Zwanger deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jul 2010 08:42

hoe is het met je zus galateia

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jul 2010 09:26

Helaas... de hoop is weer weg... :cry: :cry: die man heeft niet goed werk afgeleverd... en heeft maar een klein stukje gedaan van wat nodig is... ](*,) we hebben er dus niets aan gehad... en staan weer waar we eerst ook stonden.... Ellende dus alom..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2010 09:46

Hm, misschien dat toch ergens lenen? Familie, of als het niet anders kan bij een bank? Als Tobias zonder auto geen werk kan vinden moet de auto toch gerepareerd worden, of je moet voor een paar honderd euro een auto kopen die nog een jaartje apk heeft bijvoorbeeld zodat je ff vooruit kan.

Hoe hoog zijn de reparatiekosten eigenlijk?

Sterkte! En doe Tobias maar de groeten van me.

Marnix
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 jul 2010 15:57

Bij mijn zus gebeurt er nog steeds niet veel bijzonders. Ze mag niets doen, ze mag pas weer naar huis met een baby in haar armen. Morgen gaan ze beginnen met gel, wie weet. Ze verveelt zich echt suf. En ik mag niet eens op bezoek komen, want ik mag het ziekenhuis niet zomaar in :(

TJ, hoe is het afgelopen met die baan? Is je man het geworden?! Wat betreft de auto: het idee van Marnix is misschien een optie. Een goedkoop autootje kopen met een jaartje APK, dan kun je voor een paar honderd euro weer even vooruit. Als je dat geld niet hebt, kun je dat misschien lenen van ouders, broer, zus, etc. Als je man dan weer een baan heeft, kun je dat misschien stukje voor stukje terug betalen en dan is het voor even te overzien.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jul 2010 19:16

we hebben er niks over gehoord :(

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2010 22:39

? Waar over?

En er bestaat niet zoiets als een noodpotje of een idee voor in noodgevallen? Ik bedoel, je wist natuurlijk dat de auto een APK-keuring moest krijgen en dat er de mogelijkheid is dat er dingen niet goed zijn en je reparatiekosten hebt... en buiten de APK om kan dat sowieso gebeuren. "hopen dat het allemaal goed gaat" gaat vanzelf een keer mis.

En als dat noodplan er niet is moet er een bedacht worden. Dan moet er ergens geld vandaan komen zodat er weer geld verdiend kan worden... Anders kom je er niet uit. En die mogelijkheden zijn er volgens mij altijd, ook al is het misschien niet leuk, heb je het helemaal niet op leningen of wat dan ook.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 jul 2010 22:48

Galateia schreef:Bij mijn zus gebeurt er nog steeds niet veel bijzonders. Ze mag niets doen, ze mag pas weer naar huis met een baby in haar armen. Morgen gaan ze beginnen met gel, wie weet. Ze verveelt zich echt suf. En ik mag niet eens op bezoek komen, want ik mag het ziekenhuis niet zomaar in :(

TJ, hoe is het afgelopen met die baan? Is je man het geworden?! Wat betreft de auto: het idee van Marnix is misschien een optie. Een goedkoop autootje kopen met een jaartje APK, dan kun je voor een paar honderd euro weer even vooruit. Als je dat geld niet hebt, kun je dat misschien lenen van ouders, broer, zus, etc. Als je man dan weer een baan heeft, kun je dat misschien stukje voor stukje terug betalen en dan is het voor even te overzien.

Paar honderd euro ? Wat heb je dan, een koekjesblik op wielen ?
Hier om de hoek is een garage, daar staan barrels van jaaaren oud en daar moet je zelfs nog 2.000 of meer voor betalen.

bruggenbouwer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bruggenbouwer » 30 jul 2010 22:54

hiernog een roze koektrommel op wielen, schijn je tot juni 2011 te kunnen gebruiken en 250 euro.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 jul 2010 23:00

Aah, nostalgie, mijn 1e auto, destijds voor 75 gulden ! :lol: Those were the days.
Is dit onderhand geen oldtimer ? :wink:

bruggenbouwer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bruggenbouwer » 30 jul 2010 23:06

bouwjaar 1979 dus dat zal wel, maar men zocht toch n auto van n paar honderd euro? De auto kost dan 1 euro per dag :D. Maar verder weet ik niets van de auto of van de eigenaar.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 30 jul 2010 23:31

[/quote]Paar honderd euro ? Wat heb je dan, een koekjesblik op wielen ?
Hier om de hoek is een garage, daar staan barrels van jaaaren oud en daar moet je zelfs nog 2.000 of meer voor betalen.[/quote]

ik leef nu ook al een poos van de bijstand, wij hadden hiervoor ook weinig te besteden (niet dat dat nu meer is hoor nu ik de bijstand heb), maar had een auto nodig voor mijn werk, heb toen 2e hands voor 650 euro (via een garage) een auto gekocht, en dr 1,5 jaar mee gereden. Het heeft me enorm uit de brand geholpen, en heb dr vele kilometers mee kunnen maken. Nu is tie afgekeurd, helaas, maar heb em nu ook niet meer nodig.. Goedkoop is niet altijd duurkoop.

