Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Memmem » 23 jul 2010 20:39

Leuke kaarten gemaakt.
Ik ben daar niet secuur genoeg voor dus koop ik die leuke kaarten meestal maar :)

Ben vanmiddag bezig geweest met patronen uitraderen en aanpassen. Kan nu de stof knippen en kijken wat ik nog voor stof nodig ben.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 24 jul 2010 17:58

een vrouw hier in de buurt ruimde haar hobbykamer eens op, en gaf mij haar hele verzameling theezakjes, omdat ze iets anders ging doen.
Ik had er nog boven staan, maar niet meer genoeg voor een kaart.
Maar wat bleek nu het zijn echt duizenden theezakjes!!!

Nu heb ik vroeger wel kaarten gemaakt, dus de meest standaard kaarten ken ik wel, maar nu ik er zoveel heb, wil ik heel graag andere dingen maken, b.v een dienblad. Ik heb een wit vierkant dienblad. Nu wil ik een cirkel maken (soort mandala). Maar vind geen mooi patroon op internet, en als ik er een zie, dan kan ik niet goed zien, wat er precies is gebruikt.

Heeft iemand eerder een dienblad gemaakt, of hebben jullie nog andere ideeen?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 jul 2010 18:28

Memmem schreef:Leuke kaarten gemaakt.
Ik ben daar niet secuur genoeg voor dus koop ik die leuke kaarten meestal maar :)

Ben vanmiddag bezig geweest met patronen uitraderen en aanpassen. Kan nu de stof knippen en kijken wat ik nog voor stof nodig ben.

Verstandig.
Zelfgemaakte kaarten is ontzettend leuk, als het netjes en secuur gedaan is.
Maar er zijn er bij (ik had nb een pakketje gekocht, ik durfde ze niet te versturen :-& )

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 24 jul 2010 18:39

Wil ik wat foto's nemen van de kaarten van mn mams, heeft ze ze net allemaal verkocht!!! Helaas..
Ze had nog wel iets anders leuks :D
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

En mijn kralen-aanwinsten voor deze week: 8)
Afbeelding
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 24 jul 2010 19:09

hee jans,

leuke kralen zeg!vooral die rode, maar die paars, is ook een echt heel mooie kleur.

wat leuk wat je moeder heeft gemaakt, en grappig trouwens, want heb pas een tijdschrift gekocht, waar die (soort taart) instaat, heb het patroon al klaar liggen, moet alleen de spullen nog kopen.
Hij is bij haar erg leuk gelukt!

ben benieuwd naar je kettingen

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 24 jul 2010 19:29

Ik heb er vandaag 2 gemaakt voor mijn zus... Die houdt van simpel rijgen...
De blauwe heb ik zelf samengesteld en de roze heeft zij gedaan..
Afbeelding Afbeelding
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 24 jul 2010 20:05

oh jans die linker is echt super mooi! =D>

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 24 jul 2010 21:07

Jans, wat mooi zeg!!!

Wat het kaarten maken betreft: ik doe het ook graag (tja, beetje probleem, ik doe bijna alles graag :oops: ). Ik zal snel eens wat fotootjes showen.

Nita, Wat de theezakjes betreft: er zijn zat leuke boekjes te vinden (heb er zelf ook een paar in de kast staan, mocht je in de buurt wonen.....). Op internet is er ook veel te vinden. Maar ik vind het al snel moeilijk worden ;) Was nog eens van plan zo'n schilderij met allemaal gevouwen theezakjes te maken, maar ja, dat is er nog altijd niet van gekomen (heb ook eens van iemand een hele verzameling gehad, en dat waren 2 bananendozen vol :shock: )

Natuurlijk allemaal nog bedankt voor de complimentjes over de traktaties!
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 jul 2010 23:22

mamavansophie schreef:Lechat, k weet niet waar ergens in Zeeland je woont? Enne, ik ben ook nog maar een beginner hoor. Gebeurt regelmatig dat ik iets even weg leg omdat ik vastloop, dan ga ik later weer verder. Of dat ik het weer eens uit moet trekken omdat ik het verkeerd genaaid heb :oops: Gebeurde me vanmiddag nog ;)

Ik woon in Goes en start ook nog maar net. Beetje stimulans zo nu en dan is hier wel nodig :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 26 jul 2010 16:20

mamavansophie schreef:.

