Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 aug 2010 10:27

hihi leuke kleren zijn dat he.. :mrgreen: ik heb inmiddels weer wat nieuwe erbij besteld... kids er helemaal blij mee.. wat wil je nog meer :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 aug 2010 10:31

Moeders en vaders, iets anders. We proberen kindlief zindelijk te maken, maar hij lijkt wel te weigeren. Hij kan het heel goed, zeker met stickers enzo, maar... haal de stickers weg en hij zou echt niet weten, waarom hij op de wc zou gaan plassen.

Hij past nu eindelijk van die luieronderbroekjes, dus die heeft hij sinds kort. Zonder luier laten rondlopen vind ik echt heel smerig en goor. Dat hebben we 1 keer in de tuin gedaan en toen plaste hij 1 keer in zijn broek en dat vond hij echt vreselijk. En wij ook. Dat gaan we binnen echt niet doen, haha. Maar er zit meer achter... Misschien denk je nu: zo leert hij het... maar er speelt dus wel meer mee. Zijn hele zindelijkheid en luiergebied zijn toch wel met een trauma omgeven. In het kindertehuis hebben ze het geprobeerd om hem zindelijk te maken, en dat gaat daar niet op de lieve manier. Verder betekende in je broek plassen daar toch wel - hoe zal ik het lief zeggen - een zware bestraffing. Verder was zijn luiergebied echt helemaal kapot, zweertjes, wondjes, zijn hele huid lag daar open. Het is dus allemaal nogal omgeven door pijn en trauma. Maar goed, we willen het toch voorzichtig aan gaan proberen...

Wat kunnen we nog meer proberen? Hij kan wel goed goed plassen voor en na het slapen gaan en 's nachts maken we hem wakker om te plassen (als wij gaan slapen), anders stroomt zijn luier over (hij drinkt echt heel veel, dus er zit altijd veel in zijn blaas). Gaat prima, bijna droge luiers 's nachts. Overdag gaan we regelmatig met hem naar de wc, maar hij geeft slechts zelden aan, dat hij moet. Doet wel netjes een plas als we hem op de wc zetten.

Iemand een tip of een idee? Tot nu toe lukt het beter om hem 's nachts droge luiers te laten hebben dan overdag :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 aug 2010 10:32

Ja, TJ, die! Twee daarvan heeft hij al, maar als ik weer bij de H&M ben, dan koop ik de andere ook. Ze zitten hem echt nog veel te groot, maar ze zijn echt TE leuk. Hij wordt er helemaal blij van, als hij zo'n t-shirt aan heeft :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 aug 2010 10:34

Galateia schreef:Moeders en vaders, iets anders. We proberen kindlief zindelijk te maken, maar hij lijkt wel te weigeren. Hij kan het heel goed, zeker met stickers enzo, maar... haal de stickers weg en hij zou echt niet weten, waarom hij op de wc zou gaan plassen.

is hier dus ook zo.. hij kan het wel.. weet wanneer hij moet poepen en plassen.. als je hem iets in het vooruitzicht stelt kan hij het wel, maar zodra hij er niks voor krijgt doet hij het ook niet meer 8-[ in de onderbroek laten lopen doe ik ook niet, want dat vind ik ook zo vies :oops: en nu met dikke buik ook niet handig om op te ruimen..

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 aug 2010 10:38

trijntjejohanna schreef:
Galateia schreef:Moeders en vaders, iets anders. We proberen kindlief zindelijk te maken, maar hij lijkt wel te weigeren. Hij kan het heel goed, zeker met stickers enzo, maar... haal de stickers weg en hij zou echt niet weten, waarom hij op de wc zou gaan plassen.

is hier dus ook zo.. hij kan het wel.. weet wanneer hij moet poepen en plassen.. als je hem iets in het vooruitzicht stelt kan hij het wel, maar zodra hij er niks voor krijgt doet hij het ook niet meer 8-[ in de onderbroek laten lopen doe ik ook niet, want dat vind ik ook zo vies :oops: en nu met dikke buik ook niet handig om op te ruimen..

Yeah, ik ben dus niet de enige die daar niet op zit te wachten... :mrgreen:

Verder moet je zijn oogjes zien als hij in zijn onderbroek plast: paniekerig. Die echte Nigeria-paniek. Geen optie dus, hier.

Hm. Matteo is toch ook 3? Of bijna 3? Haha, ik onthoud die dingen nooit...

