straft God?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 12 feb 2004 18:44

Mariamagdalena schreef:Zij is een hele onderdanige vrouw en probeert altijd precies goed te doen wat hij zegt. Toch slaat hij haar steeds en de kinderen ook. Hij is er ook trots op dat hij haar slaat.

Dat is gevaarlijk. Uiteindelijk kan dat uitlopen op nietsontziende haat als God het niet verhoedt.

Hier is gebed nodig.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 13 feb 2004 10:40

Mariamagdalena schreef:Hoi, hij is niet aanspreekbaar en kijkt heel erg op vrouwen neer. ....... Hij is heel argessief thuis en maakt iedere dag ruzie, zegt zij. En ook dat de kinderen bang voor hem zijn, en dat alles wat zij doet fout is. .....Toch slaat hij haar steeds en de kinderen ook. Hij is er ook trots op dat hij haar slaat......

Het lijkt erop dat dit heerschap enige therapie behoeft :x :x

En mijn mening is, als dit allemaal waar is, dat deze mevrouw en haar kinderen zo snel mogelijk het huis verlaten. Al is het niet voor haarzelf, dan wel voor haar kinderen, die nu opgroeien met een totaal verwrongen beeld van een relatie, wat later zijn tol weer zal eisen.

Maar hoe was het Mm?
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 13 feb 2004 11:10

Cathy schreef:
Mariamagdalena schreef:Hoi, hij is niet aanspreekbaar en kijkt heel erg op vrouwen neer. ....... Hij is heel argessief thuis en maakt iedere dag ruzie, zegt zij. En ook dat de kinderen bang voor hem zijn, en dat alles wat zij doet fout is. .....Toch slaat hij haar steeds en de kinderen ook. Hij is er ook trots op dat hij haar slaat......

En mijn mening is, als dit allemaal waar is, dat deze mevrouw en haar kinderen zo snel mogelijk het huis verlaten. Al is het niet voor haarzelf, dan wel voor haar kinderen, die nu opgroeien met een totaal verwrongen beeld van een relatie, wat later zijn tol weer zal eisen.

Maar hoe was het Mm?

Dat is het nou juist, ze kan niet weg, dat had ik al geschreven.
En waarom dat is, vertel ik liever niet, dat is nl heel pijnlijk.
Maar hij heeft idd therapie nodig.
En of die kinderen later een relatie zullen krijgen, weet ik niet, ik weet niet of ze zo oud worden......... meer kan ik niet over de situatie zeggen.

Maar....... hoe is het nou gisteren gegaan........ goed!
Ik had natuurlijk ervoor gebeden, eerst deed hij stug, negeerde hij mij, en ik hield ook wat afstand, zijn vrouwtje deed normaal.
Toen moest ik met hem op het podium staan, en af en toe lachte ik vriendelijk zijn kant uit, aan het eind van de avond deed hij normaal, voor zover je dat van hem kunt zeggen. Ik ben blij dat ik hem heb kunnen vergeven, maar het zal nooit een vriend van mij worden, hij staat bekend als een akelige man. Mijn man vind hem wel leuk (of zielig, daar ben ik nog niet achter) en doet een hoop dingen met hem.
Maar ik weet dat hij onberekenbaar is, en dat is levensgevaarlijk, hij had ook vor de zekerheid gisteren wat familie meegenomen, allemaal van die aso's (sorry dat ik het zeg). Maar ik ben niet bang, ik ben Christen en gebed is het grootste wapen, bovendien bid ik voor situaties, dat ik vervuld mag zijn van de Heilige Geest, en ik voel dat God van mij houdt, en mij helpt. Ik weet dat God ook van die gast houdt, raar he? Maar het is zo :?

Vin

Berichtdoor Vin » 13 feb 2004 11:15

Mariamagdalena schreef:Dat is het nou juist, ze kan niet weg, dat had ik al geschreven.En waarom dat is, vertel ik liever niet, dat is nl heel pijnlijk. Maar hij heeft idd therapie nodig.

Als die redenen van zo'n aard zijn dat je ze hier niet kan noemen dan lijkt het mij dat je al veel te veel over hun situatie gezegt hebt. Hoedanook, geen enkele situatie is ooit volkomen uitzichtloos... alleen als je de verkeerde kant op kijkt.

