de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Daphne » 29 jun 2010 18:26

MissF schreef:Idd, het is uiteindelijk met hetzelfde doel.
EN prima als een ander er trots op is dat zij wel zich kunnen onthouden, ik ben er trots op dat wij het wel vaak genoeg doen :mrgreen: en dan is het ook fijn dat ik niet steeds hoef te rekenen en moet zeggen: sorry schat, ik ben nu vruchtbaar. Deze dagen niet. En als ik ongesteld ben ook niet. Dus er blijven welgeteld 2,5 weken over, waarin we ook nog eens allebei redelijk wat werken, en het druk zat hebben met de kerk en de politiek enzo, dus dan blijft er wel heul erg weinig over ;)
Tjonge, ik zou er gek van worden :oops:

:mrgreen:
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 29 jun 2010 18:49

Zo is dat hoor, alsof jezelf beheersen het doel is...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jun 2010 19:01

@pannenkoek: je vraagt je af of je de enige bent die de pil gebruikt??? Hier, even googlen:

Bijna zeven van de tien vrouwen tussen de 18 en 45 jaar gebruikte in 2008 een voorbehoedmiddel. Van deze vrouwen slikte 40 procent de pil. In 1998 was dat nog bijna 50 procent.

http://www.elsevier.nl/web/10228318/Nieuws/Nederland/Minder-vrouwen-aan-de-pil.htm?rss=true

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 jun 2010 19:07

Was net niet helemaal klaar met m'n antwoord maar zoonlief was aan het darren ;)
Ik sluit me aan bij voorgaande dames dat in mijn ogen onthouding hetzelfde doel heeft als de pil en daarom net zo 'goed/slecht' is. Komt ook bij dat in niet iedere situatie onthouding goed is voor een huwelijk. Als mijn man na 4 maanden thuiskomt en wij ons dus begrijpelijkerwijs niet willen beheersen 8) , is het niet leuk om 'nee' te moeten zeggen. En zo zijn er een heleboel omstandigheden waarbij periodieke onthouding niet gaat werken.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 29 jun 2010 19:21

En wat hier al eerder genoemd is: als je een onregelmatige cyclus hebt is onthouding helemaal geen optie.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 jun 2010 19:31

Dat nog terzijde, ik wil mij helemaal niet beheersen. :lol:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 29 jun 2010 21:03

pannenkoek schreef:Iedereen die de pil gebruikt vindt het van zichzelf om de een of andere reden noodzakelijk. daarom is eht maar goed dat een onafhandelijk orgaan hierover gaat :wink:

Ik vraag me trouwens af of er ook mensen zijn die de pil niet gebruiken. ( en ook geen ander voorbehoedsmiddel)
Ik heb vaak het gevoel dat ik ( wij) de enige zijn. Kunnen we ons niet eens meer beheersen? En kunnen we echt niet zonder die middelen?[/quote]

O, o, ik krijg een hele stortvloed van woorden over me heen. Dat was niet mijn bedoeling.
Laat ik dan de reactie maar plaatsen zonder de 2 laatste vragen.zo dus Ik vraag me trouwens af of er ook mensen zijn die de pil niet gebruiken. ( en ook geen ander voorbehoedsmiddel)Ik heb vaak het gevoel dat ik ( wij) de enige zijn.

Het verbaasd mij gewoon dat er weinig tot geen mensen zijn die hem niet gebruiken. Ik weet dat elke methode die je gebruikt 'anticonceptie' inhoud., Maar in mij komt dan de vraag op 'moeten we dan altijd maar toegeven aan onze zinnen en lusten' als ik het zo mag zeggen. ( niet boos worden!) Voor het huwelijk moeten/ willen we ons rein houden, en dat komt goed van pas in het huwelijk.

En het is ook niet zo dat we nog een aantal kinderen willen, we kunnen ze niet op de gang laten slapen.

