Vinden jullie dat wraak kan?
Is het een slechte eigenschap?
Als iemand je iets flikt, is het dan fout om iets terug te doen? Of moet je over jezelf heen laten lopen?
Laat eens horen (en beargumenteer wat je vind...)
Moderator: Moderafo's
2 Corinthe 7
11 Want ziet, ditzelfde dat gij naar God zijt bedroefd geworden, hoe grote naarstigheid heeft het in u gewrocht? Ja, verantwoording, ja, onlust, ja, vrees, ja, verlangen, ja, ijver, ja, wraak; in alles hebt gij uzelven bewezen rein te zijn in deze zaak.
Hebreeen 10
30 Want wij kennen Hem, Die gezegd heeft: Mijn is de wraak, Ik zal het vergelden, spreekt de Heere. En wederom: De Heere zal Zijn volk oordelen.
Deuteronomium 32
35 Mijn is de wraak en de vergelding, ten tijde als hunlieder voet zal wankelen; want de dag huns ondergangs is nabij, en de dingen, die hun zullen gebeuren, haasten.
105 Wat eist God in het zesde gebod?
.................................. maar dat ik alle wraakgierigheid aflegge................
106 Maar dit gebod schijnt alleen van doodslag te spreken?
God, verbiedende de doodslag, leert ons dat Hij den wortel des doodslags, als nijd, haat, toorn en wraakgierigheid, haat en zulks alles voor een doodslag houdt.
107 Maar is het genoeg, dat wij onze naaste, zoals tevoren gezegd niet doden?
Neen, want God verbiedende den nijd, haat en toorn, gebiedt dat wij onze naaste liefhebben als onszelven, en jegens hem geduld, vrede, zachtmoedigheid bewijzen, zijn schade, zoveel als ons mogelijk is, afkeren, en ook onze vijanden goed doen.
-Rianne- schreef:Er staat toch ergens in de bijbel dat als iemand je op je ene wang slaat, je hem je andere wang moet toekeren?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten