Moderator: Moderafo's
esli schreef:@geaart, uw verhaal klinkt echt niet als de NGK. Zoals ik eerder zei ben ik daar lid van en net als wat TheKeimpe zegt, er wordt niet moeilijk gedaan. Pas is een meisje van mijn bijbelkring in de kerk getrouwd met een ongelovige man. In principe is dat in de NGK dus geen probleem, mits hij zijn vrouw (en evt. kinderen) zal steunen bij haar geloof en het niet in de weg zal staan. Ik begrijp overigens heel goed dat al die namen van kerkverbanden erg verwarrend zijn.
Lalage schreef:Even voor de topic-starter: de tip om als gelovige niet met een ongelovige te trouwen heeft niets te maken met opa's en oma's...
We versplinteren allemaal alleen maar verder door dit soort polariserende taal in onze samenleving en is totaal onnodig want ook niet gelovigen zijn heel goed in staat om andersdenkenden en/of gelovigen met respect te behandelen. Dit soort teksten van gelovigen getuigen niet van enig respect helaas.....
TheKeimpe schreef:Waarom zou ik niet willen dat mijn kind als hij ergens anders slaapt niet bid voor het eten en slapen ed?
Wel, bidden is overal belangrijk, en niet alleen als papa en mama erbij zijn. En een kind leert maar al te makkelijk wat voor "thuis" en voor "niet-thuis" is. In het geval de mensen op een mogelijk logeeradres aangeven niet te willen bidden met mijn kinderen, dan zouden mijn kinderen daar niet gaan logeren en dat zou ik ze dan ook eerlijk vertellen.
Galateia schreef:schelpje3 schreef:zie pb !
Heel verdrietig ! Een kindje kun je nooit zijn/haar opa en oma echt afnemen, er is toch een bloedband.
het is ook niet goed om dat zo te doen.
Nou, nou, bloedband is nou ook weer niet heilig, hoor. Ik zou mijn kind ook nooit alleen laten met mijn schoonmoeder. Ze zal hem niks aandoen, ofzo, daar gaat het niet om, maar mijn kind vertrouw ik alleen toe aan iemand die ik vertrouw. Opa's en oma's hebben nergens zomaar recht op. Maar het probleem van de topicstarter is wel echt bizar: vanwege een verkeerd/geen kerkverband. Sjonge, dat is wel heel vreemd!
saartje schreef:Misschien heb ik het gemist of er over heen gelezen, maar ik vraag me af of u wel met uw kleinkind een gebedje zou doen voor/na het eten als het kind dat gewend is?
geaaart schreef:saartje schreef:Misschien heb ik het gemist of er over heen gelezen, maar ik vraag me af of u wel met uw kleinkind een gebedje zou doen voor/na het eten als het kind dat gewend is?
Hallo Saartje,
Inderdaad heeft u misschien gemist dat wij nooit ergens in geloofd hebben dus ook niet weten hoe wij moeten bidden, dus dat gaat wat lastig dan met een knulletje van 2 jaar.
Een bedroefde grootouder. (die mee heeft geholpen 2 prachtige eerlijke en mooie kerels op te voeden)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten