Moderator: Moderafo's

Maar wie heeft er ervaring met de Nikon D5000? Of de Canon EOS 500D? Wij zijn aan het kijken voor een 'eenvoudige' spiegelreflexcamera en de D90 vind ik net iets te...
 Maar wie heeft er ervaring met de Nikon D5000? Of de Canon EOS 500D? Wij zijn aan het kijken voor een 'eenvoudige' spiegelreflexcamera en de D90 vind ik net iets te...LauraC schreef:Ik weet niet of ik hier goed zitMaar wie heeft er ervaring met de Nikon D5000? Of de Canon EOS 500D? Wij zijn aan het kijken voor een 'eenvoudige' spiegelreflexcamera en de D90 vind ik net iets te...

LauraC schreef:Ik weet niet of ik hier goed zitMaar wie heeft er ervaring met de Nikon D5000? Of de Canon EOS 500D? Wij zijn aan het kijken voor een 'eenvoudige' spiegelreflexcamera en de D90 vind ik net iets te...

Heb de D90 in handen gehad en vond 'm wat zwaar maar de D5000 had 'ie niet liggen. Zelf een aantal keer met de D80 van mn vriendin gespeeld en dat beviel goed...dus ik denk dat ik wel een beetje een Nikon-mens ben
 Heb de D90 in handen gehad en vond 'm wat zwaar maar de D5000 had 'ie niet liggen. Zelf een aantal keer met de D80 van mn vriendin gespeeld en dat beviel goed...dus ik denk dat ik wel een beetje een Nikon-mens ben  De Canon voelde ook lekker maar iets minder 'stevig?' dan de Nikon. Heb een Sony in handen gehad maar dat beviel me  niet zo. Pentax verkocht deze winkel niet. We zouden graag voor we op vakantie gaan, een nieuw toestel hebben maar naar de winkel met een peuter (man gaat morgen 3 weken weg) is ook niet ideaal
 De Canon voelde ook lekker maar iets minder 'stevig?' dan de Nikon. Heb een Sony in handen gehad maar dat beviel me  niet zo. Pentax verkocht deze winkel niet. We zouden graag voor we op vakantie gaan, een nieuw toestel hebben maar naar de winkel met een peuter (man gaat morgen 3 weken weg) is ook niet ideaal  Misschien dat we vandaag nog even gaan...
 Misschien dat we vandaag nog even gaan... . Pentax Kx is de goedkoopste van de 3, en komt qua specificaties dicht in de buurt van de Canon en de Nikon, maar presteert in weinig licht situaties beter dan die 2. (Ik lees net dat hij de nieuwe canon 550D ook verslaat op dit punt, mooi zo
. Pentax Kx is de goedkoopste van de 3, en komt qua specificaties dicht in de buurt van de Canon en de Nikon, maar presteert in weinig licht situaties beter dan die 2. (Ik lees net dat hij de nieuwe canon 550D ook verslaat op dit punt, mooi zo   ). Zie ook hier. Nadelen heeft hij ook natuurlijk, bijv zie je niet welk focus punt hij gebruikt in de zoeker (al gebruik ik toch altijd het middelste punt, dus ik zou er weinig last van hebben)
). Zie ook hier. Nadelen heeft hij ook natuurlijk, bijv zie je niet welk focus punt hij gebruikt in de zoeker (al gebruik ik toch altijd het middelste punt, dus ik zou er weinig last van hebben)  Kan niet wachten tot 'ie komt.
 Kan niet wachten tot 'ie komt.  

LauraC schreef:Bedankt allemaal, we hebben zaterdagavond de D5000 besteldKan niet wachten tot 'ie komt.
@cvdberg: toevallig zag ik gisteren onze buurman met een Pentax en hij was er erg blij mee
.
 .
.Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten