Kleding enzo... (3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Evelien » 02 sep 2010 10:26

2 winterjassen aan... :-oo

Ik moet echt een winterjas, heb alleen maar een leren jasje die open blijft. Maar het probleem is: als je die nu koopt met je zomerkleren aan dan is die in de winter te klein met je winterkleding aan??? hoe doen jullie dat?

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 02 sep 2010 10:34

Nou, iets ruimer kopen he ;)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 sep 2010 11:36

@esli: ik ga met 5 tot 7 graden echt niet in m'n dunne zomerjas op de fiets zitten! Vind ik veel te koud. Bovendien heb ik nog geen sjaal en handschoenen aan dus voor van de winter heb ik nog wat over :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 02 sep 2010 12:00

Ik heb nu ook nog ballerina's of iets vergelijkbaars aan onder een rokje (vaak met legging). En als jas gebruik ik nu mijn spijkerjasje met een sjaal. Gaat nu nog prima, al is het 's ochtends vroeg wel erg koud.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 sep 2010 12:12

Evelien schreef:Ik moet echt een winterjas, heb alleen maar een leren jasje die open blijft. Maar het probleem is: als je die nu koopt met je zomerkleren aan dan is die in de winter te klein met je winterkleding aan??? hoe doen jullie dat?

Ik pak gewoon een blazertje uit de winkel waar ik die winterjas pas, trek dat eerst aan en dan de winterjas waar het om gaat.

Ik hoop maar dat er in de tweede week van onze vakantie (dagje Utrecht gepland) nog genoeg winterjassen zijn in de winkels :roll: :wink:.

En laarzen: die staan nog op zolder hoor, je kunt ze nog lang genoeg aan... Heb inmiddels wel een panty aan onder mijn jurkje en open schoenen draag ik nu ook niet meer, dus de pumps en ballerina's zijn aan de beurt :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 02 sep 2010 12:29

Wat Le Chat zegt idd. Toen ik mijn winterjas kocht, plukte ik de eerste de beste trui uit een rek en dan eve passen. Voor het idee dat je toch een trui aan kunt onder de winterjas :D

Als het kouder wordt doe ik meestal eerst sjaal etc aan bij mijn zomerjas en dan pas de winterjas.
Dus, dat.

*Annette*
Majoor
Majoor

Kleding enzo... (3)

Berichtdoor *Annette* » 02 sep 2010 17:02

Ik draag nu alwel lange mouwen, maar vaak gewoon een dun truitje. Of polo met shirt met lange mouwen eronder. Van de week nog leuk setje gekocht voor € 14. En eindelijk een spijkerrokje gevonden :), was wel wat tegroot, maat kleiner was er niet meer en op de heupen zat deze wel mooi. Dan maar wat lager dragen en 'n riem erbij.

Als ik het tekoud vindt doe ik nog wel eens een bodywarmer over m'n zomerjas aan. Of spijkerjasje met vest eronder...

Gister heb ik m'n laarzen even aangehad, ik had buiten een feestje. Thermo legging, kniekousen aan ik had tenminste geen koude benen/voeten :mrgreen:. Ik maak ze weer schoon en ze gaan weer terug na zolder. Verder heb ik nog gewoon blote benen met ballerina's aan. Vind ik het tekoud, dan trek ik eerst nog wel even een panty aan.

Binnenkort maar even op zoek naar een winterjas, alleen het nadeel vind ik vaak dat maat S, soms M goed is, maar de mouwen zijn tekort. Maar een maat groter is de jas zelf weer tegroot ](*,). Vorige week had ik 'n jas aan, waarbij de mouwen wel konden maarja de kleur vond ik niet mooi. Dan nog laarzen, heb nog zwarte van vorig jaar, wil nu congackleur. In de opruiming kijk ik dan nog wel voor een paar zwarte erbij, die hebben hun beste tijd ook gehad. Maar om nu 2 paar laarzen tekopen vind ik weer 'n beetje teveel, aangezien ik vaak in een duurdere categorie uitkom.

Echt winterkleding koop ik nog niet, laatst zag ik een leuk rokje die laat ik dan weer niet hangen, maar verder wacht ik er nog wel even mee.
Wat de toekomst brengen moge........

