Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Evelien » 21 jun 2010 13:46

LauraC schreef:Wil ook even wat met jullie delen :mrgreen: Vanochtend de was aan de lijn en nu al gestreken in de kast. Mag ik een applausje horen :lol: ;)

k weet niet of je hardhorend bent?

=D>

ik heb de vaatwasse ingeruimd.. mag ik ook een applausje. :mrgreen: :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jun 2010 13:54

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Zo goed? :mrgreen:

Ik heb de oude kranten weggebracht, lege flessen weggegooid en ingeleverd (niet eerst weggegooid en toen ingeleverd, eerst de ene helft weggegooid, andere ingeleverd |:)| ) de ramen aan de buitenkant beneden gezeemd en binnen aan de voorkant (dat krijg je, als je niet zo moeilijk bent, en je kind halve dagen op de vensterbank doorbrengt, met zijn lieve handjes en lipjes tegen de ramen), gestreken, en een was in de machine gedaan en opgehangen buiten (maar zo snel als bij jou droogt het hier dan weer niet, laura).
En nu ga ik opstaan om de schuurmachine te halen en de bijkeukendeur, schuurdeur, schuurramen en garagedeur flink te schuren en in de grondverf te zetten :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jun 2010 13:57

Ik ben bij m'n vriend wezen schoonmaken en oppassen.

Om 10 uur begonnen met stoffen, stofzuigen en dweilen (woonkamer, keuken, gang, 2 slaapkamers). Badkamer wastafel mee genomen. Toen om kwart voor 12 kind van de psz gehaald. Met haar gegeten en haar op bed gelegd. Toen de ramen gelapt en toilet schoongemaakt.

En nu ben ik thuis en heb ik geen zin om hier thuis aan de slag te gaan. [-X

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 jun 2010 14:08

Wat zijn we lekker bezig zeg! Een groot =D> voor alle ijverige huisvrouwen :mrgreen:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 jun 2010 14:42

Evelien schreef:
LauraC schreef:Wil ook even wat met jullie delen :mrgreen: Vanochtend de was aan de lijn en nu al gestreken in de kast. Mag ik een applausje horen :lol: ;)

Hoe kan dat nou, hier regende het bakken !

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jun 2010 15:42

hmm misschien woont Laura wel niet in Nederland.

enne trouwens hier geen regen gehad hoor (ik woon wel in nederland).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 jun 2010 16:06

Hier ook geen regen gehad alleen wat bewolking vanmorgen... Ik heb de hele middag in mijn hempje en een rokje in de zon gelegen :lol:
Dus weinig huishouden gedaan :oops: Alleen wat opgeruimd en beneden over stofgezogen en gedweild.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 21 jun 2010 16:24

In Engeland is het idd lekker weer ;) Ik heb net een appeltaart in de oven staan voor vanavond na het eten (ga bij vrienden eten).
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 jun 2010 19:09

@schelpje3: ik woon in Engeland waar het soms, heel soms ;), best wel lekker weer kan zijn. Vandaag was het al om 8.30 20 graden en het is de hele dag heerlijk warm zonnig weer geweest.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 21 jun 2010 19:26

IK heb ook 4 wassen gedraaid. Niet gestreken, dat doe ik altijd op zaterdag. We hebben hier een hele mooie wind, die strijkt de was glad. Ik ben niet zo'n strijkert. Buiten aan het werk geweest voor mijn man. De tuin geschoffeld. Onkruid eruit gehaald. Planten water gegeven. Al het éénjarig spul heb ik in potten staan, en geef ik iedere dag water. Vlees braden, eten koken. Net nog ff aan het fietsen geweest. Onze zoon wilde skeeleren, heb maar ff meegefietst.
Doe nu niet veel bijzonders meer. Koffiedrinken, puzzeltje maken, boekje lezen, internetten, en zo.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 21 jun 2010 19:45

Wel ik ben ook aan een mini project bezig , de trapgat naar de 1e verdieping !

tapijt is nu van alle treedes afgehaald , groot deel lijm al van verwijderd en vandaag ook al een aantal tredes geschuurd, het is een boevenkarwij,

Lijmverwijderaar aan brengen.... in laten trekken en dan met een verfschrabber er af halen ! per tree gemiddeld een uur bezig ... ong 14 tree's in een trap ... als alle lijm er af is dus ook van de voorkant en onderkant van deel wat uitsteekt goed opschuren met een grove korrel en dan met fijn schuurpapier, daarna ontvetten, en in de grondverf doen (wordt ook nog een lastige klus )

dat is het plan... ben al aardig op weg maar wil het wel perfect hebben dus ook hoekjes enzo doen ... en daar kom je heel heeel lastig bij ... zal binnenkort wel eens foto's uploaden !

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

het begint ergens op te lijken ! maar nog verfen en onder de randjes weg halen etc... o ja dat lijmverwijderbaar is heerlijk spul, dat ze wiet verbieden snap ik....maar een alternatief.... heb ik hier bij de hand :mrgreen:

btw iemand nog meer ervaringen met trappen

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 24 jun 2010 07:16

Wat een giga-klus, Spons! 't Wordt wel mooi!

Ik ga zo ook eens aan de slag. 'k Ben vandaag veel van plan; er zijn 3 kinderen op schoolreis (vertrokken om half 8 :roll: ), dus ik kan een flinke slag slaan ...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jun 2010 08:05

Wow wat een klus Spons.

Vandaag lekker rustig aan doen. Gisteren heb ik bijn alle was weggewerkt. Straks nog even strijken en het is weer klaar.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 24 jun 2010 17:18

Ja en aangezien er nog wat beschadigingen in de voorplanken zitten boven aan (waar je dus recht tegen aan kijkt ) gaan we die opvullen met een of andere polymeer, deze vlakschuren en dan weer verven !

voorste dunne randjes zijn vandaag gedaan, dan nog 2 voorschotten van de onderste trap treden ! en dan de allergrootste $%$5 klus... het randje wat net oversteekt en daar de onderkant van ,

Dan nogmaals alles glad schuren met grof schuurpapier .. en dan kan ik gaan schilderen !

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jun 2010 17:38

Wat een klus, Spons! Mijn ouders hebben in het huis waar ze nu wonen een open trap van de gang naar de 1e verdieping. Daar zat vloerbedekking op, maar mijn man heeft toen alles eraf gehaald (dat was klus 1 die vreselijk was, tig nietjes uit de treden halen :? ), toen schuren (klus 2 die ook heel erg was), en toen nog verven. Mijn ouders hebben toen de zijkanten wit gemaakt, en de treden grijs, zodat het lijkt alsof ze zweven. Mijn moeder heeft toen precies dezelfde grijze halve maantjes van vloerbedekking erop gedaan. Wij hadden in ons huis nl een geverfde trap, en dat wil ik nooit meer. Dat slijt mij veel te snel. Nu hebben we een dichte trap, dus die hebben we gewoon laten bekleden, en eigenlijk vind ik dat veel fijner, al is de trap van mijn ouders absoluut mooier (maar die is open, dus niet helemaal te vergelijken)

Succes!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”