Ik had natuurlijk ervoor gebeden, eerst deed hij stug, negeerde hij mij, en ik hield ook wat afstand, zijn vrouwtje deed normaal.
Toen moest ik met hem op het podium staan, en af en toe lachte ik vriendelijk zijn kant uit, aan het eind van de avond deed hij normaal, voor zover je dat van hem kunt zeggen. Ik ben blij dat ik hem heb kunnen vergeven, maar het zal nooit een vriend van mij worden, hij staat bekend als een akelige man. Mijn man vind hem wel leuk (of zielig, daar ben ik nog niet achter) en doet een hoop dingen met hem.
Maar ik weet dat hij onberekenbaar is, en dat is levensgevaarlijk, hij had ook vor de zekerheid gisteren wat familie meegenomen, allemaal van die aso's (sorry dat ik het zeg). Maar ik ben niet bang, ik ben Christen en gebed is het grootste wapen, bovendien bid ik voor situaties, dat ik vervuld mag zijn van de Heilige Geest, en ik voel dat God van mij houdt, en mij helpt. Ik weet dat God ook van die gast houdt, raar he? Maar het is zo :?

Hmm ja.. err.. ? ... Je ben niet bang en neemt een knokploeg mee? En.. dinges. Zit je niet toevallig in 't verkeerde milieu? :mrgreen:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 13 feb 2004 11:21

Vin schreef:
Mariamagdalena schreef:Dat is het nou juist, ze kan niet weg, dat had ik al geschreven.En waarom dat is, vertel ik liever niet, dat is nl heel pijnlijk. Maar hij heeft idd therapie nodig.

Als die redenen van zo'n aard zijn dat je ze hier niet kan noemen dan lijkt het mij dat je al veel te veel over hun situatie gezegt hebt. Hoedanook, geen enkele situatie is ooit volkomen uitzichtloos... alleen als je de verkeerde kant op kijkt.

Hmm ja.. err.. ? ... Je ben niet bang en neemt een knokploeg mee? En.. dinges. Zit je niet toevallig in 't verkeerde milieu? :mrgreen:

Je hebt het niet goed gelezen: HIJ HAD ZIJN FAMILIE MEEGENOMEN, niet ik.................... Ik zit niet in het verkeerde milieu, HIJ

Vin

Berichtdoor Vin » 13 feb 2004 11:22

lol oh ja :mrgreen:

Sorry :oops:

*gaat in de hoek*

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 13 feb 2004 13:44

Vin schreef:

*gaat in de hoek*

... mag weer uit de hoek :D

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

straft God

Berichtdoor tanteoranje » 13 feb 2004 13:50

Mariamagdalena schreef:
mystery schreef:Heel veel succes MM. Probeer jezelf te zijn. Zou je aan die man kunnen vertellen hoe jij zijn agressie/geweld ervaren hebt?? En waarom je hem eruit gezet hebt? Of is hij direct al agressief/dronken/ niet aanspreekbaar?

Nog een vraagje: Hoe is die man tegen zijn vrouw thuis? Vertelt zij daar wel eens over? Is hij dan ook agressief??

Sterkte,

Toch slaat hij haar steeds en de kinderen ook

... goed dat minister Donner dit soort praktijken wil gaan aanpakken...

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: straft God

Berichtdoor parkiet » 14 feb 2004 16:30

tanteoranje schreef:
Mariamagdalena schreef:
mystery schreef:Heel veel succes MM. Probeer jezelf te zijn. Zou je aan die man kunnen vertellen hoe jij zijn agressie/geweld ervaren hebt?? En waarom je hem eruit gezet hebt? Of is hij direct al agressief/dronken/ niet aanspreekbaar?

Nog een vraagje: Hoe is die man tegen zijn vrouw thuis? Vertelt zij daar wel eens over? Is hij dan ook agressief??

Sterkte,

Toch slaat hij haar steeds en de kinderen ook

... goed dat minister Donner dit soort praktijken wil gaan aanpakken...

Dat wat minister Donner wil gaan aanpakken is niet zozeer kindermishandeling, maar een ander soort slaan. Maar dis een beetje off topic geloof ik.
k Heb de discussie niet echt gevolgd, maar ik geloof NIET dat God ons in dit leven straft. Pas na dit leven zullen we het gevolg merken van of wij ons aan Hem gaven of niet (en dus niet het gevolg van onze daden). Jezus heeft immers voor ons de straf gedragen, zodat wij die niet meer hoeven te dragen, wat wij ook niet zouden kunnen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 16 feb 2004 15:03

Hoi MM,

Om nog even te reageren op je verhaal..
Ik vind dat je je echt super dapper geweest bent. Gewoon 'stug' doorgaan met vriendelijk zijn. Daar smolt hij toch een beetje onder, he!
Ik vind het echt knap van je man dat hij met deze moeilijke man omgaat. Heeft hij ook invloed op hem? Als zij een band hebben opgebouwd, kan hij misschien deze agressieve man op zijn gedrag wijzen. Of denk je dat dit onmogelijk is?

