Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor ajl » 08 jul 2010 10:22

oei...dat is ook wel laat. Dan ga ik zelf al bijna :lol: Ik ga meestal om 21.30/22.00 uur naar bed, anders houd ik het niet vol met het vroege opstaan :wink: .

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 08 jul 2010 11:14

Onze kinderen gaan ook op tijd naar bed. We hebben wel geprobeerd om ze langer op te laten blijven, maar ze blijven even vroeg wakker worden. Per saldo slapen ze dan minder en daar worden ze knap chagrijnig van :x . Voor 7 uur mogen ze absoluut niet uit bed en ik probeer dat op te rekken naar half 8. Stil zijn moeten ze sowieso, of dat nu met of zonder boek is maakt me niet uit.
Toen ze nog zo klein waren dat ze allemaal om 7 uur, half 8 lagen, had ik nog heerlijk een lange avond voor mezelf. Ik merk nu de oudste pas rond half 9 gaat, dat ik erna nog even lang opblijf als toen ze eerder naar bed gingen. Wij gaan dus zelf vaak laat naar bed en dan gaat de wekker van manlief weer om kwart over 6. Zelf blijf ik meestal wat langer liggen. Ik voed 's nachts nog (op een enkele uitzondering na) en ga vaak na de eerste voeding 's morgens uit bed. In de winter blijf ik vaak liggen tot half 8. Af en toe gaan we een paar keer wat vroeger naar bed, dan slapen we bij (als dat nodig is :wink: ).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jul 2010 12:09

Jurian gaat sinds kort rond 19.00 a 19.30 uur naar bed, omdat hij vaak 's middags ook minimaal 2 a 3 uur slaapt. Maar tot voor kort ging hij om 18.00 ofzo al, en sliep dan tot 09.00. Net zijn moeder, ik kan ook bijna altijd en overal slapen.

Ik heb toch weer leuke Lief kleertjes gekocht, het is sale daar, heel slecht voor mij. Ik hoef echt niet alles van dat merk maar af en toe een shirtje. Ik heb het wel beperkt tot 2 shirtjes, ze hadden ook erg lieve korte broeken, maar ik vond dan de bijbehorende shirtjes die ook in de aanbieding waren er niet leuk op. Dus ik heb me ingehouden ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 jul 2010 12:16

ajl schreef:Langer ophouden hebben wij ook geprobeerd, maar dat was ook geen succes, s'morgens niet te genieten en nog steeds vroeg wakker.

Precies, Michael doet dat ook. Dat begrijpt niet iedereen, dan krijg je van die opmerkingen als je zegt: ik moet nu echt weg anders is hij morgen niet te genieten van 'nee joh, lekker op laten blijven dan slaapt ie uit' ](*,)
Hier, als hij niet tussen de middag slaapt, in bed tegen 18.30 en dan slapen tot 7.30. Als hij wel tussen de middag slaapt, dan is het vaak pas 20.15 en wakker om 6.30. Ik denk dat hij zijn middagslaapje niet meer nodig heeft :mrgreen:

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 08 jul 2010 12:58

kheb langs niet meer geschreven, maar wel alles meegelezen.

matthew slaapt van 13/15u en soms moet ik hemdan nog wakker maken. savonds ligt hij om 19u weer. nathan gaat dezelfde tijden naar bed. dus dan heb ik lekker even tijd voor mezelf.
met de warmte merk ik wel dat ik minder goed slaap. vorige week voor eerst nachtdienst gehad, nou dat deed wel afbreuk aan jezelf en gezin zeg. blij dat dat nu weer even over is.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 jul 2010 20:01

LauraC schreef:
ajl schreef:Langer ophouden hebben wij ook geprobeerd, maar dat was ook geen succes, s'morgens niet te genieten en nog steeds vroeg wakker.

Precies, Michael doet dat ook. Dat begrijpt niet iedereen, dan krijg je van die opmerkingen als je zegt: ik moet nu echt weg anders is hij morgen niet te genieten van 'nee joh, lekker op laten blijven dan slaapt ie uit' ](*,)
Hier, als hij niet tussen de middag slaapt, in bed tegen 18.30 en dan slapen tot 7.30. Als hij wel tussen de middag slaapt, dan is het vaak pas 20.15 en wakker om 6.30. Ik denk dat hij zijn middagslaapje niet meer nodig heeft :mrgreen:

Nou, dat doen wij ook niet, hoor, langer ophouden. IJzeren regelmaat hier, anders is hij de volgende dag gewoon kribbig en zit hij niet lekker in zijn vel.