maar je moet er wel tegen aanlopen. Deze auto was van een oud echtpaar, die em als boodschappen auto gebruikte, weinig kilometers gemaakt, maar wel vaak tegen een paaltje gereden :lol: daardoor was ie van achter en voor niet zo mooi meer, en met een andere kleur lak overgespoten en daarom goedkoop..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 jul 2010 06:23

schelpje3 schreef:
Galateia schreef:Bij mijn zus gebeurt er nog steeds niet veel bijzonders. Ze mag niets doen, ze mag pas weer naar huis met een baby in haar armen. Morgen gaan ze beginnen met gel, wie weet. Ze verveelt zich echt suf. En ik mag niet eens op bezoek komen, want ik mag het ziekenhuis niet zomaar in :(

Paar honderd euro ? Wat heb je dan, een koekjesblik op wielen ?
Hier om de hoek is een garage, daar staan barrels van jaaaren oud en daar moet je zelfs nog 2.000 of meer voor betalen.

Koekjesblik op wielen????? sjonge lekker negatief.

Wij hadden een auto nodig, hals overkop (onze auto ging kapot en hadden besloten om een nieuwe auto te kopen maar die moest besteld worden blablabla..). Hebben toen eentje van 300 euro gekocht (renault 5) met nog een jaar apk. Een koekblik was het absoluut niet. Bij een bedrijfje. Wij hebben er met plezier 2 maanden in gereden.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 jul 2010 06:53

Marnix schreef:? Waar over?

En er bestaat niet zoiets als een noodpotje of een idee voor in noodgevallen? Ik bedoel, je wist natuurlijk dat de auto een APK-keuring moest krijgen en dat er de mogelijkheid is dat er dingen niet goed zijn en je reparatiekosten hebt... en buiten de APK om kan dat sowieso gebeuren. "hopen dat het allemaal goed gaat" gaat vanzelf een keer mis.

En als dat noodplan er niet is moet er een bedacht worden. Dan moet er ergens geld vandaan komen zodat er weer geld verdiend kan worden... Anders kom je er niet uit. En die mogelijkheden zijn er volgens mij altijd, ook al is het misschien niet leuk, heb je het helemaal niet op leningen of wat dan ook.

Ik denk, dat TJ en haar man dit zelf ook wel hebben bedacht. Maar als je van 1 inkomen rond moet komen en een gezin te onderhouden hebt, dan zijn er soms helemaal geen potjes voor noodgevallen, zelfs niet met een paar honderd euro erin. Natuurlijk zou je kunnen overstappen op een lening, maar krijg je die dan zomaar als je zonder werk zit? Misschien kun je rood gaan staan bij de bank, ofzo. En dan? Daarna moet je van 1 inkomen wel een gezin met 3 kinderen onderhouden en die lening afbetalen. Ik snap daarom heel goed het gevoel van TJ en haar man. Elke oplossing is dan een grote last voor het gezin.

Ik moet zeggen, dat ik vroeger ook altijd zo dacht: er is toch zeker wel een noodpotje? Maar nu ik zelf een gezin te onderhouden heb en om mij heen mensen door de crisis hun baan hebben verloren, ben ik toch wel met beide benen op de grond beland. Soms - ook al doe je nog zo zuinig - is het noodpotje gewoon al op. Niet uit onwil, maar omdat er al eerder een noodgeval is geweest.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 jul 2010 06:55

trijntjejohanna schreef:we hebben er niks over gehoord :(

Misschien kun je bellen?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 jul 2010 07:01

schelpje3 schreef:Paar honderd euro ? Wat heb je dan, een koekjesblik op wielen ?

Ik rijd al een tijdje rond in een roze 'koekjesblik op wielen' van een paar honderd euro uit het jaar 0. Bij de laatste keuring moest hij voor 186 euro gerepareerd worden, nou, dat viel alles mee. Er valt ook niet zoveel aan kapot te gaan en als er iets stuk is, kan mijn man het vaak zelf nog repareren. Het zijn inderdaad wielen, een stuur, een dak, een rem, etc. Maar hey, meer heb je toch niet nodig? Mijn man moet in oktober zijn leaseauto inleveren, omdat hij parttime gaat werken en bepaalde voordelen van zijn baan nu (hij heeft nu een fulltime baan, maar ouderschapsverlof) gaan wegvallen. Nou ja, dan houden we mijn roze wielen-stuur-dak over. Komt wel goed, hoor. We vinden het altijd heel gezellig in die auto, waarbij we zo ongeveer bij elkaar op schoot zitten. :mrgreen:

Terug naar “Archief”