Annet76 schreef:Marnix schreef:Zucht... lekker cliché weer. We hebben gewonnen en we hebben verloren. Moet je niet met onzin aankomen dat ZE hebben verloren. Dat heb ik nog niemand horen zeggen dus die vlieger gaat niet op. Het is gewoon een flauw onjuist argument. Dat er meer in het leven is dan een potje voetbal is volgens mij bij de meeste mensen ook wel bekend.
Dat iedereen het beter denkt te weten is inderdaad een slechte eigenschap in de mensWe hebben dan ook als land met 16 miljoen bondscoaches verloren van een land met nog veel meer bondscoaches
Wat die huldiging betreft, dat kost gewoon een hoop voorbereiding en het is best logisch dat men op het moment dat Nederland zich voor de finale plaatste zei: Dan komt er sowieso een huldiging, of ze de finale nou winnen of niet... omdat ze heel ver zijn gekomen, wat op zich al een prestatie is. Zo werden de spelers van Ghana ook feestelijk onthaald in hun land nadat ze het tot de kwartfinales wisten te schoppen. En als olympische sporters 2e worden en dus zilver winnen worden ze ook gehuldigd. Je doet alsof alleen de 1e plaats een prestatie is en de 2e plaats niet. Beetje jammere mentaliteit.
Ja ik weet 't, ik hou ook niet zo van cliches, en dat uitgerekend de voetbal er aanleiding toe is dat ik erin verval moet je me voor deze ene keer maar niet al teveel kwalijk nemen.![]()
![]()
En onzin dat ZE hebben verloren, komt niet van mezelf, dat hoor je nogal eens links en rechts om je heen.
Daarbij vind ik een medaille op de Olympische Spelen nog wel even van een wat groter formaat dan het WK voetbal.
Het verbaast me dan ook nogal dat we over het WK voetbal zo hysterisch doen, terwijl er veel grotere sportprestaties worden geleverd, die veel minder aandacht krijgen.
Het zal wel aan mijn mentaliteit liggen denk ik; maar als om me heen heb gekeken afgelopen weken dan kan ik maar tot één conclusie komen: "we zijn met z'n allen hartstikke gek geworden!"
Voetballen, oke! Maar dit gaat toch wel wat ver vind je zelf ook niet?
In beide gevallen word je 2e op een groot toernooi, waarin je je met de wereldtop meet. Het is massaal omdat voetbal gewoon volkssport nummer 1 is hier. En dus is Nederland massaal het voetbal aan het volgen, leeft mee, hangt vlaggetjes op, loopt in het oranje etc.
Ik heb het "ZE hebben verloren" nog geen een keer gehoord, behalve van voetbalhaters die weer kwamen met "We hebben gewonnen en ZE hebben verloren". Mensen die dat wel doen zijn geen echte fans.