MissF schreef:Dan ga ik meteen in het onderwijs werken, wat een geld verdien je daar! Pfff, met 15 uur werken 1100 netto? En dan maar klagen over lage lonen in het onderwijs
maar je oet ook kijkenna de uren die je naast je werk nog hebt...
Moderator: Moderafo's
MissF schreef:Dan ga ik meteen in het onderwijs werken, wat een geld verdien je daar! Pfff, met 15 uur werken 1100 netto? En dan maar klagen over lage lonen in het onderwijs
paprikameisje2 schreef:MissF schreef:Dan ga ik meteen in het onderwijs werken, wat een geld verdien je daar! Pfff, met 15 uur werken 1100 netto? En dan maar klagen over lage lonen in het onderwijs
Merisja schreef:paprikameisje2 schreef:MissF schreef:Dan ga ik meteen in het onderwijs werken, wat een geld verdien je daar! Pfff, met 15 uur werken 1100 netto? En dan maar klagen over lage lonen in het onderwijs
Natuurlijk heb je naast het echte lesgeven ook nog heel veel werk extra te doen, maar ik vind dat je dan nog niet echt te klagen hebt over het salaris in het onderwijs, hoorIk heb me laten vertellen dat je als beginneling, begin twintig, net van de pabo af, al zo'n 1700 euro netto verdient! Je bouwt niet zo snel een hoger salaris op als in het bedrijfsleven, maar daarentegen heb je ook veel meer vakanties. Ik vind wel dat het onderwijs nogal eens onderschat wordt qua aantal werkuren (en dan bedoel ik dat weinig mensen erbij stil staan dat je veel vergaderingen hebt buiten schooltijd, ouderavonden, ouderbezoeken, lesvoorbereidingen, informatieavonden enz enz), maar het salaris maakt echt wel veel goed, vind ik.
Evelien schreef:Je vriendinnen ja, die zijn een paar jaar geleden begonnen. Die verdienen meer dan mijn vader op dit moment verdiend en toen hij begon. De afgelopen jaren worden de opleidingen vergoed door de school waar een docent in opleiding wordt aangenomen. Dat was in de tijd van mijn vader niet en die moest alles in zijn eigen tijd doen (studie) en alles zelf betalen.
Degene die nu instappen in het onderwijs verdienen echt meer dan toen mijn vader begon (en nog steeds).
Een groot deel van de mensen die het onderwijs in gaan omdat men daar veel geld verdient, doen het alleen maar om geld en niet om hun vak (die kom je overigens in andere sectoren ook tegen). Maar het komt steeds meer voor en de leerlingen worden daar wel de dupe van. En ook de docenten die er graag willen zijn voor de leerlingen worden er ook de dupe van.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten