Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Galateia » 10 sep 2010 14:25

Hier een uniek geval: kindlief ligt op de bank te slapen. Dat is echt het afgelopen bijna-jaar nog maar 2 of 3 keer gebeurd. Hij viel op mijn schoot in slaap en nu ligt hij te snurken op de bank. Echt heel schattig.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 10 sep 2010 14:38

Er stond op de site 98/104, maar in de jas staat '4 ans'. Een vriendin heeft een dochtertje van bijna 4 en die heeft de jas gepast. Hij was nog iets te groot voor haar, maar het had wel gekund. Vandaar dat ik er bij gezet heb voor 4 jaar, omdat dat meer zegt dan de maat...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 sep 2010 15:47

maar de ene 4 jarige is de andere niet :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 sep 2010 15:48

de huisarts vond op dit moment niks wat verontrustend was.. Tuurlijk was nu net zn ademhaling normaal.. maar goed .. hij vond het verhaal duidelijk genoeg en heeft ons doorgestuurd naar de kinderarts om voor de zekerheid alles even na te kijken.. het hoefde niet met spoed, omdat hij nu niks kon vinden.. ik heb gebeld en ik kan 27 september al terecht! Gelukkig heeft hij op het eerste gezicht niks bijzonders gevonden.. het viel hem wel op dat hij af en toe ademhalingen moest inhalen.. en dan ademt hij ineens heel diep en snel... beetje moeilijk te omschrijven..

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 sep 2010 19:15

trijntjejohanna schreef:maar de ene 4 jarige is de andere niet :mrgreen:

mijn dochter van 4 heeft maat 92/98. Haar neefje van een jaar jonger heeft 110

De jas vind ik erg leuk, heb voor mijn meisje ook zoiets.
ja, dat is mijn mening dan he.....

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 10 sep 2010 20:16

Danique zit ook al lang in 110/116 :-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 sep 2010 07:36

Hugo is vorige maand 2 geworden en heeft maat 98/104. 8)

Gisteren met Cato naar de huisarts geweest en zij heeft inderdaad een blaasontsteking.Aangezien er richtlijnen zijn dat elk kind jonger dan 4 jaar met een blaasontsteking direct naar de kinderarts moet, hebben voor voor aankomende maandag al een afspraak. Het zou kunnen duiden om een aangeboren afwijking in het urinestelsel, maar dat schijnt vaker bij jongens met een blaasontsteking voor te komen dan bij meisjes, omdat zij een kortere urineleider hebben en daardoor vatbaarder zijn vor een urineweginfectie. Dus dat hoop ik maar.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 11 sep 2010 10:25

even globaal bijgelezen en een kort berichtje, moet zo naar de manege en vanmiddag naar de kerk want onze nieuwe dominee wordt vandaag bevestigd (na 2,5 jaar vacant te zijn geweest).

Sophie vond haar eerste morgen op school gister heeeeeel leuk. Maandag mag ze weer en vrijdag meteen mee op schoolreisje. Beetje drukke week, want ze heeft dus ook weer zwemles, haar verjaardagsfeestje en volgende week zaterdag de hele dag spelletjesmiddag van de zondagsschool. Dan volgende week zondag startzondag, mogen de kindjes voor de dienst een psalm zingen en dan zondags haar 1e keer zondaggschool na de morgendienst. De week erop start ook nog eens de logopedie en moeten we naar de tandarts. Oh ja en dan alle andere verjaardagen tussendoor nog, van andere mensen. Pfff, k word al moe als ik er alleen maar aan denk ;)

Heb de hele discussie over wel/niet werken ook een beetje doorgelezen. Blijft lastig. Maar ik ben heel blij en dankbaar dat ik thuis kan zijn bij mijn kindje(s).
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 sep 2010 16:45

Milan zit nu in de "moeilijke" vragen fase.. wat is respect.. hoe zit dit, hoe zit dat.. en gister vroeg hij aan Tobias; Als jullie nu iets van mij vragen wat ik niet mag doen van de Here Jezus, wat moet ik dan doen..

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 11 sep 2010 22:13

@TJ: Wel een uitdaging voor jezelf om op zulke vragen antwoord te geven he?

@ajl: Hopelijk komt er niks uit, a.s. maandag! Onze oudste dochter heeft toen ze net een jaar was 3 x vrij snel achter elkaar blaasontsteking gehad. Zij is toen idd ook doorgestuurd naar de kinderarts, maar het bleek gelukkig niks te zijn. Erna heeft ze het nooit meer gehad, wat de oorzaak toen was weten we niet.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 sep 2010 21:34

Pasgeleden sprak ik een vrouw die zelf graag financieel onafhankelijk wilde zijn. Ze wilde perse net zoveel als haar man werken, allebei 80 procent. Dat is toch niet eerlijk? Als vrouw zijnde sloof je jezelf dan volgens mij af. Je hebt de zwangerschappen, de bevallingen met hun lange herstelperiodes ook al! En een vrouw is toch altijd nog een beetje de spil in het huishouden, al kan de man nog zoveel doen, vaak doet de vrouw het meeste of heeft er het meeste erg in. En dan nog maar te zwijgen van de borstvoedingsperiode's want dat willen veel vrouwen er ook nog 'even' bij.

Volgens mij zie ik hier een omgekeerde wereld ontwikkelen. Vrouwen willen 'vrij' zijn en dergelijke terwijl veel vrouwen zich het juist ontzettend (vaak onnodig) moeilijk maken door ALLES te willen.

En dan heb ik het nog niet eens over de sociale contacten, want wie onderhoud die vaak?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 sep 2010 07:00

Het is vrij normaal hoor dat beide partners 80% werken. Bij mijn collega's is dat eerder norm dan uitzondering. Het huishouden doen ze dan gezamelijk of hebben een huishoudelijke hulp. ( en inderdaad ook veel vrouwen geven 6 mnd bv, dus kolven de laatste 2/3 mnd op hun werk)

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 13 sep 2010 07:21

Als je allebei 80% werkt, dan lijkt het me logisch dat je allebei het huishouden doet en voor je sociale contacten zorgt. Dat was misschien een ´vrouwentaak´, maar is het nu niet meer, iig niet als je allebei evenveel werkt lijkt me.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 13 sep 2010 08:58

Lastig TJ dat je het nog niet precies weet of heb je zoiets van.. zal wel, komt goed?

Ieder kind is qua maat erg verschillend. Soms half jaar zelfde maat, soms maand zelfde maat :? Anna Sofie heeft nu 86, maar is vaak te wijdt. 80 valt goed om haar body, maar is te kort... :-oo
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 sep 2010 19:19

Michael zit ook al in 98-104. Da's zeker hier erg groot. Mensen schatten hem vaak in als 3 jaar ofzo ;)
Vanmiddag van een verhuizend overbuurtje een grote doos met allerlei Playmobil gekregen. Heb Michael nog nooit zo lief zien spelen :shock: Ik had geen kind aan 'm...en z'n papa :mrgreen:

Terug naar “Archief”