielp bij onze kinderen ook wel, en misschien zijn het darmkrampjes?

krampjes heeft hij 's avonds.. maar overdag denk ik niet.. inbakeren vindt hij enorm vervelend.. en zou hij dan niet al vanaf het begin last van melkproducten moeten hebben gehad?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 15 sep 2010 21:01

trijntjejohanna schreef:
J.A. schreef:

krampjes heeft hij 's avonds.. maar overdag denk ik niet.. inbakeren vindt hij enorm vervelend.. en zou hij dan niet al vanaf het begin last van melkproducten moeten hebben gehad?

allergieen en intoleranties, bouw je op, dus kan wel dat hij er nu pas last van heeft, is het niet zn regeldagen??
en hem lekker bij je dragen in de doek, vindt hij dat niet fijn?,je kan hem rechtopdragen, als hij liggend niet prettig mocht vinden

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 sep 2010 21:04

Haai schreef:Weet niet of ik hem zo gauw naar een neutrale psz had gedaan.

Bij ons heb je niets anders, dan moet je 'm of thuisscholen of......

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 sep 2010 21:07

gempa schreef:
trijntjejohanna schreef:

allergieen en intoleranties, bouw je op, dus kan wel dat hij er nu pas last van heeft, is het niet zn regeldagen??
en hem lekker bij je dragen in de doek, vindt hij dat niet fijn?,je kan hem rechtopdragen, als hij liggend niet prettig mocht vinden

ik heb nu alleen een tricot slen.. kan hij daar al rechtop in of moet zn nek dan sterker zijn.. laten we hopen dat het regeldagen zijn.. dan is het zo weer over :wink: Ik moest wel meteen weer denken aan de tijd met Matteo en ik hoop dat het niet weer zo wordt! 8-[

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 sep 2010 21:12

Manoël is vandaag al een maand :shock:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 sep 2010 21:13

Wat is er dan precies - wat jullie betreft - 'tegen' een neutrale psz? Kindlief hier gaat naar gewoon een normale psz - ik wist niet eens, dat je daar ook labels in had...

Kindjes komen binnen, gaan lekker spelen, samen wat drinken, fruit eten, in de kring zitten, opruimen, etc. Wat kan er 'mis' gaan dan? Of beter geformuleerd: wat kan er zijn, waardoor een christelijke beter zou passen bij het kind?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 sep 2010 21:13

ik vraag me dat ook af, Galateia.. heb nooit er over nagedacht eigenlijk dat er ook christelijke peuterspeelzalen zouden zijn

Terug naar “Archief”