Hoi allemaal,
In dit topic lees ik eigenlijk nooit, hoop dat ooit wat vaker te doen
Al een half jaar voel ik kriebels voor een 2e kindje, psychisch zien we het allemaal ook wel zitten maar lichamelijk vind ik het zo enorm slopend! Lenthe is nu een jaar en nog maar net voel ik me een beetje de oude....
Voordat we HOPELIJK ooit een 2e krijgen wil ik dus eerst heel veel informatie over misselijkheid tijdens de zwangerschap. Ik was tot 22 weken misselijk en heb tot 18 weken heel veel overgegeven. Van de dokter kreeg ik 'emesafene', daar nam ik er 4(!) van per dag en het hielp wel maar alsnog hing ik bijna iedere dag wel een keer boven de wc. Toen ik pas weer misselijk was (veroorzaakt door spastische darm) kwam dat hele rotgevoel van die tijd weer helemaal terug. Daarom besloot ik eerst eens goed informatie te verzamelen of er geen middeltjes zijn die ECHT helpen. Gemberpillen slikte ik ook maar om zo'n grote pil naar binnen te werken als je misselijk bent.... regelmatig kwam 'ie weer terug en ik vond die pillen zooooo stinken dat ik al ging voordat......
Om het overgeven zoveel mogelijk te voorkomen at ik elke 2 uur een boterham, dat ging vaak wel goed behalve als ik de tijd vergat dan werd ik weer misselijk en dan hielp niks meer... Ik at s'ochtends een half uur voordat ik uit bed kwam een droge rijstwafel, als ik dan moest... dan brande het niet zo, later werd dit een schaaltje brinta. Ik moest trouwens ook vaak 's avonds overgeven, sowiezo als ik te moe was (toen na 21.00/21.30) hebben jullie dat ook?
Misschien hebben jullie het er al uitgebreid overgehad? Maar weet iemand een (homeopatisch/natuurlijk) middel wat Echt werkt?
Dan hoef ik neit meer te zoeken als het eens zover mocht komen dat ik het nodig heb
Groetjes