Moderator: Moderafo's
nita schreef:ajl schreef:Zo erg is dat toch niet? Het gaat maar om een paar euro. Bezuinigen moeten wij toch op de gezondheidszorg, want die wordt er onbetaalbaar. Dan kunnen wij dat geld beter besteden aan echt medisch noodzakelijke dingen.
even persoonlijk voor mij. Als ik de pil niet slik, groeien de cystes aan mijn eierstok zo hard dat hij gaat draaien en afsterft. Ik ben die ene al kwijt daardoor, dus ben zuinig op die andere.
Het is maar een paar euro, ik weet niet precies hoeveel hij kost, maar ik zit verplicht helaas mijn man ook in de bijstand, het is voor ons echt elk dubbeltje omdraaien. Gezondheid gaat voor inderdaad, maar dat betekent dat ik iets anders moet laten schieten. Eigen risico gaat ook weer omhoog. Betekend de eerste maanden van het nieuwe jaar zelf je medicijnen betalen. Daar ben ik nu al voor aan het sparen. Dus sorry, maar ga met het bovenstaande wat je zegt niet mee. Maar goed dat is voor mij persoonlijk.
pannenkoek schreef:Iedereen die de pil gebruikt vindt het van zichzelf om de een of andere reden noodzakelijk. daarom is eht maar goed dat een onafhandelijk orgaan hierover gaat
pannenkoek schreef:Iedereen die de pil gebruikt vindt het van zichzelf om de een of andere reden noodzakelijk. daarom is eht maar goed dat een onafhandelijk orgaan hierover gaat
ajl schreef:Dat is natuurlijk wel heel erg in je eigen straatje denken. Ook abortussen kunnen medisch noodzakelijk zijn ( hoe moeilijk dat voor veel mensen ook te begrijpen is). De pil tegen acne slikken is mijns inziens niet noodzakelijk. Je wordt onzeker van al die pukkels ( en ik weet er alles van), maar medisch noodzakelijk is het niet. Te veel vloeien tijdens een menstruatie lost zich meestal ook tijdens/na de pubertijd wel op . Je kan je afvragen of dat ook medisch noodzakelijk is. Iedereen die de pil gebruikt vindt het van zichzelf om de een of andere reden noodzakelijk. daarom is het maar goed dat een onafhankelijk orgaan hierover gaat
pannenkoek schreef:Ik vraag me trouwens af of er ook mensen zijn die de pil niet gebruiken. ( en ook geen ander voorbehoedsmiddel)
Ik heb vaak het gevoel dat ik ( wij) de enige zijn. Kunnen we ons niet eens meer beheersen? En kunnen we echt niet zonder die middelen?
kirsten schreef:pannenkoek schreef:Iedereen die de pil gebruikt vindt het van zichzelf om de een of andere reden noodzakelijk. daarom is eht maar goed dat een onafhandelijk orgaan hierover gaat
Ik vraag me trouwens af of er ook mensen zijn die de pil niet gebruiken. ( en ook geen ander voorbehoedsmiddel)
Ik heb vaak het gevoel dat ik ( wij) de enige zijn. Kunnen we ons niet eens meer beheersen? En kunnen we echt niet zonder die middelen?
En daar gaan we weer... *zucht*
Of je nu de pil gebruikt of NFP of seksuele onthouding of whatever. Het is allemaal bedoeld om niet zwanger te worden (Hoewel je NFP ook kan gebruiken om juist wel zwanger te proberen worden). Het grote verschil: de een is een pilletje met hormonen en de andere niet. Ik snap dat er mensen zijn die om die hormonen juist de pil niet willen slikken. Ik word een beetje moe van het idee dat als je de pil slikt dat doet om altijd maar seks te kunnen hebben. Net of pilgebruikers een paar keer per dag seks hebben en zich nooit kunnen beheersen en daarom de pil slikken. Het is wel heel makkelijk om pilslikkers een etiketje op te plakken van 'die kan zich niet beheersen'.
pannenkoek schreef:Ik vraag me trouwens af of er ook mensen zijn die de pil niet gebruiken. ( en ook geen ander voorbehoedsmiddel)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten