LeChat schreef:Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen vandaag, wat betreft de vraag van de TS. Ik heb het idee dat mensen vooral voor de architectuur komen, maar misschien is het wel heel anders dan ik verwacht?
Nou, hier dan een verslagje. Ik ben alleen 's middags geweest, vanmorgen waren er genoeg vrijwilligers. Er zijn in totaal ruim 100 mensen geweest, niet erg druk, maar onze kerk staat niet in het centrum.
Het was leuk om mensen iets over het gebouw te vertellen en alles wat daarbij hoort. De meeste bezoekers waren zelf ooit gereformeerd (onze kerk was eerst een gereformeerde kerk) of wonen in de buurt en grepen de kans aan om eens het interieur te bekijken.
Het beste gesprek had ik met een oud vrouwtje, maar dat bleek een lid van de gemeente te zijn

. Tja, ik zit boven en dan zie je een groot deel van de bijna 1000 kerkgangers niet. Was een erg enthousiast vrouwtje trouwens, die was er heel de dag en vertelde haar herinneringen aan de bezoekers.
Al met al een leuke dag, er zijn wat bijbels en folders aan bezoekers meegegeven, dus wie weet gaan die mensen er ook in lezen. Ik ruim er een plekje voor in in m'n gebed.