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 sep 2010 09:46

Sorry, kom ik weer een keer met m'n 'goedkoop-is-zo-goed-nog-niet' verhaaltje.
Maar ik vind zulke berichten best schrikbarend als ik zie hoe bizar veel er in NL wordt verkocht uit die winkels...

http://www.nu.nl/economie/2325518/ca-en-hm-buiten-indiase-textielarbeiders-uit.html

*Mompelt iets over naastenliefde, rentmeesterschap, rechtvaardigheid etc.*
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 sep 2010 18:49

Jo'tje: inderdaad schaam ik me dan dood, dat wij rijke Nederlanders gewoon te beroerd zijn om een fatsoenlijke prijs te betalen. Ik koop dan liever iets bij watmooi.nl bijvoorbeeld (niet alles hoor :wink: , maar ik kijk wel vaak of er wat moois tussen zit).

Brenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brenn » 03 sep 2010 19:32

Jo'tje schreef:Sorry, kom ik weer een keer met m'n 'goedkoop-is-zo-goed-nog-niet' verhaaltje.
Maar ik vind zulke berichten best schrikbarend als ik zie hoe bizar veel er in NL wordt verkocht uit die winkels...

http://www.nu.nl/economie/2325518/ca-en-hm-buiten-indiase-textielarbeiders-uit.html

*Mompelt iets over naastenliefde, rentmeesterschap, rechtvaardigheid etc.*

Sorry hoor, maar vind je een G-star (bijvoorbeeld) ook goedkoop?
Zijn ook niet zo heel erg bezig met naastenliefde, rentmeesterschap, rechtvaardigheid etc.
Misschien valt dat in jou prijsklasse goedkoop maar voor de meeste mensen is dat het niet

(gewoon even een duurder voorbeeld, ze zullen nu wel wat netter zijn want ze hebben behoorlijk
onder druk gestaan van de klanten )

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 sep 2010 18:24

Dat dure merken ook aan uitbuiting doen is misschien zo mogelijk nog wel schandaliger - alsof die uit de winst op de kleding de arbeiders geen fatsoenlijk loon zouden kunnen betalen enzo. Hoe dan ook, dat er ook dure merken zijn die niet verantwoord ondernemen op dit punt betekent natuurlijk niet dat je het van H&M en C&A dan maar moet vergoeilijken... Er zijn wel degelijk fairtrade-kledingmerken én dit soort publicititeit helpt, ik las ergens dat H&M e.e.a. al gaat aanpassen. Mooi toch?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 sep 2010 18:48

Ik heb een jas voor Jurian gevonden :D
Eigenlijk wilde ik heel graag een donkerblauwe knopenjas met grijze capuchon, uiteindelijk na lang zoeken gevonden in een kinderkledingzaak, 169,95 :shock: Dus echt niet!
later in het grijs bij de WE, 100 euro. Dat doe ik dus echt niet.
Uiteindelijk heb ik een grijze jas met klein zwart ruitje erin gekocht, en hij staat hem echt super. In maat 104. Hij heeft nu 92, dus ik wilde eigenlijk een 98, maar die hadden ze niet meer. Maar 104 past best, de mouwen omslaan en hij kan er prima mee door. Hoeft hij tenminste niet aan het eind van de winter nog een nieuwe jas.
En ook voor hem nog een paarse trui, donkerblauw shirt met lange mouwen met een blousekraag, een groen/zwart geruit vest met zwart shirtje en zwarte broek. Ben er helemaal blij mee, en me de prijzen ook ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 sep 2010 21:51

LeChat schreef:Er zijn wel degelijk fairtrade-kledingmerken én dit soort publicititeit helpt, ik las ergens dat H&M e.e.a. al gaat aanpassen. Mooi toch?

zeker is dat goed!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 06 sep 2010 09:28

Ik zeg ook nergens dat er bij duurdere merken niets mis zit. Maar dat het bij goedkopere merken nog vaker zo is, is wel redelijk bekend in fairtrade-land...
pobody's nerfect

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 sep 2010 09:40

Pff, ik moet nog kleren voor de bruiloft van m'n broertje, a.s. woensdag. Rokje heb ik al wel, maar nou moet ik er nog wat op. Ik had een tijdje terug een leuk bloesje voor 3 euro, gewoon zomaar meegenomen, maar die blijkt toch niet echt goed te zitten. Voor gewoon thuis vind ik het best, maar voor een bruiloft moet het toch wel wat beter zitten.
Vanmiddag nog maar eens op zoek, 'k vind het wel lastig. Als het zulk weer is als vandaag, kan ik wel wat zomers aan, maar als het regent vind ik dat ook weer zo raar staan...

Terug naar “Archief”