Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor LeChat » 24 aug 2010 14:42

Ik heb een handwasprogramma op m'n wasmachine 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 aug 2010 17:13

Jo'tje schreef:Ik gooi echt niet iedere dag mijn vaatdoekje weer in de was hoor. Noem me maar lekker een viespeuk als je dat fijn vindt, maar wij zijn allebei alleen maar rond etenstijd even in de keuken te vinden. Dan maken we goed schoon met sopje enz. En als we het doekje gewoon weer goed naspoelen met heet water kan het heus nog wel een dag mee. Ik leef niet voor m'n huishouden hoor :o Kijk, je laat ze geen week slingeren met van alles en nog wat eraan, maar om mensen die dat niet dagelijks doen gelijk te bestempelen als viespeuk, dat vind ik persoonlijk toch wat overdreven.

Jo'tje, ze hebben eens laten zien hoeveel bacterien er in een vaatdoek zitten, na 1 keer het aanrecht schoonmaken :?
En dat vermenigvuldigt zich per minuut !
Veel mensen hebben wel eens een zomergriepje, of gewoon diarree, niet wetend dat het voedselvergiftiging is.
Nu moet ik er toevallig heel erg op letten, vanwege 1 kind, die een zeer kwetsbare gezondheid heeft, dus hier wordt veel met chloor en alcohol gewerkt, maar toch.
Omdat ik weet wat er kan gebeuren, OOK bij gezonde mensen, brrr, wat maakt het uit, 4 of 8 doekjes in je was ? Je hoeft ze toch niet te strijken :wink:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 aug 2010 19:02

ik lees hier dat mensen soda bij de wasmachine in doen?
hoevaak doe je dat dan? en bij elke was een schep?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 aug 2010 19:34

LauraC schreef:
kwebbel schreef: voor de baddoeken, theedoeken, keukendoeken en vaatdoeken. Je droogt er toch vieze dingen mee af

Je komt toch schoon uit de douche?
[/quote] ja ik bedoelde ook niet de baddoeken maar ik vind het gewoon lekker fris dat die op 60graden gaan, dat staat toch op het label. Maar idd ik ben schoon als ik onder de douche vandaan kom :lol:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 aug 2010 20:40

doe alleen een lege trommel met soda op kookwas om de wasmachine schoon te maken!

hier ook met enig regelmaat op een dag schone vaatdoekjes! Denk zo twee of drie op een dag, ze kunnen zo met de witte was of bonte mee! heb dagelijks toch een 60 gradenwas nu ik zit met de borstvoeding.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 aug 2010 20:51

vpk schreef:ik lees hier dat mensen soda bij de wasmachine in doen?
hoevaak doe je dat dan? en bij elke was een schep?

Ik doe vooral bij de kookwas een schepje soda in, voor de vlekken en voor de wasmachine. Gewoon een klein schepje.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 aug 2010 21:07

Ik had eigenlijk heel wat in het huushoen moeten doen, maar ik heb vanavond Michaels nieuwe fiets in elkaar gezet, dus dat wordt dan morgen extra hard werken (maar wel met een heel gelukkig jongetje in de tuin ;))

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 aug 2010 22:03

schelpje3 schreef:
Jo'tje schreef:Ik gooi echt niet iedere dag mijn vaatdoekje weer in de was hoor. Noem me maar lekker een viespeuk als je dat fijn vindt, maar wij zijn allebei alleen maar rond etenstijd even in de keuken te vinden. Dan maken we goed schoon met sopje enz. En als we het doekje gewoon weer goed naspoelen met heet water kan het heus nog wel een dag mee. Ik leef niet voor m'n huishouden hoor :o Kijk, je laat ze geen week slingeren met van alles en nog wat eraan, maar om mensen die dat niet dagelijks doen gelijk te bestempelen als viespeuk, dat vind ik persoonlijk toch wat overdreven.

