Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 aug 2010 11:23

ajl schreef: ( Wat wordt hij trouwens snel gedoopt! Ik moet daar de eerste 6-8 weken echt niet aan denken, dan ben ik vooral bezig met mijzelf op de been houden :wink: )

Wat Manoël en mij betreft had het vorige week al gekund :lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 aug 2010 12:32

Dan ben je al weer aardig op de been. Bij mij gaat het niet zo snel, maar mijn kinderen huilen de eerste weken onafgebroken, dus dat hakt er wel in :? .

Cato heeft blaasontsteking (en volgens mij al een tijdje). De afgelopen weken hebben zij mij regelmatig gebeld dat ze ineens torenhoge koorts had, maar dat zakte steeds weer af. De laatste weken ben ik s'avonds gaan temperaturen en het bleek dat zij elke avond verhoging had. Afgelopen week haar plas opgevangen ( dat was ook een enorm karwei) Gestart met de AB, maar nu poept zij haar billen helemaal rauw

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 aug 2010 13:01

Is er een reden voor dat jullie de kinderen zo snel laten dopen na de geboorte? Herinner me dat je dat bij de andere kinderen ook deed. Zeker als er ook H.A. is zou ik persoonlijk nog even wachten.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 aug 2010 17:32

ajl schreef:Dan ben je al weer aardig op de been. Bij mij gaat het niet zo snel, maar mijn kinderen huilen de eerste weken onafgebroken, dus dat hakt er wel in :? .

Cato heeft blaasontsteking (en volgens mij al een tijdje). De afgelopen weken hebben zij mij regelmatig gebeld dat ze ineens torenhoge koorts had, maar dat zakte steeds weer af. De laatste weken ben ik s'avonds gaan temperaturen en het bleek dat zij elke avond verhoging had. Afgelopen week haar plas opgevangen ( dat was ook een enorm karwei) Gestart met de AB, maar nu poept zij haar billen helemaal rauw

Rauw poepen door de AB? Hm. Misschien een andere vragen, er zijn vele soorten AB en meestal krijg je een heel algemene/breed spectrum. Dit is natuurlijk niks, als ze nu last van haar billen heeft.

Je kunt ook van die speciale luierdingen vragen voor het opvangen van de plas. Die schijn je ook voor meisjes te hebben.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 aug 2010 18:39

Jurian werd gedoopt toen hij 3,5 weken was. We hebben hier alleen dopen als er een kindje geboren wordt, en dat is niet zo vaak. Op dat moment wordt de doopdienst gepland, en omdat we een dominee hebben die 2 gemeentes heeft, moeten we het ook net treffen dat hij in de middagdienst er is. Dat was bij ons dus toevallig al na 3 weken, en toen belde de scriba met de vraag of we dat al zagen zitten. Nou, prima hoor. Ik voelde me weer goed, mijn man ook, dus maar gelijk gedaan (en we kregen veel reacties: wat gaaf, hij is nu nog zo lekker klein :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 29 aug 2010 18:46

Lenthe is na vier weken ook al gedoopt maar dat doe ik nooit meer zo snel! Al die visite erna, en ik had toen heel veel last van de spruw, dus boven huilend zitten voeden terwijl beneden iedereen gezellig rondloopt....... Mijn man deed alles, maar toch was het teveel.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 29 aug 2010 18:48

Wij ook niet hoor, eerst de kraamtijd en kraamvisite en daarna dopen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 aug 2010 19:42

Galateia schreef:
ajl schreef:Dan ben je al weer aardig op de been. Bij mij gaat het niet zo snel, maar mijn kinderen huilen de eerste weken onafgebroken, dus dat hakt er wel in :? .

Rauw poepen door de AB? Hm. Misschien een andere vragen, er zijn vele soorten AB en meestal krijg je een heel algemene/breed spectrum. Dit is natuurlijk niks, als ze nu last van haar billen heeft.

Je kunt ook van die speciale luierdingen vragen voor het opvangen van de plas. Die schijn je ook voor meisjes te hebben.

