elvira (gast) schreef:Toch interessant... blijkt maar weer dat ieder stel zijn eigen balans moet weten te vinden!
Ik heb vaak het idee dat "men" (dwz: veel vaders, de buitenwacht en veel moeders ook) het gevoel heeft, dat moeders alles moeten kunnen managen: werken, huishouden, sociaal leven hebben en er daarbij ook nog leuk uitzien, etc.
Daarom vind ik het zo leuk om te lezen dat Galateia en man daar een andere keuze hebben gemaakt! Manlief en ik hopen op een 50-50 verdeling, waarbij de eerste tijd het overigens ook zo zal zijn dat ik meer werk dan hij (manlief neemt een jaar ouderschapsverlof, ik ga na een aantal maanden weer langzaam aan het werk, waarbij ik wel veel tijd kan thuiswerken/ zelf kan bepalen wanneer ik werk)
Tja, dan zul je ook wel gaan ervaren... men denkt dan dat je een luizenleven hebt. Het is heel simpel voor de buitenwereld. Als je als vrouw weinig tot niets doet in het huishouden (zoals ik), dan denkt men al snel dat je nooit iets doet en een lui leventje hebt. Men vergeet vaak, dat ik gewoon heel hard werk. Als je als man niet fulltime werkt, dan roept iedereen tegen je, dat je een lui leven hebt, omdat je bijna niet hoeft te werken. Maar men ziet niet, wat de man dan juist allemaal thuis doet. Dat ervaart mijn man echt zo vaak...