Nita, Wat de theezakjes betreft: er zijn zat leuke boekjes te vinden (heb er zelf ook een paar in de kast staan, mocht je in de buurt wonen.....). Op internet is er ook veel te vinden. Maar ik vind het al snel moeilijk worden ;) Was nog eens van plan zo'n schilderij met allemaal gevouwen theezakjes te maken, maar ja, dat is er nog altijd niet van gekomen (heb ook eens van iemand een hele verzameling gehad, en dat waren 2 bananendozen vol :shock

weet niet waar je in zeeland woont? pb me anders even :wink:

Afbeelding

plaatje is aanklikbaar. Dit heb ik van theezakjes gemaakt.
Nu weet ik niet wat ik beter kan doen, zal ik het met plakplastic vastmaken of vernissen?
Maar dan zal ik er wel een paar lagen over heen moeten doen, voor het goed vastzit.
Ben bang dat plakplastic niet erg makkelijk lukt.

Iemand een idee?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 jul 2010 16:28

ik zou het sowieso niet met plak plastic doen, Vernissen eerde, maar dan moet je wel meerdere lagen.... tis natuurlijk niet gelijk allemaal... en als je em gebruikt.. of ben je dat niet van plan? en er valt wat om, dan is het alsnog niet mooi meer.

stukje plexiglas of doorzichtig platic en dat vastkitten met doorzichtbaar kit? oid?zo in het vierkant??

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 jul 2010 16:29

Ik zou het met vernis doen, want met plakplastic heb je - lijkt mij - altijd nog het risico dat het aan de randen gaat loslaten, er vervolgens water onder komt en de boel loslaat, etc.

Het idee van ppm (plexiglas o.i.d.) is ook een goeie.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 jul 2010 20:31

Nita, wat een monnikenwerk zeg! Tjonge jonge, mijn complimenten. Heb je daar nu tijd voor doordat je bedlegerig bent of ben je altijd zo ijverig?

Ik zou het vernissen of zoals ppm zegt met plexiglas. Bij Xenos verkopen ze dienbladen met plexiglas er al in. Maar dit zit al vastgeplakt?
ja, dat is mijn mening dan he.....

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 26 jul 2010 20:40

heej bedankt voor jullie antwoorden

dat plexiglas is wel een idee, maar wordt dat niet snel mat??
ik dacht eerst ik doe anders een rand kit, en dan het glas uit zo`n schilderij halen, maar als ik dan misschien mijn mok te hard neerzet op het dienblad, is dat glas te dun, en dan barst het in hondderdduizend stukjes, dus dat toch dan maar niet

annet, ja het is echt monnikenwerk, dr zitten dr ongeveer 280 in. Maar ben dr heel trots op.
Ja heb dr nu lekker tijd voor nu ik op mn bed lig, maar normaal was ik ook altijd wel heel erg ijverig, maar de laatste jaren met de studie kwam er niet zoveel meer van. Ik zei ook tegen mijn man tijdens mijn studie wil ik niks van een hobby zien, anders kan ik niet meer stoppen :lol:. En ja nu ik mijn diploma`s binnen heb, ben ik niet meer te stoppen. Heb dr zoveel plezier van..

Maar die dienbladen waar plexiglas inzit is wel een idee, want dat kan ik dan nog loskrijgen of hoe moet ik me dat voorstellen? Het zit namelijk nu nog niet vast, dus ik kan nog alle kanten op..

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 26 jul 2010 20:49

Je kunt ook een kant-en-klaar fotodienblad kopen. Dan kun je nog eens wisselen :lol: :lol:

Dit bedoel ik:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Terug naar “Archief”