Bastiaan30 schreef:JeeWee, zeg dan eens duidelijk wat je bedoelt, uit je schrijven blijkt dat je voortdurend de praktiserende leefstijl verdedigt.
Volgens mij ben ik steeds volstrekt duidelijk geweest, maar ik wil het best nog een keer zijn.
Ik respecteer de visie van een grote groep christenen die op grond van 'de zeven bijbleplaatsen' zeggen dat homoseksualiteit in elke vorm tegen de wil van God is en dit dus verboden is.
Ik respecteer eveneens de visie van een grote groep christenen die weliswaar in de Bijbel geen enkel enthousiasme kunnen vinden over een homoseksualiteit, maar evenmin iets kunnen vinden dat tegen een relatie in liefde en trouw is, tussen twee gelovige mannen of vrouwen.
Mijn betoog gaat er hier nooit over om het 'gelijk' van noch de ene, noch de andere geroep te bevechten, noch van het ongelijk te overtuigen.
Juist omdát ik vind dat de Bijbel zich
in dezen zich op meerdere manier laat uitleggen wil ik het oordeel aan God overlaten en ga ik er van uit dat wedergeboren christenen elke stap, samen met God zetten en ook deze keuze in gebed aan de Heere voorleggen.
Als mensen dan, samen met God tot een andere conclusie komen dan jij of ik, wie ben ik dan om hen te veroordelen.
Ik ontzeg echter niemand het recht om daar een eigen mening of visie over te hebben.