Lalage schreef:Is dit serieus?
Dit is serieus. ! En ik vrees dat wij niet de enige (ongelovige) grootouders zijn die hiermee te maken hebben.....
Moderator: Moderafo's
Bumba schreef:Ik ken aardig wat mensen die Nederlands Gereformeerd zijn, maar dit heb ik nog nooit gehoord! Ik pas gewoon op hun kinderen en zij op die van ons. Geen probleem!
geaaart schreef:Bumba schreef:Ik ken aardig wat mensen die Nederlands Gereformeerd zijn, maar dit heb ik nog nooit gehoord! Ik pas gewoon op hun kinderen en zij op die van ons. Geen probleem!
Bent u ook gelovig en van welke kerk bent u dan, of bent u ook ongelovig (maar wel respectvol naar gelovigen) zoals wij ?
Bent u misschien niet per ongeluk in de war met Vrijzinnig Gereformeerden, Christelijk Gereformeerden Bevindelijk Gereformeerden, resp. vallen onder de catgorieen ultra Gereformeerd of modern gereformeerd ? (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthodox-gereformeerden )
Al deze stromingen binnen de Gerformeerde kerkgemeenschappen komen bij mij ook nogal verwarrend over ziet u....
TheKeimpe schreef:Kijk, bidden is een cruciaal punt in de christelijke opvoeding, dus ik hoop dat je begrijpt dat dat niet iets is wat je je kinderen zomaar over laat slaan.
Maar zoiets zou besproken moeten worden, niet verzwegen.
Bumba schreef:geaaart schreef:Bumba schreef:Ik ken aardig wat mensen die Nederlands Gereformeerd zijn, maar dit heb ik nog nooit gehoord! Ik pas gewoon op hun kinderen en zij op die van ons. Geen probleem!
Bent u ook gelovig en van welke kerk bent u dan, of bent u ook ongelovig (maar wel respectvol naar gelovigen) zoals wij ?
Bent u misschien niet per ongeluk in de war met Vrijzinnig Gereformeerden, Christelijk Gereformeerden Bevindelijk Gereformeerden, resp. vallen onder de catgorieen ultra Gereformeerd of modern gereformeerd ? (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthodox-gereformeerden )
Al deze stromingen binnen de Gerformeerde kerkgemeenschappen komen bij mij ook nogal verwarrend over ziet u....
U??? zo oud ben ik ook weer niet hoor!! Maar goed, ik ben niet in de war met een andere stroming, weet zeker dat mijn vrienden van de NGK zijn en juist daarom kan ik me er zo weinig bij voorstellen! Maar dat is al eerder hier opgemerkt! (Van welke kerk ik lid ben is voor deze discussie niet relevant, toch?)
Wanneer het mogelijk is, zou ik idd. een gesprek aan gaan met uw zoon en schoondochter. Probeer anders een naar een dierentuin te gaan waar zij ook bij zijn, zodat ze kunnen zien dat u liefdevol met hen omgaat.
Hippieblijhoofd schreef:ik vraag me sterk af of je niet een paar kerkverbanden door elkaar haalt want ik kan me weinig voorstellen bij zulke mensen in de NGK.
Hoe zien jullie het dan voor je, als je oppast bijvoorbeeld? Zou je je kleinkinderen dan laten bidden voor het eten en slapen en een bijbelverhaal voorlezen of zou je dat niet doen omdat je het zelf onzin vind?
Familie van mij heeft ook wel eens problemen met hun (schoon)ouders, want zij respecteren niet dat de kinderen christelijk worden opgevoed. Hun (schoon)vader loopt weg van tafel terwijl de kinderen moeten bidden, en laat merken (waar de kinderen bij zijn) dat hij het maar onzin vindt. Ook is er gevraagd of ze met kerst geen cadeaus wilden geven omdat ze met sinterklaas al genoeg krijgen én het de aandacht afleidt van het kerstverhaal, en dat verzoek werd genegeerd onder het mom van 'verlate sinterklaascadeaus'. Met zulke schoonouders kan ik me voorstellen dat je huiverig bent voor het laten logeren en laten oppassen, vandaar dat ik me afvraag hoe jullie er zelf in staan dan.
Maar een psalm over de heer zingen als ik m'n kleinkind naar bed breng gaat mij veel te ver, ik zing een ander leuk liedje......
geaaart schreef:Dit ziet zij helaas alleen door een héél erg "bijbels gekleurde bril" waarschijnlijk en is in haar leven van jongs afaan al niet anders geweest in hun gelovige gezin. Wat zou het uitmaken als wij i.p.v. een psalm over de Heere het liedje slaap kindje slaap zouden zingen bij het naar bed brengen van ons kleinkind vragen wij ons dan af. En hoeveel schade zou hij oplopen als we een keertje NIET met hem zouden bidden voor het eten ? Zou hij daar werkelijk zoveel schade van ondervinden ? Maar nee, alles moet volgens bijbelse regels gebeuren. Ik neem dan ook maar niet aan dat deze regel in uw kerk ergens op papier zal staan, (wat ik zeker niet hoop) maar naar mijn idee wel degelijk onderling gepropageerd wordt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten