de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: de pil deel 2

Berichtdoor ajl » 29 jun 2010 12:16

Excuus, dan ben jij de uitzondering die de regel bevestigt.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 29 jun 2010 12:19

nita schreef:
ajl schreef:Zo erg is dat toch niet? Het gaat maar om een paar euro. Bezuinigen moeten wij toch op de gezondheidszorg, want die wordt er onbetaalbaar. Dan kunnen wij dat geld beter besteden aan echt medisch noodzakelijke dingen.

even persoonlijk voor mij. Als ik de pil niet slik, groeien de cystes aan mijn eierstok zo hard dat hij gaat draaien en afsterft. Ik ben die ene al kwijt daardoor, dus ben zuinig op die andere.

Het is maar een paar euro, ik weet niet precies hoeveel hij kost, maar ik zit verplicht helaas mijn man ook in de bijstand, het is voor ons echt elk dubbeltje omdraaien. Gezondheid gaat voor inderdaad, maar dat betekent dat ik iets anders moet laten schieten. Eigen risico gaat ook weer omhoog. Betekend de eerste maanden van het nieuwe jaar zelf je medicijnen betalen. Daar ben ik nu al voor aan het sparen. Dus sorry, maar ga met het bovenstaande wat je zegt niet mee. Maar goed dat is voor mij persoonlijk.

dan zou het voor jou handig zijn als zoiets inkomens afhankelijk wordt, doen ze wel met meerdere dingen
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 29 jun 2010 12:45

ja klopt inderdaad, niet om te zeuren verder maar als je er recht op heb zie het dan nog maar te krijgen..

maar ik ga dr zeker achteraan..

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 29 jun 2010 13:27

Inderdaad de pil gaat uit het pakket. Ik zag vorige week een grote kop ervan in het Reformatorisch Dagblad.
Dacht eerst dat het enkel over de pil ging, maar het ging ook om o.a. rollators, looprekjes en krukken... :?

Als ze dat hele abortusgebeuren nu uit het pakket van zorgverzekeraars halen... want daar bespaar je volgens mij heel veel mee en dan was het hele (medische) pil-probleem ook meteen opgelost. Het eerste is namelijk totaal niet medisch noodzakelijk en het tweede wel. Zelf slik ik hem omdat ik teveel bloed verlies tijdens mijn menstruatie (met veel bloedstolsels tot gevolg) en tegen acne. Ik heb geen idee wat mijn pil, de Ministat gaat kosten. Maar ik vind hoe dan ook erg krom in elkaar zitten...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 jun 2010 13:38

Dat is natuurlijk wel heel erg in je eigen straatje denken. Ook abortussen kunnen medisch noodzakelijk zijn ( hoe moeilijk dat voor veel mensen ook te begrijpen is). De pil tegen acne slikken is mijns inziens niet noodzakelijk. Je wordt onzeker van al die pukkels ( en ik weet er alles van), maar medisch noodzakelijk is het niet. Te veel vloeien tijdens een menstruatie lost zich meestal ook tijdens/na de pubertijd wel op . Je kan je afvragen of dat ook medisch noodzakelijk is. Iedereen die de pil gebruikt vindt het van zichzelf om de een of andere reden noodzakelijk. daarom is het maar goed dat een onafhankelijk orgaan hierover gaat :wink:
Laatst gewijzigd door ajl op 29 jun 2010 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 29 jun 2010 14:06

Iedereen die de pil gebruikt vindt het van zichzelf om de een of andere reden noodzakelijk. daarom is eht maar goed dat een onafhandelijk orgaan hierover gaat :wink:[/quote]

Ik vraag me trouwens af of er ook mensen zijn die de pil niet gebruiken. ( en ook geen ander voorbehoedsmiddel)
Ik heb vaak het gevoel dat ik ( wij) de enige zijn. Kunnen we ons niet eens meer beheersen? En kunnen we echt niet zonder die middelen?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 jun 2010 14:13

Ik gebruik de pil niet meer, maar wij gebruiken wel iets anders. op dit moment willen wij namelijk niet meer kinderen. Waarom zou ik mij moeten beheersen? Ik ben netjes getrouwd ( zoals het hoort :wink: ). en als wij er, door drukte van kleine kinderen, tijd voor kunnen vinden/vrijmaken, wil ik niet eerst heel diep gaan nadenken of het wel de juiste tijd van de maand is.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 29 jun 2010 14:19

pannenkoek schreef:Iedereen die de pil gebruikt vindt het van zichzelf om de een of andere reden noodzakelijk. daarom is eht maar goed dat een onafhandelijk orgaan hierover gaat :wink:

Ik vraag me trouwens af of er ook mensen zijn die de pil niet gebruiken. ( en ook geen ander voorbehoedsmiddel)
Ik heb vaak het gevoel dat ik ( wij) de enige zijn. Kunnen we ons niet eens meer beheersen? En kunnen we echt niet zonder die middelen?[/quote]

En daar gaan we weer... *zucht*

Of je nu de pil gebruikt of NFP of seksuele onthouding of whatever. Het is allemaal bedoeld om niet zwanger te worden (Hoewel je NFP ook kan gebruiken om juist wel zwanger te proberen worden). Het grote verschil: de een is een pilletje met hormonen en de andere niet. Ik snap dat er mensen zijn die om die hormonen juist de pil niet willen slikken. Ik word een beetje moe van het idee dat als je de pil slikt dat doet om altijd maar seks te kunnen hebben. Net of pilgebruikers een paar keer per dag seks hebben en zich nooit kunnen beheersen en daarom de pil slikken. Het is wel heel makkelijk om pilslikkers een etiketje op te plakken van 'die kan zich niet beheersen'.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jun 2010 14:23

pannenkoek schreef:Iedereen die de pil gebruikt vindt het van zichzelf om de een of andere reden noodzakelijk. daarom is eht maar goed dat een onafhandelijk orgaan hierover gaat :wink:

Ik heb vaak het gevoel dat ik ( wij) de enige zijn. Kunnen we ons niet eens meer beheersen? En kunnen we echt niet zonder die middelen?[/quote]

misschien iets verder dan je eigen neus kijken?