Ik had ook van die aparte plaszakjes, maar de eerste keer lekte haar plas erlangs, de tweede keer was het dopje losgeschoten, dus weer mislukt en de derde keer heb ik de plaszak er voortijdig afgehaald, omdat zij huilde van de pijn. Ik vermoed allergisch voor de plakstrip van het zakje. Hierdoor heb ik maar een heel klein beetje urine op kunnen vangen, hetgeen wel genoeg was voor een sediment om de ontsteking vast te stellen, maar te weinig voor een kweek. Daarom heeft de ha een breed spectrum AB voorgeschreven. Ik zal morgen overleggen, maar ik denk dat er niets aan te doen is.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 aug 2010 20:03

Schipje schreef:Lenthe is na vier weken ook al gedoopt maar dat doe ik nooit meer zo snel! Al die visite erna, en ik had toen heel veel last van de spruw, dus boven huilend zitten voeden terwijl beneden iedereen gezellig rondloopt....... Mijn man deed alles, maar toch was het teveel.

wij hadden geen visite daarna.. ook nooit gedaan! vandaag was het na de dienst koffiedrinken in de kerk, dus hebben we in de kerk nog koffie gedronken! Bij Milan en Matteo zijn we gewoon even nog 10 minuutjes in de kerk gebleven en kon iedereen ons daar feliciteren en dan gingen we naar huis en de familie gewoon weer naar hun eigen huis.. ik zie niet in waarom iedereen na het dopen op visite zou moeten komen..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 aug 2010 20:06

*Annet* schreef:Is er een reden voor dat jullie de kinderen zo snel laten dopen na de geboorte? Herinner me dat je dat bij de andere kinderen ook deed. Zeker als er ook H.A. is zou ik persoonlijk nog even wachten.

ik zie niet in waarom je langer zou wachten met dopen als moeder en kind zich allebei prima voelen! En waarom niet tegelijk met HA... Bij Milan was het op 11 september en die is geboren op 30 augustus. Bij Matteo was het 17 juni en die is 8 juni geboren.. en nu was het 29 augustus en Manoël is 15 augustus geboren! Maar goed, ik heb dan ook gewoon de mazzel dat ik me na een bevalling al snel weer prima voel! ik heb echt niet het gevoel dat ik pas 2 weken geleden bevallen ben.. op de 6e dag hebben we al weer een boswandeling gemaakt enzo..

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 aug 2010 20:09

:shock: Mijn mond valt open van verbazing. Hugo werd gedoopt na 10 weken en Cato na 6 weken, maar een eventuele volgende keer mag het voor mij wel weer 10 weken zijn.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 aug 2010 06:15

hier kon ik ook al snel weer goed, voordeel van een stortbevalling zonder hechtingen ed.

de ds vroeg of ik in staat wasom te dopen en dat was ik wel. de visite kwam dit keer niet na de tijd, manlief moest s middags weer op tijd weg om te werken, plus ik ga smiddags nog naar bed en die rust ben ik echt ng nodig met die vreselijk gebroken nachten met ons kleine manneke.

de visite van dopen komt vandaag allemaal weer, ivm mijn verjaardag, anders had ik ze 2 dagen na elkaar dezelfde visite gehad, dit is voor ons in elk geval rustiger.

de dienst was mooi, mooie preek over het verbond dat is gesloten en blijf het emotioneel vinden, en de eed die je aflegt op de gestelde vragen...

de vorige keer was ik absoluut niet zo direct na de bevalling, achteraf kwam ik er pas achter dat voor pre eclampsie een herstel staat van anderhalf jaar...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 aug 2010 07:58

ppm gefeliciteerd met je verjaardag!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 aug 2010 08:00

hier hebben we het drukke weekend overleefd :mrgreen: het was enorm gezellig en niet eens zo vermoeiend! vandaag is Milan dan echt jarig.. hij vond het wel spannend om te gaan trakteren op school! vanmiddag mag hij nog naar de speelgoed winkel om wat uit te zoeken, want hij heeft ook wat geld gekregen!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 aug 2010 08:04

Milan, van harte gefelicteerd met je verjaardag!!
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”