Weet je wat bij mij enigszins positief overkomt? Dat deze man bang lijkt te zijn. Want waarom neemt hij anders zijn familie mee? Het lijkt er op dat hij zelf ook goed door heeft waar hij mee bezig is. Dat het niet goed is. Snap je? Kan je dat hoop geven?

God houdt inderdaad ook van deze man. Dat kunnen wij ons moeilijk voorstellen, maar zo GOED is God nou!!

Hee, veel succes in de toekomst ermee.

Groetjes!!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

André

Re: straft God?

Berichtdoor André » 22 feb 2004 16:21

Mariamagdalena schreef:Hebben jullie ook wel meegemaakt, dat als iemand jou iets akeligs aandoet, dat je in de eerste instantie wat terug wil doen ( = wraak), maar omdat je je gezond verstand gebruikt doe je niks, en dan later merk je dat God toch straft, dat die persoon toch wel iets akeligs op een andere manier terugkrijgt, dus dat je zelf niks hoeft te doen?
Ik heb het wel meegemaakt in het verleden.
Nu heeft iemand mij iets heel gemeens aangedaan (mij een gekneusde hand geschopt,expres, om niks), en ik probeer nu maar vertrouwen in God te hebben, omdat ik denk dat God ook straft.
Geloven jullie ook dat als je expres iets gemeens doet, dat God je dan straft?

Nee, want ik weet niet hoe God denkt.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 22 feb 2004 17:06

Mariamagdalena schreef:
Cathy schreef:

Maar hoe was het Mm?

Dat is het nou juist, ze kan niet weg, dat had ik al geschreven.
En waarom dat is, vertel ik liever niet, dat is nl heel pijnlijk.
Maar hij heeft idd therapie nodig.
En of die kinderen later een relatie zullen krijgen, weet ik niet, ik weet niet of ze zo oud worden......... meer kan ik niet over de situatie zeggen.

Hoi Mariamagdalena,

vindt je niet dat jullie als gemeente iets aan die situatie zouden moeten doen? Die vrouw en kinderen gaan daar helemaal kapot aan. Zo iemand hoort op zijn gedrag aangesproken te worden, en als hij niet luisteren willen, buiten de gemeente gezet. Verder hoort de kinderbescherming ingeschakeld te worden. Dit soort dingen zijn heel ernstig.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 feb 2004 10:08

Hij zit niet bij ons in de gemeente, hij gelooft niet, en zijn vrouw mag niet naar de kerk.
Ik weet niet of de kinderbescherming er uberhaubt iets aan doet.
Maar, de situatie is zo erg, dat zij niet weg kan bij hem. Als zij weg gaat, is ze haar kinderen kwijt. Die staan op zijn naam, en hij staat garant voor haar, ze komt niet van hier, en ze kan niet terug naar waar ze vandaan komt, anders gaat ze dood. Dus ik weet ook niet wat je eraan kunt doen..........

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 23 feb 2004 11:03

God "straft" niet in de essentie van een werelds vermaak of een werelds denken zoals mensen elkander aandoen. Alle oorlog en alle "tuchtiging" die met geweld gepaard gaat is niet vanuit God maar altijd vanuit de mens en een verkeerde toepassing van Gods verlossend Evangelie.
Wie is nu de Mensenmoordenaar van den beginnen, ook Geestelijk?

Okay

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 feb 2004 11:15

Ja, maar God beloont wel, dus waarom zou Hij dan niet straffen.
Ik zal een voorbeeld geven.
Mijn beste vriendin was een aantal jaren geleden jarig en ik had weinig geld, maar van mijn laatste geld had ik toch voor haar een flesje parfum gekocht van 25 gulden, omdat ze dat graag wilde en ik gunde haar dat zo.
De volgende ochtend liet ik de honden uit in het bos, en wat zag ik tussen allemaal bladeren op de grond liggen? Een briefje van 25 gulden!
Toen dacht ik dat dat van God was................

Terug naar “Archief”