](*,)

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 29 jun 2010 14:36

ajl schreef:Dat is natuurlijk wel heel erg in je eigen straatje denken. Ook abortussen kunnen medisch noodzakelijk zijn ( hoe moeilijk dat voor veel mensen ook te begrijpen is). De pil tegen acne slikken is mijns inziens niet noodzakelijk. Je wordt onzeker van al die pukkels ( en ik weet er alles van), maar medisch noodzakelijk is het niet. Te veel vloeien tijdens een menstruatie lost zich meestal ook tijdens/na de pubertijd wel op . Je kan je afvragen of dat ook medisch noodzakelijk is. Iedereen die de pil gebruikt vindt het van zichzelf om de een of andere reden noodzakelijk. daarom is het maar goed dat een onafhankelijk orgaan hierover gaat :wink:

Dan vraag ik me af wat er binnen het straatje 'medisch noodzakelijk' past? Als iets een levensbedreigende situatie kan veroorzaken? De pil gebruiken tegen acne is misschien wat meer een niet direct medisch noodzakelijk toepassing, maar als je er al ruim 14 jaar mee rondloopt, mensen je vreemd aankijken, jongens geen interesse hebben in een grindtegel en zelf kinderen naar je gaan wijzen werkt dit echt best deprimerend.. Teveel vloeien doe ik nog steeds als de pil niet gebruikt wordt en ik ben al lang uit de pubertijd... Wel heb ik gehoord dat als je kinderen krijgt dit minder kan worden.

Maar ik denk inderdaad dat iedereen wel een reden heeft hem te gebruiken. Zou de pil alleen vergoed worden uit medische noodzaak dan zouden alle vrouwen (die hem eigenlijk als conceptie gebruiken) vast een één of andere medische reden gaan bedenken om hem toch gratis te kunnen krijgen. Dus dat lost het probleem niet op. In die zin, hoe jammer ook, kan ik me wel voorstellen dat hij uit het pakket gaat.

pannenkoek schreef:Ik vraag me trouwens af of er ook mensen zijn die de pil niet gebruiken. ( en ook geen ander voorbehoedsmiddel)
Ik heb vaak het gevoel dat ik ( wij) de enige zijn. Kunnen we ons niet eens meer beheersen? En kunnen we echt niet zonder die middelen?

Uhm geen ervaring mee, ben immers nog nog niet getrouwd ;)

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 29 jun 2010 15:14

kirsten schreef:

En daar gaan we weer... *zucht*

Of je nu de pil gebruikt of NFP of seksuele onthouding of whatever. Het is allemaal bedoeld om niet zwanger te worden (Hoewel je NFP ook kan gebruiken om juist wel zwanger te proberen worden). Het grote verschil: de een is een pilletje met hormonen en de andere niet. Ik snap dat er mensen zijn die om die hormonen juist de pil niet willen slikken. Ik word een beetje moe van het idee dat als je de pil slikt dat doet om altijd maar seks te kunnen hebben. Net of pilgebruikers een paar keer per dag seks hebben en zich nooit kunnen beheersen en daarom de pil slikken. Het is wel heel makkelijk om pilslikkers een etiketje op te plakken van 'die kan zich niet beheersen'.

Precies. En ik word er ook een beetje moe van dat mensen zichzelf zo goed vinden als ze niet de pil gebruiken. En bij pannenkoek krijg ik wel een beetje het gevoel dat ze zich beter voelt omdat ze een alternatieve vorm van anticonceptie gebruikt.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 jun 2010 17:41

pannenkoek schreef:Ik vraag me trouwens af of er ook mensen zijn die de pil niet gebruiken. ( en ook geen ander voorbehoedsmiddel)

Wij doen ook niet aan anticonceptie :-oo :mrgreen:

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 29 jun 2010 17:45

Jij doet ook aan 'een methode' pannenkoek..
En volgens mij is het dan persoonlijk of je jouw methode aanhoudt, NFP doet, de pil slikt of de lady-comp gebruikt.
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 29 jun 2010 17:52

Of je nu de pil gebruikt of niet vrijt tijdens je vruchtbare dagen, je doet bij beide hetzelfde, pannenkoek. Namelijk het vermijden van een zwangerschap. Dus ik snap niet, waarom je nu zo tegen het gebruik van de pil bent.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jun 2010 18:18

Idd, het is uiteindelijk met hetzelfde doel.
EN prima als een ander er trots op is dat zij wel zich kunnen onthouden, ik ben er trots op dat wij het wel vaak genoeg doen :mrgreen: en dan is het ook fijn dat ik niet steeds hoef te rekenen en moet zeggen: sorry schat, ik ben nu vruchtbaar. Deze dagen niet. En als ik ongesteld ben ook niet. Dus er blijven welgeteld 2,5 weken over, waarin we ook nog eens allebei redelijk wat werken, en het druk zat hebben met de kerk en de politiek enzo, dus dan blijft er wel heul erg weinig over ;)
Tjonge, ik zou er gek van worden :oops:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”