Maar hoe gaan jullie het nu verder aan pakken. Gewoon maar zelf actief op de wc blijven zetten? Gaat dat dan een keer effect hebben?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 aug 2010 10:47

matteo is in juni 3 geworden! ik ga er na de bevalling energie in steken... hoe weet ik nog niet :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 aug 2010 12:15

Nou, dan ploeteren we hier ook maar even verder. Ach, vandaag is zoonlief nog liever dan normaal. We worden de hele dag al platgeknuffeld en gezoend en nou, nou, nou... dan trekt hij onze hoofden naar elkaar toe en dan knuffelen we zo met zijn drietjes. Dan straalt hij echt harder dan de zon gewoon! :mrgreen:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 13 aug 2010 12:33

Geduld is het toverwoord. Als ze er niet aan toe zijn, zullen ze het niet uit zichzelf aan gaan geven. Gewoon doorgaan met wat je nu doet. Steeds kennis laten maken met het potje/de wc enne, hij pikt het vanzelf wel een keer op.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 aug 2010 12:34

Bumba schreef:Geduld is het toverwoord. Als ze er niet aan toe zijn, zullen ze het niet uit zichzelf aan gaan geven. Gewoon doorgaan met wat je nu doet. Steeds kennis laten maken met het potje/de wc enne, hij pikt het vanzelf wel een keer op.

Helemaal mee eens.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 aug 2010 12:38

Ja, inderdaad... meer kunnen we toch niet doen. Het zal wel komen. Over 2 weken gaat hij voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Dan ziet hij al die kindjes naar de wc gaan en wie weet...
Ach, het is toch zo'n lieverd!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 aug 2010 12:39

ja geduld.... vooral bij jullie zal het misschien langer duren omdat hij er een geen fijne gedachten aan over heeft gehouden.

luierbroekje is juist ideaal, heb ik bij Sarah ook zo gedaan. Gewoon als 'onderbroek' gebruiken.

Wat ik nog wel deed is een half uur nadat ze een beker drinken op had op de wc zetten, dus zelf regelmatig op de wc zetten. Doet hij niks, prima, doet hij wel wat, heel trots reageren.
Als hij het in het luierbroekje doet ook niet boos worden maar gewoon normaal verschonen als het nodig is.

Sarah was heel snel, maar mijn nichtje was met 4 nog niet zindelijk... dus ligt echt ook aan het kind, ene is er sneller mee dan het andere. Succes :wink:

op de psz zijn overigens nog genoeg kinderen met een luier, tenminste hier bij sarah wel..

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 aug 2010 12:44

Hm, zo doen we het ook: als hij in zijn 'onderbroek' (zo noemen we zijn luier) heeft geplast is er niks aan de hand. Gewoon een schone.

Nou ja, het komt dan wel vanzelf. We zijn er nu op een hele positieve manier mee bezig en dat laten we dan inderdaad maar zo.

Ik heb echt buikpijn. Over 2 weken psz. Mijn mooie mannetje 3 uur afstaan aan een vreemde. Ik lig er wakker van :oops:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 aug 2010 13:12

Galateia schreef:Hm, zo doen we het ook: als hij in zijn 'onderbroek' (zo noemen we zijn luier) heeft geplast is er niks aan de hand. Gewoon een schone.

Nou ja, het komt dan wel vanzelf. We zijn er nu op een hele positieve manier mee bezig en dat laten we dan inderdaad maar zo.

Ik heb echt buikpijn. Over 2 weken psz. Mijn mooie mannetje 3 uur afstaan aan een vreemde. Ik lig er wakker van :oops:

Hahaha, ik kan Michael ook niet zo goed loslaten. Begint nu wel wat te komen maar gelukkig duurt het nog een paar maanden voordat hij naar de psz gaat.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 aug 2010 13:32

Je doet het goed hoor Galateia! gewoon zo doorgaan!

Danique klom toen ze bijna 2 was ineens zelf op de wc, had niet eens een potje in huis.
Blijkbaar was ze er aan toe..de tijd komt vanzelf.

Volgens mij zijn Samuël Matteo en Danique beetje van dezelfde leeftijd hier dan of niet?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 aug 2010 13:50

milan ging van de een op de andere dag (toen hij 3 jaar en 9 maand was) op de wc! hij was meteen dag en nacht zindelijk! niks voor hoeven doen!

Terug naar “Archief”