Maar goed, ik zal wel een vreemde eend in de bijt blijven. Of ik ben een ouderwetse, maar die leeftijd heb ik nog niet.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 29 jun 2010 21:48

pannenkoek schreef:Het verbaasd mij gewoon dat er weinig tot geen mensen zijn die hem niet gebruiken.

Dat klopt dus al niet, als je naar de post van Lalage kijkt en even googlet.

Ik weet dat elke methode die je gebruikt 'anticonceptie' inhoud., Maar in mij komt dan de vraag op 'moeten we dan altijd maar toegeven aan onze zinnen en lusten' als ik het zo mag zeggen. ( niet boos worden!) Voor het huwelijk moeten/ willen we ons rein houden, en dat komt goed van pas in het huwelijk.

1. 'Altijd toegeven aan zinnen en lusten' wordt door ons helemaal niet genoemd, je doet nu net of elke dag gemeenschap met onze partner (willen) hebben en daarom maar aan de pil gaan. Ik vind trouwens, dat je je beheersen net zo onnatuurlijk is als onthouding.

2. Je 'rein houden voor je huwelijk' kan je op meerdere manieren opvatten. Je kunt het doen zoals jij: geen gemeenschap voor je huwelijk, maar je kunt het rein houden ook opvatten als alleen seks hebben met je partner en niet met anderen, of je nu getrouwd bent of niet.

En het is ook niet zo dat we nog een aantal kinderen willen, we kunnen ze niet op de gang laten slapen.

Dus doe je ook aan geboortebeperking. Dan begrijp ik werkelijk niet, dat je zo anti anticonceptie bent... :roll:
Afbeelding

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 29 jun 2010 21:54

pannenkoek schreef:
pannenkoek schreef:Iedereen die de pil gebruikt vindt het van zichzelf om de een of andere reden noodzakelijk. daarom is eht maar goed dat een onafhandelijk orgaan hierover gaat :wink:

Ik vraag me trouwens af of er ook mensen zijn die de pil niet gebruiken. ( en ook geen ander voorbehoedsmiddel)
Ik heb vaak het gevoel dat ik ( wij) de enige zijn. Kunnen we ons niet eens meer beheersen? En kunnen we echt niet zonder die middelen?

O, o, ik krijg een hele stortvloed van woorden over me heen. Dat was niet mijn bedoeling.
Laat ik dan de reactie maar plaatsen zonder de 2 laatste vragen.zo dus Ik vraag me trouwens af of er ook mensen zijn die de pil niet gebruiken. ( en ook geen ander voorbehoedsmiddel)Ik heb vaak het gevoel dat ik ( wij) de enige zijn.

Het verbaasd mij gewoon dat er weinig tot geen mensen zijn die hem niet gebruiken. Ik weet dat elke methode die je gebruikt 'anticonceptie' inhoud., Maar in mij komt dan de vraag op 'moeten we dan altijd maar toegeven aan onze zinnen en lusten' als ik het zo mag zeggen. ( niet boos worden!) Voor het huwelijk moeten/ willen we ons rein houden, en dat komt goed van pas in het huwelijk.

Maar goed, ik zal wel een vreemde eend in de bijt blijven. Of ik ben een ouderwetse, maar die leeftijd heb ik nog niet.[/quote]

Voor mij ben je geen vreemde eend in de bijt hoor. Het verbaast mij eerlijk gezegd ook hoeveel refowebsters de per ter voorkoming van zwangerschap gebruiken. Maar om 'de grote discussie achter de pil' te mijden ga ik niet te ver in op dit gevoelige punt ;)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 29 jun 2010 21:57

Ik gebruik de pil niet (is niet nodig... 8) ). Ik wil alleen pannenkoek even laten zien, dat er ook andere visies op en achtergronden bij pilgebruik zijn.
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 jun 2010 08:27