Ah! Kindlief lag vanavond bijna te slapen, moest hij ineens huilen. Dikke tranen. Ik heb hem gepakt en hij klemde zich helemaal aan me vast met zijn armpjes om mijn nek. "Maaaaaamaaaaaa, (h)uilen, t(r)anen!" snikte hij. En toen viel hij op mijn buik in slaap en nu ligt hij heel vredig in ons bed te slapen.

Ah! Hij is zoooooooooo lief!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 jul 2010 20:32

@Sientje: leuke foto (bij de Pelmolen??)
-probeer even via je kids te ontdekken wie je bent maar ik ken ze niet;-)-

Slapen:
Anna Sofie ligt er tussen 19.00 en 19.30 in. Ze is wakker rond 8.00 en blijft liggen toto 8.30.
's middags slaapt ze van 12.30-14.30/15.00

Ze heeft hier wat nieuws, wist ze eerst niet hoe snel ze uit de autostoel, buggy of het fietszitje moest komen, nu wil ze er soms niet uit. Wordt boos als je de gordels openmaakt....
Time flies when you have none!

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 08 jul 2010 23:04

Ja goed gezien =D> :wink:
woon je ook in Rijssen?
Moet haast wel anders zou je dat niet zo snel herkennen denk ik :D

En wie ik ben.....tja ik bin un vremde ,ik ben niet van hier,maar mijn ega wel.
Nu weet je nog niks hè :mrgreen:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 12 jul 2010 06:33

Sinds zaterdagavond pakt dochterlief van bijna 7 maanden de boxrand en trekt ze zich helemaal op haar knieën. Ze probeert ook (gebukt) te gaan staan, maar dat lukt nog niet elke keer. Aan de buitenkant van de box hangt een (fiets)mand met speelgoed erin, die krauwt ze helemaal leeg. Het is een schattig gezicht, maar natuurlijk ook gevaarlijk. Naar beneden dus, die boxbodem!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 12 jul 2010 19:22

zo dat gaat snel ;) ineens doen ze dat :D Hannah gelukkig nog niet.

vandaag naar het consultatie bureau geweest, madam weegt 9,5 kilo :shock: snap nu waar de pijn in mijn rug vandaan komt ;)
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 jul 2010 19:28

:shock: . Dan is zij groot! Ik mag woensdag weer met Cato. Ben erg benieuwd hoe zwaar zij is. De laatste keer met 4 mnd was zij 7800 gr, dus ik verwacht dat zij ook richting de 9 kg gaat. Aan de andere kant eet zij de laatste 6 weken ook slecht. Zij heeft echt genoeg van de fles. Groente en warme prak vindt zij heerlijk, maar de fles echt niet.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 12 jul 2010 21:26

jeepeecee schreef:vandaag naar het consultatie bureau geweest, madam weegt 9,5 kilo :shock: snap nu waar de pijn in mijn rug vandaan komt ;)

9,5 kg is echt de moeite! Dat weegt onze dochter nog niet, schat ik en ik vind haar al een grote meid! Volgens mij zijn onze meiden ong. even oud.
Wij vinden onze dochter erg vlug met veel dingen, behalve met geluidjes maken enzo. A.s. maandag moet ik met haar naar de KNO-arts om d'r oren na te laten kijken. Toen ze 4 weken was, heeft ze in het ziekenhuis gelegen met oorontsteking en sindsdien heeft ze periodes dat ze volgens ons erg weinig hoort. Ze gaan het nu allemaal na laten kijken, dat vind ik wel fijn.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 jul 2010 21:30

Nou, dat doen wij ook niet, hoor, langer ophouden. IJzeren regelmaat hier, anders is hij de volgende dag gewoon kribbig en zit hij niet lekker in zijn vel.

Wat etenstijden en tussendoortjes betreft hebben wij hier ook ijzeren regelmaat tenzij Lenthe slaapt dan eet zij gewoon eerder/later.
Wij gaan regelmatig 's avonds weg en nemen Lenthe gewoon mee. Meestal slaapt ze 's ochtends iets langer, ze komt dan al heel vroeg en gaat na de voeding door tot een uur of 10.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 12 jul 2010 21:58

Sophie, kan heel goed dat het met die oorontsteking te maken heeft, hier was er 1 voor zover het leek doof totdat we erachter kwamen dat hij een oorontsteking had, toen druppels en alle prut eruit en hij reageerde ineens wel op geluid.
Maar het kan ook zijn dat ze op ander gebied snel ontwikkeld en dan op taal/geluid wat later.

JPC, wat een flinke meid, dat haalt onze man van 16 maanden nog lang niet, maar dat is dan ook maar een klein mannetje.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 13 jul 2010 08:43

Iemand interesse in een kortingsbon voor Underjams ?
Het tweede pak gratis

Terug naar “Archief”