Jo'tje, ze hebben eens laten zien hoeveel bacterien er in een vaatdoek zitten, na 1 keer het aanrecht schoonmaken :?
En dat vermenigvuldigt zich per minuut !
Veel mensen hebben wel eens een zomergriepje, of gewoon diarree, niet wetend dat het voedselvergiftiging is.
Nu moet ik er toevallig heel erg op letten, vanwege 1 kind, die een zeer kwetsbare gezondheid heeft, dus hier wordt veel met chloor en alcohol gewerkt, maar toch.
Omdat ik weet wat er kan gebeuren, OOK bij gezonde mensen, brrr, wat maakt het uit, 4 of 8 doekjes in je was ? Je hoeft ze toch niet te strijken :wink:

Zucht, hele reactie getypt, ben ik ineens uitgelogd :o
Nog maar eens dan, nu misschien wat korter.

Maar er zijn dus ook onderzoeken die bewijzen dat we hier in het westen overdreven schoon zijn en bang van bacterietjes. Omdat we er zoveel van weten willen we alles zo schoon mogelijk, veel meer dan nodig. Blijkt zelfs dat kinderen uit een erg schoon huishouden vatbaarder zijn voor ziektes en voedselvergiftiging! Natuurlijk kijken wij ook uit met rauw vlees, natuurlijk laten we een doekje niet liggen als het smerig is etc. Het ligt heus geen week hoor :) Maar je kunt ook overdrijven. Bacteriën vermenigvuldigen zich snel, maar we kunnen als mensen heus wel tegen wat van die wezens hoor. Er is zelfs uit onderzoek gebleken dat de gemiddelde Nederlandse wc-pot schoner is dan de salontafel. Bizar toch?
Nou ja, ik ben er gewoon niet zo bang van. En ik denk dat mensen er soms te bang van zijn.
pobody's nerfect

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 aug 2010 22:25

Ik doe bij iedere was een schepje soda, en gebruik dan wat minder waspoeder. Soda onthardt nl. het water, waardoor het waspoeder beter z'n werk kan doen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 aug 2010 07:46

@Jo'tje, Het verschilt wel per mens, voor mij persoonlijk vindt ik het prettig om de vaatdoek elke dag in de was te gooien (dit omdat ik vatbaar ben voor al die bacterieen en zo weer ziek op bed lig). En bij mij is het ook niet spik en span schoon. Maar een vaatdoek heeft bij mij wel meer pririoteit. :wink:

Om even terug te komen op die vaatdoekjes in z'n algemeenheid: als ik bijv bij mensen eet en ik help ze daarna even met de vaat etc. dan vindt ik het soms best wel vies als een vaatdoekje heb waar zo'n vieze geur aan zit (dat blijft aan je handen zitten).

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 25 aug 2010 08:00

Wij spoelen het vaatdoekje om en leggen het altijd uitgespreid op het aanrecht. Dan is het snel droog en bacterien houden van vochtig. Wij doen dan ook best wel lang met 1 doekje.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 aug 2010 09:53

Wie herkent dit: je begint ergens enthousiast aan iets (bijv. de keuken schoonmaken) maar halverwege heb je geen zin meer.
Ik had dat pas ik dacht: ik ga lekker de keuken schoonmaken, ik had 2 kastjes schoongemaakt (alles eruit enzo) en toen had ik al geen zin meer. :oops:

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 25 aug 2010 10:02

Evelien schreef:Wie herkent dit: je begint ergens enthousiast aan iets (bijv. de keuken schoonmaken) maar halverwege heb je geen zin meer.
Ik had dat pas ik dacht: ik ga lekker de keuken schoonmaken, ik had 2 kastjes schoongemaakt (alles eruit enzo) en toen had ik al geen zin meer. :oops:

mmh heeeel herkenbaar, vooral idd met de keuken, maar b.v ook als ik de vriezer wil ontdooien, de woonkamer wil veranderen, de zolder wil opruimen, k begin met heel veel zin, maar na een uurtje heb ik dr zo geen zin meer in.... :?

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 25 aug 2010 10:03

hahaha dat heb ik ook altijd! en dan kan ik ook gerust dat laten liggen en ergens anders mee beginnen waar k dan halverwege ook geen zin meer in heb, tja dan zit je met rommel en moet je soms wel even doorzetten #-o
PaSaP Hoogh!!

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 25 aug 2010 10:20

nu manlief het hele huishouden moet doen, gaat er wel eens wat mis, kan gebeuren, alleen vond het wel jammer dat mn eerst witte bolero, nu een roze gloed heeft :lol:

Terug naar “Archief”