Hmm volgens mij is er een beetje verwarring door gebruik van het woord 'niet'. Pannenkoek vraagt zich niet af of ze de enige is die de pil gebruikt, maar de enige die hem niet gebruikt. Het antwoord is simpel: als je graag zwanger wil worden gebruik je geen pil en als je niet zwanger wil worden dan is het een betrouwbare methode. Periodieke onthouding is veel minder betrouwbaar en het is dus niet gek dat mensen daar minder vaak kiezen. Eigenlijk is dat alleen geschikt voor als je het aantal kinderen wil beperken, maar niet voor als je er 0 (meer) wilt.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 30 jun 2010 08:36

Lalage schreef:Hmm volgens mij is er een beetje verwarring door gebruik van het woord 'niet'. Pannenkoek vraagt zich niet af of ze de enige is die de pil gebruikt, maar de enige die hem niet gebruikt. Het antwoord is simpel: als je graag zwanger wil worden gebruik je geen pil en als je niet zwanger wil worden dan is het een betrouwbare methode. Periodieke onthouding is veel minder betrouwbaar en het is dus niet gek dat mensen daar minder vaak kiezen. Eigenlijk is dat alleen geschikt voor als je het aantal kinderen wil beperken, maar niet voor als je er 0 (meer) wilt.

Periodieke onthouding volgens de NFP methode is niet minder betrouwbaar als de pil hoor Lalage ;) Zie de NFP site. Mits je de methode volgens de twee peilers gebruikt (temperatuur en slijmobservatie).

Ook nog ff leuk:De tevredenheid over de methode blijkt hoog: 94% van de Nederlandse gebruiksters is positief tot zeer positief over de NFP-methode. 49% van de NFP-gebruiksters heeft voor deze manier van geboorteregeling gekozen vanwege bijwerkingen van andere anticonceptiemethoden.

Dus als je dik wordt en/of chagrijnig van de pil of wat ook is het gewoon een goede alternatieve anticonceptiemethode! Je moet idd jezelf kunnen beheersen, maar seks hebben hoeft niet perse daadwerkelijk gemeenschap te zijn, er zijn ook nog een heleboel andere manieren om van elkaar te genieten in de periode dat je vruchtbaar bent :D

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 30 jun 2010 08:41

Daphne schreef:. Ik vind trouwens, dat je je beheersen net zo onnatuurlijk is als onthouding.

Dus doe je ook aan geboortebeperking. Dan begrijp ik werkelijk niet, dat je zo anti anticonceptie bent... :roll:

@ Daphne: die snap ik niet zo goed, wat is het verschil tussen jezelf beheersen en onthouding??

En als ik het goed begrijp is Pannenkoek niet anti anticonceptie... Ze gebruikt zelf nl. ook een anticonceptiemethode! Volgens mij gaat het er bij haar vooral om dat ze denkt dat 'iedereen' maar zo de pil slikt voor het gemak... :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jun 2010 10:30

Dat weet ik wel hoor Lenny, dat Pannenkoek daar niet tegen is, maar ze 'zegt' hier zo vaak dat zij geen pil gebruikt omdat ze vindt dat wij vrouwen ons maar moeten kunnen beheersen (en de mannen niet minder ;) ), en daar had ik even een beetje genoeg van. Ga dan niet in dit topic zitten. Dus mijn (beetje kinderachtige) reactie kwam dus niet alleen voort uit die ene post.

Maar daarmee bedoel ik niet dat ik de methode van pannenkoek verkeerd vind ofzo, hoor, helemaal niet. Maar we weten nu wel dat zij de pil geen goede anti-conceptiemethode vindt.

(en ik ben nog steeds blij zonder pil, ik voel me stukken beter, en ook mijn cyclus is weer een beetje normaal geworden, wel jammer dat ik het niet meer zelf kan regelen)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 jun 2010 10:31

Lenny schreef:Mits je de methode volgens de twee peilers gebruikt (temperatuur en slijmobservatie).

Ieuw, alleen om dat vadsige woord zou ik al geen NFP doen 8-[

Terug naar “Archief”