Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 aug 2010 06:09

trijntjejohanna schreef:ik heb ook zoveel meer was! ik was nu om de dag ipv 2 keer per week! :shock:

2 keer per week met 2 kids... hoe doe je dat :shock: :shock:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 30 aug 2010 07:10

paprikameisje2 schreef:
trijntjejohanna schreef:ik heb ook zoveel meer was! ik was nu om de dag ipv 2 keer per week! :shock:

Ze zal wel bedoelen 2 wasmomenten, en niet 2 wassen per wk.
Dat moet volgens mij gewoon te doen zijn. Wij doen hier echt niet elke dag alles in de was. Als een spijkerbroek nog schoon is kan die nog wel een dag gedragen worden. Ik heb op maandag en donderdag mijn was dagen. Als de wasmand op zaterdag aardig vol zit draai ik wel eens alvast een was, zodat ik dan maandag wat minder te wassen hebt.
IK denk dat mijn machine 15 wassen draait pw. (6 pers) heb het eigenlijk nooit geteld. Maar kleuren scheit ik heel strikt, dus dan heb je er ook meer.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 aug 2010 08:08

Ik was dagelijks wel denk ik, behalve op zondag.
dan heb ik elke dag ook niet zoveel strijk, als het droog is strijk ik het 's avonds en anders de volgende dag.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 30 aug 2010 08:25

rosekapje schreef:Ik was dagelijks wel denk ik, behalve op zondag.
dan heb ik elke dag ook niet zoveel strijk, als het droog is strijk ik het 's avonds en anders de volgende dag.

strijken doe ik eens per wk, standaard op zaterdag.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 30 aug 2010 08:34

Wij hebben nooit van die keiharde handdoeken hoor. Was ze altijd zonder wasverzachter, hang ze daarna binnen of buiten op het rek. Natuurlijk zijn ze niet zo zacht als handdoeken die uit de droger komen, maar bij andere mensen krijg ik wel eens zo'n ontzettend harde handdoek dat ik niet snap hoe ze dat voor elkaar krijgen :D
pobody's nerfect

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 aug 2010 08:40

hier krijgt julia elke dag schone kleren aan. Vind het gewoon wle net zo fris. Vaak is het er ook wel weer aan toe want ze kan zoo lekker rommelen en spelen!

Zit hier op elke dag een witte was en om de drie dagen een bonte.

de witte was komt doordat hub elke dag een witte werkbloes heeft, plus wit t shirt, handoeken ondergoed, hydrofielluiers ed.... dus.. akn allemaal zo elke morgen wassen, dan in de lijn, s avonds vouwen en in de kast.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 aug 2010 08:48

paprikameisje2 schreef:

2 keer per week een handdoekenwas en 2 keer per week een klerenwas!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 30 aug 2010 09:00

Jo'tje schreef:Wij hebben nooit van die keiharde handdoeken hoor. Was ze altijd zonder wasverzachter, hang ze daarna binnen of buiten op het rek. Natuurlijk zijn ze niet zo zacht als handdoeken die uit de droger komen, maar bij andere mensen krijg ik wel eens zo'n ontzettend harde handdoek dat ik niet snap hoe ze dat voor elkaar krijgen :D

bijna breekbaar?

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 30 aug 2010 09:05

Wij hebben ook een droger, maar die gebruik ik niet vaak. Aangezien we net van vakantie terugkomen en ik nu wel aardig wat was heb (die niet op het wasrek past) dan gebruik ik de droger wel. Verder gebruik ik hem in de zomer eigenlijk nooit, maar in de winter krijg ik het hier zo slecht droog, dat ik de droger wel wat vaker gebruik.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 30 aug 2010 11:05

paprikameisje2 schreef:hier krijgt julia elke dag schone kleren aan. Vind het gewoon wle net zo fris. Vaak is het er ook wel weer aan toe want ze kan zoo lekker rommelen en spelen!
Zit hier op elke dag een witte was en om de drie dagen een bonte.

de witte was komt doordat hub elke dag een witte werkbloes heeft, plus wit t shirt, handoeken ondergoed, hydrofielluiers ed.... dus.. akn allemaal zo elke morgen wassen, dan in de lijn, s avonds vouwen en in de kast.

