Vakantie 2010

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Lalage » 28 jul 2010 08:28

Vroeger met m'n ouders gingen we nooit naar het buitenland en dat vonden wij kinderen best wel jammer. Daarom gingen we ook al vanaf een jaar of 14 niet meer mee... want dan konden we met zomerkampen lekker wel naar het buitenland :)
Ik vind het wel heel leuk om af en toe met de trein naar een andere plek in het land te gaan voor een dagje, om daar musea te bekijken of een NS-wandeling te lopen.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 28 jul 2010 08:47

Daatje123 schreef:Nog 7 dagen werken en dan naar Turkije!

Gaaf Daatje!! Ga je weer een reis leiden? Waar ga je naar toe?? 8)
Turkije is echt zo gaaf en mooi!
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 jul 2010 08:52

Wij vinden vakantie in NL eigenlijk ook helemaal geen optie. Een dag of weekend naar een waddeneiland zou eventueel nog wel leuk zijn, maar verder... nee. De wereld is zo groot, zo mooi, er is zoveel te ontdekken. Het vakantiegevoel is ook gewoon groter hier, wanneer we de grens over gaan, al is het maar gewoon Belgie of Duitsland. Ik weet nog goed dat in onze verkeringstijd mijn schoonouders voor de allereerste keer de grens over gingen. Ik kon het gewoon niet geloven, die mensen waren toen bijna 50! Met mijn ouders gingen wij vroeger altijd kamperen en we zijn echt in Europa op heel veel plekken geweest. We gingen een keertje naar Drente en dat vonden we eigenlijk allemaal heel erg saai. Wij vinden het gewoon gaaf om in een andere cultuur, taal, liefst ook geld, tijdsverschil, etc. ondergedompeld te worden. Heerlijk :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 28 jul 2010 09:18

Voor vakantie wil ik ook wel graag naar het buitenland. Dat geeft een groter vakantiegevoel en je hebt veel meer nieuwe ervaringen. Ik vind dat geweldig. Voor een weekend weg vind ik een Nederlandse stad, met leuke musea of een waddeneiland dan wel weer heel leuk.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 28 jul 2010 09:34

jans1 schreef:

Ga inderdaad weer een reis leiden. Deze keer naar Alanya! Vorig jaar was ik ook al in Turkije, Fethiye. Doordat een andere reis die ik zou leiden niet doorging vanwege te weinig aanmeldingen ga ik maar weer naar Turkije. Geen probleem! Mijn groep is dit jaar wel stuk kleiner. Vorig jaar 18 en nu 10.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 28 jul 2010 09:35

En het buitenland is niet per definitie duurder dan in NL blijven. Oostenrijk is voor mij zo'n beetje de goedkoopste vakantie ever geweest. En Tsjechië. Kamperen. Hmmmm!
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jul 2010 09:39

Ik ga liever naar Sanadome incl. hotel, dan een week vakantie (in buitenland of binnenland).

Ik hoef niet perse weg, vindt het echt een ramp.

Volgend jaar gaan we met mijn familie naar de Belgie of Frankrijk een lang weekend. De reis er al heen. :?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 jul 2010 10:08

ik vind de reis erheen wel leuk maar de terugreis, de was weer doen, bed weer opmaken (wij nemen onze kussens en vaak ook het dekbed mee), spullen opruimen etc.....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 jul 2010 10:14

Evelien schreef:Ik ga liever naar Sanadome incl. hotel, dan een week vakantie (in buitenland of binnenland).

Volgend jaar gaan we met mijn familie naar de Belgie of Frankrijk een lang weekend. De reis er al heen. :?

Dus jij prefereert een uitstapje/weekendje in NL boven, laten we zeggen, zo'n enorme reis naar Canada?!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 28 jul 2010 10:15

Daatje123 schreef:
jans1 schreef:

Ga inderdaad weer een reis leiden. Deze keer naar Alanya! Vorig jaar was ik ook al in Turkije, Fethiye. Doordat een andere reis die ik zou leiden niet doorging vanwege te weinig aanmeldingen ga ik maar weer naar Turkije. Geen probleem! Mijn groep is dit jaar wel stuk kleiner. Vorig jaar 18 en nu 10.

Ohhh... Alanya is zoooo gaaf! :D Ben ik ook geweest :wink: Jij gaat toch met Amacitia?? Welk hotel?
www.kralenjans.webs.com

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jul 2010 10:22

Galateia schreef:
Evelien schreef:Ik ga liever naar Sanadome incl. hotel, dan een week vakantie (in buitenland of binnenland).

Dus jij prefereert een uitstapje/weekendje in NL boven, laten we zeggen, zo'n enorme reis naar Canada?!

Ja.

Tuurlijk heb ik genoten van de reis naar Canada.

Ik ben niet zo'n vakantiemens, ik hou meer van uitstapjes in eigen land.

Zo heeft iedereen weer zijn eigen persoonlijke mening over vakantie.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 jul 2010 10:23

kwebbel schreef:ik vind de reis erheen wel leuk maar de terugreis, de was weer doen, bed weer opmaken (wij nemen onze kussens en vaak ook het dekbed mee), spullen opruimen etc.....

Och, als je thuis blijft moet je ook wassen en van tijd tot tijd je bed verschonen ;-)... en je moet jezelf gewoon niet verplichten dat alles nog diezelfde dag van thuiskomst opgeruimd en weggewerkt moet zijn. Dat scheelt al een boel stress.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 28 jul 2010 10:41

@ Jans: ga idd met Amicitia. Amigo tegenwoordig :wink: . Royal Hotel... Ben jij ook daar geweest? Wil je een PB sturen over wat jij wel en niet leuk vond? Altijd handig voor mij om te weten :D .

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 28 jul 2010 10:46

LeChat schreef:
kwebbel schreef:ik vind de reis erheen wel leuk maar de terugreis, de was weer doen, bed weer opmaken (wij nemen onze kussens en vaak ook het dekbed mee), spullen opruimen etc.....

Och, als je thuis blijft moet je ook wassen en van tijd tot tijd je bed verschonen ;-)... en je moet jezelf gewoon niet verplichten dat alles nog diezelfde dag van thuiskomst opgeruimd en weggewerkt moet zijn. Dat scheelt al een boel stress.

Precies. Al heb ik die neiging ook wel hoor, dan ligt alles maar weer lekker schoon in de kast.
Dit jaar was het extra erg, omdat we al onze zomerkleren in NL ook ineens aan konden trekken! :D
Dus we zaten anders echt zonder haha. Maar twee nachtjes langer op dezelfde kussensloop slapen krijg je niks van nee.

Het scheelt denk ik hoe je vakantie ziet. Wil je vooral zoveel mogelijk uitrusten? Dan is Sanadome inderdaad heerlijk. Of boodschappen bestellen bij de Appie en een berg dvd's huren thuis.
Of wil je er helemaal uit, nieuwe culturen zien, andere natuur ontdekken? Dat kost wat energie, maar kan ook veel opleveren. Persoonlijk vind ik het leuk m'n blik weer te verbreden in andere landen. Bovendien geniet ik enorm van de diversiteiti qua natuur op dit bolletje. Nou ben ik vooral nog binnen Europa gebleven (wel alle grenzen opgezocht :P) dus nagaan wat er búiten Europa nog te ontdekken is. Ik hoef niet per se heel de wereld over, dat kost wel erg veel geld. Maar voor reizen spaar ik erg graag een tijdje :)
pobody's nerfect

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 28 jul 2010 11:17

@Daatje.. Je hebt een pb :wink:
www.kralenjans.webs.com

Terug naar “Archief”