Maar Marnix, met wat ik hier boven schrijf, wil ik me er niet makkelijk vanaf maken. Daarnaast moet ik ook oppassen met recht te praten wat krom is. Deze waarschuwing staat namelijk ook in de Romeinenbrief. De verzen die je aanhaalt volgen op vers 23. Zij (de goddelozen, dus niet degene waaraan hij zijn brief richt) hebben God verlaten, zijn Hem niet meer trouw, hebben God niet meer lief. En is dat niet de natuurlijke omgang met God verliezen? In de algemene zin denk ik dus dat "de natuurlijke omgang verlaten" Sexualiteit niet meer beleven in liefde en trouw tot elkaar. En op het moment dat je dat merkt in je hetrofiele relatie, dan loop je het gevaar om te ontbranden in ontucht. In het homo-milieu komt dat nog nadrukkelijker voor dan in de hetrofiele wereld is mijn voorzichtige mening. Ik ken namelijk wel homo-parken en geen parken die bekend staan als hetro-parken. En in die parken komen homofielen niet om gezellig met elkaar te babbelen. Maar ook bij hetro's is het denk ik wel met enige regelmaat aan de orde, alleen valt het mogelijk minder op. Éen op de tien mannen in Nederland maakt in meer of mindere mate gebruik van diensten van de prostitutie. En dat zijn dan fysieke contacten. Zoals we onze relatie met God hebben, zo hebben we ook onze relaties hier op deze wereld. In liefde en trouw, of niet.
Maar nog steeds, je mag daar ook van mij er in lezen dat homoseksuele relatie niet kan. Daar heb je dan goede papieren voor. In de Romeinenbrief worden alle goddelozen op een hoop gegooid en er wordt ook een omschrijving gegeven van die goddelozen, vers 29-31. Gebruik je dezelfde woorden als er in je gemeente twee jongens op elkaar verliefd worden en elkaar trouw willen zijn omdat ze van elkaar houden? (Ook hiermee zeg ik niet dat je moet gaan juichen bij een homofiele relatie...)