Als dat om het buitenspelen gaat, is een overalletje het overwegen waard. Is handig, zodra ze binnenkomen overal uit en ze hebben er nog schone kleren onder, en bij die kleintjes staat het zo leuk. Blauw of rood. Is te koop bij oa welcoop. Wij wonen op een boerderij maar kunnen niet zonder overal.
Ieder heeft er 2 bij ons, 1 in gebruik en 1 in de was. ( en manlief 1 op de naaidoos :lol: )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 aug 2010 11:21

Ik vind die overalls echt niet mooi :oops: en dan nog zou ik elke dag zo'n overall in de was stoppen, want ook die wordt vies. Dus Jurian speelt maar gewoon in zijn gewone kleren buiten. Al heeftie nu wel ene enorme stapel 'oude' broeken en shirts, die hij van zijn neefje kreeg. De kleding die ik zelf koop ik vaak wel voor binnendagen of kdv dagen.

Jurian krijgt ook elke dag schone kleding aan. Een heel enkele keer zijn broek nog een dagje, maar zijn shirt of trui is altijd vies na een dag. Ik vind het ook frisser om hem dan schone kleding aan te doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 aug 2010 16:38

trijntjejohanna schreef:
paprikameisje2 schreef:

2 keer per week een handdoekenwas en 2 keer per week een klerenwas!

en je beddegoed ook nog een keer neem ik aan!

nog even over schone lkeren. Als ik haar een overall aan zou doen zou ze nog vies zijn, lang leven het zelf eten! daarbij vind ik het wel net zo fris.. ze kruipe over de grond, rollen overal op en aan!

Overall kan ook alleen maar handig over kleding met broeken en onze uk heeftvaak een rokje of jurk aan. En ik zou de overall ook elke dag in de was doen.

TIs te proberen, maar vind eht voor een meisje er niet uitzien. Een boerderij vind ik overigens wel een beetje anders denk dat ik dan ook eerder voor een overall zou kiezen.... omdat het daar wat 'normaler' is.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 30 aug 2010 19:37

een overal over een rokje kan ook, alleen kreukt die een beetje, ik had vroeger een regen pak ook over een rok aan....
overal aan , en klompjes aan, schitterend gewoon

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 aug 2010 19:54

mijn meid heeft ook een overall aan. Een rode, gewoon over haar ballonrok heen. Overall koop ik gewoon 2 maten te groot dan past dat prima en doet ze er ook nog lang mee. Ze doet hem zelf aan. De jongens hebben er 1 van camouflagestof, is handig met soldaatje spelen in het bos.

Ze scheurt met haar mooie rose meidenfiets in haar goede kleren express door de plassen op weg naar school. Haar broertje fietst keurig om de plassen heen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 aug 2010 20:02

als er geen vlekken in zitten gaat het 2 dagen mee, soms, als ze echt heel schoon geweest zijn, gaat het nog een derde dag mee. Ideaal, ga niet iets wassen wat niet vuil is.
Ze mogen hier ook zelf eten als ze willen, ze kunnen het ook heel erg goed en vooral sarah knoeit bijna niet meer. Eva Lynn heeft een slab en dat werkt eigenlijk ook erg goed.

heb nu ook zo'n 3 tot 4 wassen in de week. 1 donker, 1 witte/lichte 60 graden, 1 lichte 40 graden en soms beddengoed. Verschoon het eens in de 1,5 week, soms 2 weken. vooral de bedden van de meiden eens in de 2 weken. Stofzuig het wel uit :mrgreen:

Terug naar “Archief”